Η διευθύνουσα σύμβουλος Siobhan Thompson αποκάλυψε ότι οι νοτιοαφρικανικές εξαγωγές κρασιού σημείωσαν αύξηση 4% στην αξία τους σε σχέση με πέρυσι, φθάνοντας τα 562 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ, παρά το γεγονός ότι ο όγκος παρέμεινε σχετικά σταθερός στα 306,2 εκατομμύρια λίτρα.
Το συσκευασμένο κρασί πρωτοστατεί
Τα συσκευασμένα κρασιά αποτέλεσαν σημαντικό μοχλό ανάπτυξης, με τις εξαγωγικές πωλήσεις να αυξάνονται κατά 4% σε αξία στα 430 εκατ. δολάρια ΗΠΑ για 123,4 εκατ. λίτρα, σημειώνοντας αύξηση 5% στον όγκο. Οι πωλήσεις χύμα κρασιού αυξήθηκαν επίσης σε αξία, αυξάνοντας κατά 6% σε 132 εκατ. δολάρια ΗΠΑ, αν και ο όγκος μειώθηκε κατά 3% σε 182,8 εκατ. λίτρα.
Έπειτα, η Thompson εξήρε την αύξηση των συσκευασμένων κρασιών ως ζωτικής σημασίας για την ενίσχυση της φήμης της Νότιας Αφρικής στις διεθνείς αγορές. Βασικοί εξαγωγικοί προορισμοί όπως οι Κάτω Χώρες, ο Καναδάς και η Ιαπωνία σημείωσαν ισχυρή ανάπτυξη, παράλληλα με ελπιδοφόρες εξελίξεις σε αφρικανικές αγορές όπως η Τανζανία, η Ζάμπια, η Γκάνα και η Μοζαμβίκη.
Το τοπίο της παγκόσμιας αγοράς κρασιού
Η έκθεση σημείωσε μια απογοητευτική μείωση της παγκόσμιας κατανάλωσης κρασιού κατά 10% μεταξύ 2008 και 2023, με τον Διεθνή Οργανισμό Αμπέλου και Οίνου (OIV) να τονίζει ότι μεγάλες αγορές όπως το Ηνωμένο Βασίλειο και οι ΗΠΑ πίνουν λιγότερο κατά κεφαλήν. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη μεγαλύτερη εξαγωγική αγορά της Νότιας Αφρικής, η κατανάλωση κρασιού κορυφώθηκε το 2009.
Εν τω μεταξύ, στις ΗΠΑ, τη μεγαλύτερη σε αξία αγορά κρασιού στον κόσμο, η μείωση είναι εμφανής από το 2017. Οι τάσεις αυτές, που ήδη έχουν ξεκινήσει, επιδεινώνονται από τις γεωπολιτικές εντάσεις και τον πληθωρισμό, αφήνοντας πολλούς λάτρεις του κρασιού με λιγότερες πένες για να ξεβουλώσουν τις αγαπημένες τους φιάλες.
Επιδόσεις καλλιεργούμενων ποικιλιών και στρατηγικές αλλαγές
Οι εξαγωγές χύμα κρασιού παρουσίασαν αύξηση σε ποικιλίες υψηλής ποιότητας, όπως Chardonnay, Sauvignon Blanc, Chenin Blanc, Shiraz, Pinotage και Merlot. Ο Thompson δήλωσε ότι αυτή η μετατόπιση από γενικές κατηγορίες όπως «ξηρό λευκό» και «ξηρό κόκκινο» σε συγκεκριμένες ποικιλίες αποτελεί ένδειξη αυξανόμενης διάκρισης μεταξύ των καταναλωτών, η οποία θα μπορούσε ενδεχομένως να οδηγήσει σε υψηλότερες τιμές.
Εν συνεχεία, ο Rico Basson, Διευθύνων Σύμβουλος της South Africa Wine, επαίνεσε την ανθεκτικότητα του τομέα εν μέσω δύσκολων συνθηκών, συμπεριλαμβανομένων των μικρών συγκομιδών και των διαρθρωτικών μειώσεων της δυναμικότητας των αμπελώνων. «Φυτεύουμε σοφότερα και ενισχύουμε την κλιματική μας ανθεκτικότητα με την εισαγωγή ποικιλιών ανθεκτικών στην ξηρασία», τόνισε ο Basson.
Πληροφορίες από το 2024 South African Wine Industry Information & Systems (SAWIS):
Κορυφαίες αγορές με βάση την αξία: Το Ηνωμένο Βασίλειο παραμένει η μεγαλύτερη εξαγωγική αγορά της Νότιας Αφρικής με 2,6 δισ. ευρώ, αν και παρουσίασε μείωση 6%. Αξιοσημείωτη αύξηση σημειώθηκε στις Κάτω Χώρες (+19%), τη Σουηδία (+10%) και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (+38%).
Κορυφαίες αγορές με βάση τον όγκο: Ενώ το Ηνωμένο Βασίλειο κατέχει την πρώτη θέση σε όγκο με 87,3 εκατομμύρια λίτρα, οι Κάτω Χώρες (+18%) και η Σουηδία (+18%) παρουσίασαν τους ισχυρότερους ρυθμούς ανάπτυξης.
Οι εξαγωγές καλλιεργούμενων ποικιλιών παρουσίασαν μικτές επιδόσεις:
Αξιοσημείωτες αυξήσεις: Οι αφρώδεις οίνοι (+34%), Cap Classique (+19%) και Blanc de Noir/Rosé (+11%) παρουσίασαν τις υψηλότερες ποσοστιαίες αυξήσεις.
Μειώσεις: Οι κατηγορίες χύμα, όπως ο λευκός ξηρός οίνος (-17%) και τα ερυθρά χαρμάνια (-11%), αντιμετώπισαν αξιοσημείωτες μειώσεις.
ΠΗΓΗ: thedrinksbusiness.com