Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Οι Κινέζοι πλέον αγοράζουν κρασί για να χαλαρώσουν κι όχι ως επίδειξη πλούτου

Το 83,9% των χρηστών του Διαδικτύου αγοράζει κρασί για λόγους ευχαρίστησης και χαλάρωσης και όχι ως αντικείμενο δώρου ή επίδειξης πλούτου, όπως κατά το παρελθόν.

του Ζήση Πανάγου

Σύμφωνα με μελέτη της iiMedia για τη συμπεριφορά των Κινέζων χρηστών του Διαδικτύου όσον αφορά την κατανάλωση κρασιού, περισσότερο από το 80% των χρηστών του Διαδικτύου έχουν ήδη καταναλώσει κρασί και το έχουν αγοράσει διαδικτυακά. Στο παρελθόν, το κρασί θεωρείτο αγαθό πολυτελείας, που ταιριάζει στην κινεζική κουλτούρα δώρων, καθώς συμβολίζει τον πλούτο ή τη δύναμη. Η μελέτη διαπίστωσε ότι το 53,6% των χρηστών του Διαδικτύου αγοράζουν κρασί ως δώρο. Αλλά αυτό που προκαλεί έκπληξη είναι ότι το 83,9% των χρηστών του Διαδικτύου αγοράζουν επίσης κρασί για ευχαρίστηση, απόδειξη ότι έχει εξελιχθεί από αντικείμενο δώρου σε προσωπική κατανάλωση.

Όσον αφορά τους λόγους κατανάλωσης, το 50,1% των Κινέζων χρηστών του διαδικτύου πίνουν κρασί για να χαλαρώσουν ενώ το 47,6% από αυτούς εκτιμά την αίσθησή του στο στόμα. Επιπλέον, το 32,7% πιστεύει ότι το κρασί έχει την ικανότητα να ενισχύει τις συγκεντρώσεις, ενώ μόνο το 18,2% από αυτούς το καταναλώνουν για να συνοδεύσουν το φαγητό. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης, η υγεία παραμένει ένα άλλο σημαντικό κίνητρο για την κατανάλωση κρασιού στην Κίνα. Το 46,5% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι το κρασί μπορεί να είναι ευεργετικό για την υγεία, ενώ το 29,1% το πίνουν για να διατηρήσουν την ομορφιά τους. Το κρασί διαδραματίζει επίσης σημαντικό ρόλο σε κοινωνικό πλαίσιο, με το 37,6% των Κινέζων χρηστών του Διαδικτύου που ερωτήθηκαν να λένε ότι το πίνουν όταν συμμετέχουν σε κοινωνικές συγκεντρώσεις.

Τέλος, ορισμένοι Κινέζοι χρήστες του Διαδικτύου βλέπουν το κρασί ως επενδυτικό πλεονέκτημα. Πράγματι, το 22,8% από αυτούς δηλώνουν ότι αγοράζουν κρασί για συλλογή ή για μελλοντική επένδυση, ενώ το 8,9% πιστεύουν ότι η κατανάλωση κρασιού είναι συνώνυμη με το καλό γούστο όσον αφορά το στυλ ζωής.

Προτιμήσεις

Παραδόξως, όταν πρόκειται για εισαγόμενα κρασιά και εθνικά κρασιά, η ισορροπία γέρνει υπέρ των κρασιών που παράγονται στην Κίνα. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το 72% των χρηστών του Διαδικτύου που ερωτήθηκαν προτιμούν εθνικές μάρκες κρασιού, ενώ μόνο το 28% επιλέγει ξένες μάρκες. Το μερίδιο των εισαγόμενων αυξάνεται μεταξύ των ατόμων με υψηλότερα εισοδήματα ή μεταξύ των στελεχών: το 32,1% των τελευταίων δηλώνει ότι προτιμά ξένες μάρκες κρασιού, ποσοστό ελαφρώς υψηλότερο από αυτό που παρατηρείται στο σύνολο του πληθυσμού. Η μελέτη επιβεβαιώνει επίσης την υπόθεση ότι οι Κινέζοι καταναλωτές προτιμούν τα κόκκινα κρασιά από τα λευκά, με το κόκκινο να συνδέεται κυρίως με τον πλούτο και την τύχη στην κινεζική κουλτούρα. Κατά συνέπεια, το 82% των Κινέζων χρηστών του Διαδικτύου προτιμούν τα κόκκινα κρασιά, έναντι μόνο 10,8% τα λευκά και 4% τα ροζέ.

Στρατηγική μάρκετινγκ

Ακόμα κι αν με την πρώτη ματιά, οι πολυτελείς συσκευασίες ασκούν μια δύναμη προσέλκυσης των Κινέζων καταναλωτών, το κύριο μέλημά τους παραμένει η ποιότητα του κρασιού. Έτσι, το 54,6% των χρηστών του Διαδικτύου δήλωσε ότι θυμάται μια συγκεκριμένη μάρκα κρασιού για την αίσθηση που δίνει στο στόμα και τη γεύση του. Ακολουθούν ο σχεδιασμός συσκευασιών, η διαφήμιση και η προώθηση, με 18,7%, 17% και 9,7% των ψήφων αντίστοιχα.

Για να διεισδύσει κανείς στην κινεζική αγορά, η προώθηση σε πλατφόρμες ζωντανής ροής, αποτελούν ένα νέο σταυροδρόμι μεταξύ ηλεκτρονικού εμπορίου και μάρκετινγκ, που είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος, σύμφωνα με τα ευρήματα της μελέτης. Διαπιστώθηκε ότι το 48% των χρηστών του Διαδικτύου λαμβάνουν πληροφορίες για το κρασί από πλατφόρμες σύντομων βίντεο όπως οι Douyin, Kuaishou και Wesee.

Στον επηρεασμό των καταναλωτών ακολουθούν οι στενοί φίλοι και τα παραδοσιακά διαφημιστικά κανάλια, συμπεριλαμβανομένων της τηλεόρασης, των ανελκυστήρων και των διαφημίσεων στα καταστήματα, με 45,3% και 42,3% αντίστοιχα.

Οι πλατφόρμες κοινής χρήσης περιεχομένου, όπως το Xiaohongshu (Μικρό Κόκκινο Βιβλίο), το Zhihu και το Weibo είναι επίσης σημαντικές πηγές πληροφοριών για το κρασί, που ευνοούνται από το 42,1% των ερωτηθέντων. Οι παραδοσιακές εκθέσεις και οι ειδικές εκθέσεις αντιπροσωπεύουν το 33,9%, έναντι 12,2% που αφορούν βιβλία.

 

Πηγή: keosoe 

 

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Η Wine Paris 2025 πρόκειται να μετατρέψει το Παρίσι σε παγκόσμιο κόμβο για το κρασί και τα οινοπνευματώδη ποτά από τις 10 έως τις...

REPORTS

Το Crystal Springs της Napa Valley AVA γίνεται η 18η επίσημη ονομασία της διάσημης αμπελουργικής περιοχής. Η νέα AVA χωροθετείται σε μια λοφώδη περιοχή...

REPORTS

Οι εξελίξεις στην τεχνητή νοημοσύνη (AI) συνεχίζουν να επηρεάζουν το εμπόριο κρασιού με νέους και συναρπαστικούς τρόπους. Η τεχνητή νοημοσύνη αναμένεται να διαδραματίσει βασικό...

REPORTS

Ο François Bouteille ανέλαβε τη θέση του διευθυντή και ο Bertrand Minchin τη θέση του συμπροέδρου του Bureau Interprofessionnel des Vins du Centre-Loire (BIVC).

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Συγγενείς, φίλοι και συνεργάτες θα πουν την Τρίτη 12 Νοεμβρίου το «ύστατο χαίρε» στον Γιάννη Μπουτάρη, που πέθανε σε ηλικία 82 χρόνων το βράδυ...

REPORTS

Στην Παγκόσμια Ημέρα Οινοτουρισμού την Κυριακή 10 Νοεμβρίου συμμετέχουν τα οινοποιία των Δρόμων του Κρασιού της Ελλάδας.

REPORTS

Εξεπλάγησαν ευχάριστα οι 15 Γερμανοί σομελιέ και επαγγελματίες του οίνου από την δυναμικότητα και την ποικιλομορφία των terroir της Πελοποννήσου, καθώς μέσα από τις...

REPORTS

Η επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των Ηνωμένων Πολιτειών έχει φέρει σε εγρήγορση τη γαλλική οινοβιομηχανία, υπενθυμίζοντας με ανησυχία τις επιπτώσεις του λεγόμενου...