Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Οι απομιμήσεις πλήττουν το κύρος των οίνων Prosecco

Το πλέον φημισμένο ιταλικό αφρώδες κρασί, prosecco, αντιμετωπίζει σοβαρά ζητήματα στην αγορά της Αγγλίας, ελέω απομιμήσεων και «πλαστών» οίνων που πλασάρονται ως το αυθεντικό προϊόν. Το Ηνωμένο Βασίλειο ανέκαθεν αποτελούσε κορυφαίο προορισμό για το πολυτελές κρασί και για αυτό το λόγο το ζήτημα ήδη έχει αναλάβει να αντιμετωπίσει ο οργανισμός Consorzio Tutela Prosecco DOC, ώστε να αποτρέψει την επέκταση του προβλήματος και σε άλλες αγορές.

Η διαφορά μεταξύ απομιμήσεων και πλαστών κρασιών έγκειται στο γεγονός ότι τα πρώτα αποτελούν προσπάθεια αντιγραφής του prosecco, δίχως να φέρουν την ένδειξη ΠΟΠ ή χωρίς να έχουν προέλευση από την Ιταλία, ενώ οι τα δεύτερα ψευδώς πλασάρονται ως οι αυθεντικοί πολυτελείς αφρώδεις οίνοι της Ιταλίας.

Τα κρασιά prosecco μπορούν να έχουν προέλευση μόνο από το Βένετο και την περιφέρεια Friuli-Venezia Giulia στα βορειοανατολικά της Ιταλίας, και βάσει των οδηγιών οφείλουν να πωλούνται αποκλειστικά σε φιάλες, και όχι σε οποιαδήποτε άλλη μορφή, όπως αλουμινένια κουτάκια, σαν αυτά που σερβίρονται στις αγγλικές μπυραρίες και που πλήττουν την φήμη των prosecco, όπως αναφέρει και το Consorzio.

Η αγορά της Αγγλίας είναι ο δεύτερος κορυφαίος προορισμός για τα εν λόγω ιταλικά κρασιά, με τις πωλήσεις τους να αγγίζουν τις 85,5 εκατ. φιάλες για την περίοδο αναφοράς μεταξύ Σεπτεμβρίου 2022 και Σεπτεμβρίου 2023, αναδεικνύοντας τον σοβαρό κίνδυνο που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι αμπελουργοί της γειτονικής χώρας. Για τον λόγο αυτό, το Conzorzio επέλεξε να λανσάρει μια καμπάνια που θα γνωστοποιήσει στους βρετανούς καταναλωτές την παρούσα κατάσταση, και δεν θα ακολουθήσει την δικαστική «οδό» που συνήθως είναι κοστοβόρα και χρονοβόρα.

Η καμπάνια περιλαμβάνει 880 αφίσες που θα διαμοιραστούν κατά μήκος του Λονδίνου με το μήνυμα «Αυτό δεν είναι Prosecco» συνοδευόμενο από εικόνες από βαρέλια και κουτάκια μπύρας θέλοντας να αναδείξουν ότι το αυθεντικό ΠΟΠ κρασί δεν πρόκειται να σερβιριστεί σε αυτού του είδους τις επιλογές. Στην σημασία της δράσης στάθηκε και ο πρόεδρος του Consorzio, Stefano Zanette, αναφέροντας πως η λήψη άμεσης δράσης ήταν απαραίτητη για αποφυγή της σύγχυσης των καταναλωτών.

Παρότι το πρόβλημα δεν είναι καινούριο, πλέον, έχει λάβει τρομακτικές διαστάσεις σε μια αγορά όπου παραδοσιακά ευνοεί τα κρασιά prosecco ακόμα και απέναντι της σαμπάνιας, ωθώντας επιτήδειους στο να προσπαθήσουν να εκμεταλλευτούν την δημοφιλία του προωθώντας ως prosecco οίνους που δεν ανταποκρίνονται στα στάνταρ παραγωγής των ΠΟΠ οίνων.

Η δράση του Consorzio για την αντιμετώπιση του προβλήματος έχει λάβει την στήριξη και από άλλους ιταλικούς και ευρωπαϊκούς οργανισμούς εντός της βιομηχανίας οίνου, που θεωρούν την δράση ως πρότυπο για την προστασία οίνων που φέρουν γεωγραφική ένδειξη, σε ένα παγκόσμιο περιβάλλον όπου είναι όλο και πιο δύσκολο να ελεγχθεί η κατάσταση.

Με πληροφορίες από Vinetur

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Άνοιγμα σε νέες αγορές πέραν των ΗΠΑ για κρασί και αγροτικά ήταν η σύσταση του Επιτρόπου Γεωργίας, Κρίστοφ Χάνσεν, στη διάρκεια ακρόασης του ενώπιον...

REPORTS

Η παγκόσμια βιομηχανία κρασιού υφίσταται σημαντική μεταμόρφωση με την ταχεία ανάπτυξη του τμήματος των μη αλκοολούχων και χαμηλής περιεκτικότητας σε αλκοόλ (NOLO) κρασιών, σύμφωνα...

REPORTS

Οι ευρωπαϊκοί αμπελώνες βιώνουν τις πιο σοβαρές επιπτώσεις από την κλιματική αλλαγή, σύμφωνα με νέα διεθνή μελέτη που δημοσιεύθηκε στο αμερικανικό περιοδικό PLOS Climate.

REPORTS

Ο προϋπολογισμός που διατίθεται στους αμπελοκαλλιεργητές της Τοσκάνης αυξήθηκε εκ νέου, φθάνοντας τα 30,48 εκατομμύρια ευρώ για το οικονομικό έτος 2024/2025.

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Ευνοϊκές για την ανάπτυξη του ωΐδιου παρουσιάζονται οι καιρικές συνθήκες και τα βλαστικά στάδια που επικρατούν σε όλες τις αμπελουργικές ζώνες της Κρήτης, και...

REPORTS

Η ποιότητα του επώνυµου κρασιού στην Ελλάδα βαίνει βελτιούµενη µε την απήχησή του στις διεθνείς αγορές να αυξάνεται. Ωστόσο, οι οινοποιοί στη χώρα µας...

REPORTS

Η ετικέτα «Μπλε Τρακτέρ» από το Κτήμα Κυρ-Γιάννη είναι ο πρωταγωνιστής της πρώτης καμπάνιας βιωσιμότητας στο ελληνικό κρασί. Μέσω της καμπάνιας αυτής το γνωστό...

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Το Φεστιβάλ “Οινοξένεια” κλείνει φέτος 12 χρόνια παρουσίας στα πολιτιστικά δρώμενα της Ελλάδας, έχοντας καταφέρει να καταξιωθεί σε ένα αγαπημένο θεσμό που προωθεί και...