Η βαρύτητα στο εξής θα δοθεί σε τρεις πυλώνες, όπου εκτός από τα οικονομικά κρασιά όπως η ετικέτα «Cambas» αλλά και η μέση κατηγορία κρασιών, στόχος είναι να βγουν στην αγορά και ετικέτες που θα ανήκουν σε μία τρίτη κατηγορία με κατεύθυνση την ποιότητα, όπως ανέφερε μεταξύ άλλων ο διευθύνων σύμβουλος της Οινοποιίας, Νίκος Σπέντζας.
Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε στο Wine Trails και στην Agrenda ο επικεφαλής οινολόγος της οινοποιίας Μπουτάρη, Γιάννης Βογιατζής, η Οινοποιία θα εισέλθει για πρώτη φορά στη συμβολαιακή γεωργία, συνάπτοντας συνεργασίες με παραγωγούς. Σε αυτή την κατεύθυνση πρόκειται να αναπτύξει συνεργασίες σε περιοχές όπως η Νάουσα, η Μαντινεία, η Γουμένισσα και η Σαντορίνη. «Στόχος μας είναι να δώσουμε έμφαση στο ποιοτικό αποτύπωμα που μπορεί να προσφέρει το Ξινόμαυρο και η Νάουσα», επισημαίνει μεταξύ άλλων ο κύριος Βογιατζής.
Η ιστορική οινοποιητική επιχείρηση που ιδρύθηκε το 1879 τελεί πλέον υπό την ιδιοκτησία της εταιρείας Sterner Stenhus και των αδελφών, Θωμά και Ηλία Γεωργιάδη, δύο επιχειρηματιών με βάση τους τον τομέα του real estate και έδρα την Σουηδία. Η Οινοποιία Μπουτάρης υπάγεται στη νεοσύστατη εταιρεία SSG Eλληνικά Οινοποιία, από την οποία δεν αποκλείεται σύμφωνα με ανθρώπους κοντά σε αυτήν να υπάρξουν προσεχώς και άλλες εξαγορές στον τομέα του κρασιού.
«Εκτός από το κρασί που μαθαίνουμε καθημερινά πλέον με τη βοήθεια του Κωνσταντίνου Μπουτάρη, πλέον έχουμε αποκτήσει και το νερό Ιόλη. Στόχος μας είναι να παραμένουν ζωντανές οι ιστορικές επιχειρήσεις στην Ελλάδα, γι’ αυτό και κάναμε αυτή την κίνηση», ανέφερε ο επικεφαλής της μητρικής εταιρείας Sterner Stenhus, Ηλίας Γεωργιάδης. «Θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για να ξαναφέρουμε την Οινοποιία Μπουτάρης εκεί που πρέπει να είναι. Γνωρίζουμε πως μπορεί να χτιστεί μία εταιρεία με ευρωπαϊκές προδιαγραφές, κάτι που εγώ και ο αδελφός μου μπορούμε να πετύχουμε», συμπλήρωσε.
Από την πλευρά του ο επικεφαλής της SSG Ελληνικά Οινοποιία, Θωμάς Γεωργιάδης, πρόσθεσε ότι: «σήμερα είμαστε εδώ για να κάνουμε μία νέα αρχή για την Οινοποιία Μπουτάρη. Ένα από τα ιστορικότερα οινοποιία έρχεται να ανακτήσει τη θέση που του αρμόζει στην ελληνική και στη διεθνή αγορά. Καλούμαστε να απαντήσουμε σε αυτή την πρόκληση, οδηγώντας την οινοποιία Μπουτάρη στην επόμενη μέρα, διατηρώντας τη σημαντική κληρονομιά της».
Γιάννης Βογιατζής: Μας ενδιαφέρουν όλα όσα κρύβονται πίσω από ένα μπουκάλι κρασί
Αναφορικά με το αποτύπωμα που θέλει να αφήσει τα επόμενα χρόνια στην αγορά, ο Γιάννης Βογιατζής πρόσθεσε μεταξύ άλλων: «Μας ενδιαφέρει το στυλ του κρασιού καθώς και άλλα πράγματα που κρύβονται πίσω από ένα μπουκάλι κρασί, όπως το περιβάλλον και οι άνθρωποι, πράγματα που έχουμε φανταστεί και θέλουμε να συνδέσουμε με το κρασί που πίνουμε».
Το επιχειρηματικό πλάνο για την ανάπτυξη της Οινοποιίας
Το επιχειρηματικό πλάνο της Οινοποιίας Μπουτάρη περιλαμβάνει αναβάθμιση ων εγκαταστάσεων και την περιβαλλοντική αναβάθμιση της εταιρείας με το ύψος των επενδύσεων να αγγίζει τα 5 εκατομμύρια ευρώ εντός της προσεχούς διετίας. Η επενδυτική διάθεση της επιχείρησης ξεκίνησε ήδη να υλοποιείται με την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων του οινοποιείου αλλά και των πολυτελών χώρων διαμονής στο Σκαλάνι του Ηρακλείου.
Βασικός πυλώνας είναι η ανάπτυξη του κωδικολογίου της εταιρείας, όπως ανέφερε επιπροσθέτως ο CEO της εταιρείας, Νίκος Σπέντζας. «Θα δοθεί έμφαση σε ετικέτες όπως είναι το Grand Reserve Νάουσα», πρόσθεσε επιβεβαιώνοντας την κατεύθυνση που έδωσε και ο κύριος Βογιατζής. «Διαθέτουμε πέντε οινοποιία και αμπελώνες σε σημαντικές τοποθεσίες όπως η Νάουσα, η Γουμένισσα, η Σαντορίνη, η Μαντινεία και η Κρήτη. Αυτό μας δίνει την δυνατότητα να παράγουμε ποιοτικά κρασιά και να συμβάλλουμε στην προώθησή τους μέσω του οινοτουρισμού». Ταυτόχρονα θα βγουν και επιλεγμένες ετικέτες κρασιών σε περιορισμένο αριθμό φιαλών από τα κελάρια της Μπουτάρης, οι οποίες θα είναι αριθμημένες.
Ο Master of Wine, Κωνσταντίνος Λαζαράκης αναφέρθηκε από πλευράς του στην έννοια του terroir, λέγοντας ότι για πολλούς αποτελεί την «αγιοποίηση ενός κομματιού γης». Αντιτάχθηκε ωστόσο στη συγκεκριμένη ερμηνεία, καθώς υποστήριξε ότι «δεν μου αρέσει ωστόσο η αξιοποίηση του τόπου, η οποία ξεκίνησε, ούτως ώστε να μην είναι ‘μεταφερόμενη’ η έννοια της ποιότητας και να συνδέεται με έναν συγκεκριμένο τόπο. Το πιο σημαντικό πράγμα στο κρασί είναι το ανθρώπινο μυαλό, η ανθρώπινη ιδιοφυία. Γνωρίζοντας τα αδέλφια Γεωργιάδη, έχω να πω ότι η νέα εποχή της Οινοποιίας Μπουτάρη είναι ένα εξαιρετικό νέο. Ακόμα και ο Δαρβίνος θα το χειροκροτούσε με όλη του την καρδιά».