Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Μετά τα πολλά οινοποιεία, το κρίσιµο ζητούµενο είναι η κερδοφορία στον κλάδο

Η ποιότητα του επώνυµου κρασιού στην Ελλάδα βαίνει βελτιούµενη µε την απήχησή του στις διεθνείς αγορές να αυξάνεται. Ωστόσο, οι οινοποιοί στη χώρα µας παραµένουν ανήσυχοι. Ο αριθµός των οινοποιείων έχει αυξηθεί πολύ, ενδεχοµένως να υπερβαίνουν τις 1.500 µονάδες, ωστόσο οι κερδοφόρες επιχειρήσεις του κλάδου παραµένουν µετρηµένες στα δάχτυλα.

του Γιάννη Πανάγου

Εν τω µεταξύ, ένα πρώτο ισχυρό κύµα εξαγορών οδηγεί σε µια ιδιότυπη συγκέντρωση του κλάδου, η οποία δεν έχει δείξει ακόµα την επίδραση που µπορεί να έχει στην ταυτότητα του ελληνικού οίνου και την προσπάθεια διείσδυσης σε νέες αγορές. Ειδικά, η έλευση των αδελφών Γεωργιάδη, περισσότερο µοιάζει µε κυνήγι θησαυρού στην ακίνητη περιουσία που διαθέτουν οι υπό εξαγορά υπερχρεωµένες επιχειρήσεις του κλάδου, παρά µε πραγµατικό ενδιαφέρον για την ανάπτυξη της οινοποιητικής δραστηριότητας, βάσει ενός ξεκάθαρου στρατηγικού πλάνου.

Θα µπορούσε να πει κανείς ότι µε την πορεία που έχουν πάρει τα πράγµατα, τα οινοποιεία στην Ελλάδα χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες. Στις δύο-τρεις πολύ µεγάλες επιχειρήσεις που έχουν προκύψει ως αποτέλεσµα εξαγορών της τελευταίας τριετίας, στη γενιά των προσπαθειών της δεκαετίας του ‘90 που έφερε και την άνοιξη του ελληνικού κρασιού και σε µια πανσπερµία µικρών κατά βάση, οινοποιητικών µονάδων που πασχίζουν να βρουν τον προσανατολισµό τους και οικονοµικά µάλλον βρίσκονται στη ζώνη του λυκόφωτος.

Την ίδια στιγµή, ακόµα πιο περίπλοκη µοιάζει να είναι η εικόνα στις τάξεις των αµπελουργών. Αν εξαιρέσει κανείς µια γενιά µεγάλων σε ηλικία καλλιεργητών που συνειδητά έχουν επιλέξει αυτόν το ρόλο και τις περισσότερες φορές µε πολύ χρόνο προσωπικής εργασίας καταφέρνουν να παραµείνουν βιώσιµοι, όλοι οι άλλοι και κυρίως οι νεότεροι που ασχολούνται µε το αµπέλι έχουν στο νου τους ή να εγκαταλείψουν γρήγορα το… σπορ ή να γίνουν κάποια στιγµή οινοποιοί.

Άλλωστε, η όποια ανανέωση του ελληνικού αµπελώνα οφείλεται στις πρωτοβουλίες που αναλαµβάνουν οι έχοντες ήδη θέση στον τοµέα της µεταποίησης.

Μέσα σ’ αυτό το περιβάλλον, ο οινοποιητικός κλάδος στην Ελλάδα έχει ανάγκη από µια βαθιά µελέτη των δεδοµένων του σήµερα, µε στόχο την κατάρτιση ενός αξιόπιστου στρατηγικού σχεδίου (ανάλογο µε αυτό της δεκαετίας του ‘90)  το οποίο µπορεί να φθάνει µέχρι το 2050. Ίσως η ανάδειξη ενός ακόµα Μπουτάρη, του Στέλλιου, στην προεδρία του Συνδέσµου Ελληνικού Οίνου να είναι ένα καλό σηµάδι.

 Το εξώφυλλο του περιοδικού WineTrails που κυκλοφορεί μαζί με την Agrenda το Σάββατο 31 Μαΐου στα περίπτερα όλης της χώρας

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Υπό την αιγίδα του WSPC και με την υποστήριξη της Winebox, πραγματοποιήθηκε ένα ξεχωριστό masterclass αφιερωμένο στον οίκο Champagne Duval-Leroy, παρουσία του Charles Duval,...

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Την Κυριακή 9 Νοεμβρίου 2025, τα επισκέψιμα οινοποιεία των «Δρόμων του Κρασιού της Βορείου Ελλάδος», συμμετέχουν και φέτος στον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Οινοτουρισμού...

REPORTS

Σύμφωνα με τα στοιχεία που απέστειλε το τμήμα Αμπέλου Οίνου και Αλκοολούχων Ποτών στην Commission που αφορά προβλέψεις της ελληνικής οινοπαραγωγής με περίοδο αναφοράς...

REPORTS

Με ιδιαίτερη χαρά, η ΓΕΝΚΑ ΕΜΠΟΡΙΚΗ και τα καταστήματα CELLIER σας προσκαλούν στο GENKA WINE FAIR 2025, που θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 3 Νοεμβρίου...

Διαβάστε επίσης

VIDEOS

Περίπου 100 χρόνια μετά της οινοποιητικής Καμπά στη Μαντινεία, το εγχείρημα αναγέννησης του αμπελώνα της Μαντινείας και ανασυγκρότησης της Οινοποιητικής Μπουτάρη από τον όμιλο...

REPORTS

Δέκα χρόνια μετά την θεμελίωση της ιδέας, η έκδοση θεσμός The Top50 του Wine Trails επιστρέφει πιο ώριμη και φιλόδοξη από ποτέ. Με ανανεωμένη...

ΑΜΠΕΛΩΝΑΣ

Εκδόθηκε η τελική κατάταξη δικαιούχων για το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης αμπελώνων 2025-2026, όπου περιλαμβάνονται 940 ΑΦΜ, με το συνολικό ποσό που δικαιούνται να ανέρχεται στα...

REPORTS

Η οινοποιός Θεοδώρα Ρούβαλη τιμήθηκε με το ευρωπαϊκό βραβείο Iter Vitis, πιστοποιημένο από το Συμβούλιο της Ευρώπης, στην κατηγορία «Νέα Οινοποιός που επενδύει στη...