Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Μετά τα πολλά οινοποιεία, το κρίσιµο ζητούµενο είναι η κερδοφορία στον κλάδο

Η ποιότητα του επώνυµου κρασιού στην Ελλάδα βαίνει βελτιούµενη µε την απήχησή του στις διεθνείς αγορές να αυξάνεται. Ωστόσο, οι οινοποιοί στη χώρα µας παραµένουν ανήσυχοι. Ο αριθµός των οινοποιείων έχει αυξηθεί πολύ, ενδεχοµένως να υπερβαίνουν τις 1.500 µονάδες, ωστόσο οι κερδοφόρες επιχειρήσεις του κλάδου παραµένουν µετρηµένες στα δάχτυλα.

του Γιάννη Πανάγου

Εν τω µεταξύ, ένα πρώτο ισχυρό κύµα εξαγορών οδηγεί σε µια ιδιότυπη συγκέντρωση του κλάδου, η οποία δεν έχει δείξει ακόµα την επίδραση που µπορεί να έχει στην ταυτότητα του ελληνικού οίνου και την προσπάθεια διείσδυσης σε νέες αγορές. Ειδικά, η έλευση των αδελφών Γεωργιάδη, περισσότερο µοιάζει µε κυνήγι θησαυρού στην ακίνητη περιουσία που διαθέτουν οι υπό εξαγορά υπερχρεωµένες επιχειρήσεις του κλάδου, παρά µε πραγµατικό ενδιαφέρον για την ανάπτυξη της οινοποιητικής δραστηριότητας, βάσει ενός ξεκάθαρου στρατηγικού πλάνου.

Θα µπορούσε να πει κανείς ότι µε την πορεία που έχουν πάρει τα πράγµατα, τα οινοποιεία στην Ελλάδα χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες. Στις δύο-τρεις πολύ µεγάλες επιχειρήσεις που έχουν προκύψει ως αποτέλεσµα εξαγορών της τελευταίας τριετίας, στη γενιά των προσπαθειών της δεκαετίας του ‘90 που έφερε και την άνοιξη του ελληνικού κρασιού και σε µια πανσπερµία µικρών κατά βάση, οινοποιητικών µονάδων που πασχίζουν να βρουν τον προσανατολισµό τους και οικονοµικά µάλλον βρίσκονται στη ζώνη του λυκόφωτος.

Την ίδια στιγµή, ακόµα πιο περίπλοκη µοιάζει να είναι η εικόνα στις τάξεις των αµπελουργών. Αν εξαιρέσει κανείς µια γενιά µεγάλων σε ηλικία καλλιεργητών που συνειδητά έχουν επιλέξει αυτόν το ρόλο και τις περισσότερες φορές µε πολύ χρόνο προσωπικής εργασίας καταφέρνουν να παραµείνουν βιώσιµοι, όλοι οι άλλοι και κυρίως οι νεότεροι που ασχολούνται µε το αµπέλι έχουν στο νου τους ή να εγκαταλείψουν γρήγορα το… σπορ ή να γίνουν κάποια στιγµή οινοποιοί.

Άλλωστε, η όποια ανανέωση του ελληνικού αµπελώνα οφείλεται στις πρωτοβουλίες που αναλαµβάνουν οι έχοντες ήδη θέση στον τοµέα της µεταποίησης.

Μέσα σ’ αυτό το περιβάλλον, ο οινοποιητικός κλάδος στην Ελλάδα έχει ανάγκη από µια βαθιά µελέτη των δεδοµένων του σήµερα, µε στόχο την κατάρτιση ενός αξιόπιστου στρατηγικού σχεδίου (ανάλογο µε αυτό της δεκαετίας του ‘90)  το οποίο µπορεί να φθάνει µέχρι το 2050. Ίσως η ανάδειξη ενός ακόµα Μπουτάρη, του Στέλλιου, στην προεδρία του Συνδέσµου Ελληνικού Οίνου να είναι ένα καλό σηµάδι.

 Το εξώφυλλο του περιοδικού WineTrails που κυκλοφορεί μαζί με την Agrenda το Σάββατο 31 Μαΐου στα περίπτερα όλης της χώρας

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Η βέλτιστη ψύξη των σταφυλιών κατά τη συγκοµιδή, αποκτά ολοένα και µεγαλύτερη σηµασία, δεδοµένης της κλιµατικής αλλαγής. Ο χρόνος είναι κρίσιµος από τη στιγµή...

REPORTS

Οι ευρωπαϊκοί αμπελώνες βιώνουν τις πιο σοβαρές επιπτώσεις από την κλιματική αλλαγή, σύμφωνα με νέα διεθνή μελέτη που δημοσιεύθηκε στο αμερικανικό περιοδικό PLOS Climate.

REPORTS

Παροχή εργαλείων μάρκετινγκ σε παραγωγούς οίνων προέλευσης, πιο ξεκάθαρες νομοθεσίες σχετικά με τον περιορισμό αδειών φύτευσης και διασφάλιση χρηματοδότησης πρωτοβουλιών βιωσιμότητας είναι μερικά από...

REPORTS

Κοινή άποψη του Κτήματος Γεροβασιλείου είναι πως η τέχνη αποτελεί πεδίο ελεύθερης πρόσβασης για όλους, κάτι που απέδειξε με την επένδυση της στη δημόσια...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Ευνοϊκές για την ανάπτυξη του ωΐδιου παρουσιάζονται οι καιρικές συνθήκες και τα βλαστικά στάδια που επικρατούν σε όλες τις αμπελουργικές ζώνες της Κρήτης, και...

REPORTS

Η ετικέτα «Μπλε Τρακτέρ» από το Κτήμα Κυρ-Γιάννη είναι ο πρωταγωνιστής της πρώτης καμπάνιας βιωσιμότητας στο ελληνικό κρασί. Μέσω της καμπάνιας αυτής το γνωστό...

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Το Φεστιβάλ “Οινοξένεια” κλείνει φέτος 12 χρόνια παρουσίας στα πολιτιστικά δρώμενα της Ελλάδας, έχοντας καταφέρει να καταξιωθεί σε ένα αγαπημένο θεσμό που προωθεί και...

REPORTS

Τα 25 χρόνια λειτουργίας του γιορτάζει το οινοποιείο Αργατία, το οποίο στη διάρκεια της μακράς πορείας του έχει εξελιχθεί σε έναν από τους σημαντικότερους...