Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Κόστος, ύφεση και μείωση κατανάλωσης ανησυχεί τον αμπελοοινικό κλάδο διεθνώς

Ο διεθνής κλάδος του οίνου αντιμετωπίζει προβλήματα και συνεχής πιέσεις λόγω της παγκόσμιας οικονομικής και περιβαλλοντικής κρίσης.

Η βιομηχανία κρασιού, ένας παγκόσμιος ακρογωνιαίος λίθος του πολιτισμού και του εμπορίου, αντιμετωπίζει μια σειρά προκλήσεων που την έχουν φέρει σε μια κρίσιμη θέση. Το τελευταίο ProWein Business Report, μια ολοκληρωμένη έρευνα που διεξήχθη από το Πανεπιστήμιο Geisenheim στην οποία συμμετείχαν περισσότερα από 2.000 μέλη του κλάδου, ρίχνει φως στην πολύπλευρη κρίση με την οποία παλεύει ο κλάδος. Η έκθεση με τίτλο «Δρόμοι εξόδου από την κρίση» παρέχει μια λεπτομερή εικόνα για την τρέχουσα κατάσταση και τις μελλοντικές προοπτικές του αμπελοοινικού τομέα.

Η οικονομική ύφεση έχει αναδειχθεί ως πρωταρχικό μέλημα για τον κλάδο. Σύμφωνα με την έκθεση, το 73% των ερωτηθέντων το 2023 αναγνώρισε τις αυξήσεις του κόστους ως σημαντική απειλή, αν και αυτή δέχτηκε μια ελαφριά μείωση από το 85% του 2022. Η παγκόσμια οικονομική ύφεση και η μείωση της κατανάλωσης κρασιού αποτελούν επίσης σημαντικές ανησυχίες, με 59% και 48 % των ερωτηθέντων που τονίζουν αυτά τα ζητήματα, αντίστοιχα. Αυτό σηματοδοτεί μια αξιοσημείωτη αύξηση της ανησυχίας σχετικά με την κατανάλωση κρασιού, από 30% το 2022.

Είναι ενδιαφέρον ότι η κλιματική αλλαγή, παρά τις σοβαρές επιπτώσεις της στην παραγωγή κρασιού παγκοσμίως, δεν ήταν η κύρια ανησυχία. Αυτό αποδίδεται στις πιο άμεσες οικονομικές πιέσεις που επισκιάζουν τις μακροπρόθεσμες επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής. Η έκθεση αναφέρει ότι μόνο το 45% των ερωτηθέντων θεώρησε την κλιματική αλλαγή ως σημαντική απειλή, παρά το γεγονός ότι η παγκόσμια παραγωγή κρασιού το 2023 έφτασε στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 60 ετών, σύμφωνα με στοιχεία του OIV.

Τα ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας, αν και εξακολουθούν να είναι σημαντικά, έχουν μειωθεί οι ανησυχίες, με το 32% να το αναφέρει το 2023 σε σύγκριση με το 66% το 2022. Ωστόσο, πρόσφατα γεωπολιτικά γεγονότα, όπως οι επιθέσεις των Χούθι στη ναυτιλία στην Ερυθρά Θάλασσα, αναμένεται να εντείνει αυτές τις ανησυχίες για άλλη μια φορά.

Ως απάντηση σε αυτές τις οικονομικές προκλήσεις, ο κλάδος εστιάζει στη μείωση του κόστους, με το 64% των παραγωγών και των εμπόρων να στοχεύουν στη μείωση του κόστους. Είναι ενδιαφέρον ότι μόνο ένα μικρό ποσοστό (6%) εξετάζει το ενδεχόμενο απολύσεων προσωπικού, δίνοντας έμφαση στην αξία που δίνεται στη διατήρηση ειδικευμένων υπαλλήλων.

Η έκθεση αμφισβητεί επίσης την προηγουμένως διαδεδομένη έννοια της πριμοδότησης στην αγορά οίνου. Η τάση φαίνεται να μετατοπίζεται προς τη διάδοση, με το τμήμα popular/lower price να σημειώνει ανάπτυξη, σε αντίθεση με τη μείωση των πωλήσεων στο τμήμα premium/super-premium. Αυτή η μετατόπιση αναμένεται να συνεχιστεί, με προβλέψεις για αυξημένες πωλήσεις στη δημοφιλή κατηγορία και περαιτέρω μείωση των premium πωλήσεων.

Ένα άλλο σημαντικό εύρημα είναι η μείωση της παγκόσμιας κατανάλωσης κρασιού, που αποδίδεται στο μειωμένο διαθέσιμο εισόδημα και στις τάσεις υγείας και ευεξίας. Αυτή η μείωση της κατανάλωσης δεν αναμένεται να αντιστραφεί ακόμη και αν βελτιωθεί η οικονομία. Η αλλαγή των προτιμήσεων, με τους καταναλωτές να στρέφονται προς την μπύρα και τα οινοπνευματώδη ποτά, επηρεάζουν επίσης τις πωλήσεις κρασιού. Αυτή η τάση είναι εμφανής στη συμπερίληψη του ProSpirits από την έκθεση ProWein, μιας νέας δυνατότητας που εστιάζει σε μια ποικιλία αποσταγμάτων.

Η έρευνα υπογράμμισε επίσης τις προκλήσεις μάρκετινγκ που αντιμετωπίζει η βιομηχανία κρασιού, ιδίως όσον αφορά την προσέγγιση νεότερων καταναλωτών. Οι μεγάλες εταιρείες μπύρας και οινοπνευματωδών ποτών, με τους σημαντικούς προϋπολογισμούς μάρκετινγκ, έχουν πλεονέκτημα σε αυτόν τον τομέα. Η πλειοψηφία των Γάλλων οινοπαραγωγών πιστεύει ότι άλλα αλκοολούχα ποτά είναι πιο επιτυχημένα στο να προσελκύουν νεότερους καταναλωτές.

Παρά την υπερπροσφορά και τη μείωση της ζήτησης, υπάρχει αναγνώριση σε όλο τον κλάδο των θεμάτων που αντιμετωπίζονται και ταυτόχρονη συναίνεση για πιθανές λύσεις. Η έκθεση προτείνει μια ολιστική προσέγγιση που συνδυάζει την οικονομική βιωσιμότητα με τη βελτιωμένη επικοινωνία ως κλειδί για τη διασφάλιση του μέλλοντος της οινοποιίας. Ωστόσο, υπάρχει ασυμφωνία στις απόψεις μεταξύ παραγωγών και εμπόρων σχετικά με τις στρατηγικές κερδοφορίας και μάρκετινγκ για το κρασί.

Η βιομηχανία κρασιού βρίσκεται σε κομβικό σημείο, αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις αλλά και επιδεικνύει ετοιμότητα να προσαρμοστεί και να εξελιχθεί. Η Επιχειρηματική Έκθεση ProWein προσφέρει πολύτιμες πληροφορίες και χρησιμεύει ως έκκληση για δράση για τη βιομηχανία για να εξερευνήσει το δρόμο της για την έξοδο από την τρέχουσα κρίση.

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Με νέα εικόνα το ανανεωμένο Τhessaloniki Wine & Spirits Trophy πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη 13 έως 15 Φεβρουαρίου, συγκεντρώνοντας 30 καταξιωμένους γευσιγνώστες από την Ελλάδα...

REPORTS

Με τον ευφάνταστο τίτλο «The Mantinians», τα οινοποιεία της Μαντινείας έρχονται να συστηθούν συλλογικά στο οινόφιλο και όχι μόνο κοινό. Πέντε δεκαετίες και πλέον...

REPORTS

Οι «ακραίες κλιματικές συνθήκες» πέρυσι επηρέασαν τους αμπελώνες παγκοσμίως, θέτοντας εντούτοις σε «ισορροπία» τον αμπελοοινικό τομέα που αντιμετωπίζει ζητήματα υπερπροσφοράς, όπως προκύπτει από την...

REPORTS

Η θεσµοθέτηση, έστω και µε καθυστέρηση, και στην Ελλάδα, προ τριετίας περίπου, του θεσµικού πλαισίου για την κλωνική επιλογή, δίνει τη δυνατότητα στους συντελεστές...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Το 1955, η Σταυρούλα Κουράκου είχε γράψει στο «Ο οίνος, µια αιώνια θεότητα για την Ελλάδα»: «Η αµπελουργία είναι στενά δεµένη µε την κίνηση...

REPORTS

Κάθε χρόνο τέτοια εποχή, εφεξής, λίγο πριν από τον ετήσιο εορτασμό του θεσμού των «Ανοικτών Πορτών», στα οινοποιεία της χώρας, όσοι αγαπούν τη Γουμένισσα,...

REPORTS

Η πρόοδος που έχει συντελεστεί τα τελευταία χρόνια στον εγχώριο κλάδο του κρασιού είναι δεδοµένη και αδιαµφισβήτητη, ωστόσο αυτά τα οποία µένει ακόµα να...

REPORTS

Μια Μαλαγουζιά που έχει δηµιουργηθεί για να εξελίσσεται στο χρόνο, διατηρώντας τη φρεσκάδα και τον γαστρονοµικό χαρακτήρα της.