Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Κρασιά, ΠΓΕ, και βιολογικά από ΕΕ πεδίο για ηλεκτρονικό εμπόριο στην Κίνα

Η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου στον κόσμο, με πωλήσεις αγροδιατροφικών προϊόντων μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου που εκτιμάται ότι αγγίζουν τα 82 δισ. ευρώ το 2020, καθιστώντας την ισοδύναμη σε μέγεθος με τη συνολική αγορά τροφίμων και ποτών των χωρών της Μπενελούξ.

Το γεγονός αυτό καλείται να εκμεταλλευτεί η ΕΕ, της οποίας για την ώρα οι εξαγωγές στο κομμάτι του ηλεκτρονικού εμπορίου προϊόντων αγροδιατροφής ανέρχονται σε περίπου 2,2 δισ. ευρώ το 2020.

Μάλιστα, σε σχετική μελέτη της Κομισιόν παρέχεται μια ολοκληρωμένη επισκόπηση των υφιστάμενων και πιθανών ευκαιριών και προκλήσεων της αγοράς για τους ενδιαφερόμενους εξαγωγικούς φορείς της ΕΕ στον τομέα των γεωργικών αγροδιατροφής.

Όπως καταδεικνύει η μελέτη η αυξανόμενη μεσαία τάξη στην Κίνα απαιτεί ολοένα και περισσότερο προϊόντα υψηλότερης ποιότητας και τα δυτικά προϊόντα είναι πιο δημοφιλή στους καταναλωτές από τη γενιά Z και τους millennials. Αυτό οδηγεί σε θετικές προοπτικές για τα αγροδιατροφικά προϊόντα της ΕΕ που πωλούνται μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου, ιδίως για τα βιολογικά προϊόντα και τα προϊόντα ΓΕ (γεωγραφικές ενδείξεις). Μετά από ενδελεχή ανάλυση διαφόρων παραγόντων, η μελέτη καταλήγει στο συμπέρασμα ότι οι ακόλουθες κατηγορίες προϊόντων φαίνεται να έχουν τις καλύτερες δυνατότητες:

–              προϊόντα που θεωρούνται υγιεινά (π.χ. παιδικές τροφές)

–              κρασιά και οινοπνευματώδη ποτά·

–              Προϊόντα Γεωγραφικών Ενδείξεων (ειδικά επεξεργασμένο κρέας και γαλακτοκομικά προϊόντα)

–              Συσκευασμένα βιολογικά προϊόντα.

–              Τροφές για κατοικίδια.

Άλλες κατηγορίες παρουσιάζουν επίσης υποσχόμενες προοπτικές: συμπληρώματα διατροφής και υπερτροφές (βιταμίνες, μπάρες κ.λπ.), δημητριακά και προϊόντα πρωινού, ελαιόλαδο, καφές, μπισκότα και σνακ, γάλα και γαλακτοκομικά προϊόντα και είδη ζαχαροπλαστικής.

Προκειμένου να πωλούνται στο διαδίκτυο, είναι απαραίτητο τα προϊόντα να διαθέτουν επωνυμία και να έχουν μεγάλη διάρκεια ζωής. Αυτά τα δύο χαρακτηριστικά εξηγούν σε μεγάλο βαθμό τις περιορισμένες δυνατότητες εξαγωγής νωπών προϊόντων μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Να σημειωθεί ότι η Κίνα είναι ο τρίτος προορισμός για τις εξαγωγές γεωργικών προϊόντων διατροφής της ΕΕ, συνολικού ύψους άνω των 17 δισ. ευρώ το 2021 και αντιπροσωπεύει το 8,7% του συνολικού εμπορίου αγροδιατροφικών προϊόντων της ΕΕ27. Η ευρεία αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου για τα αγροδιατροφικά προϊόντα της ΕΕ στην Κίνα εκτιμάται σε περίπου 2,2 δισ. ευρώ το 2020. Η συνολική κινεζική αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου για τα αγροδιατροφικά προϊόντα προβλέπεται να συνεχίσει να αυξάνεται έντονα τα επόμενα χρόνια (10 % ανά έτος).

Η μελέτη εντοπίζει διάφορους παράγοντες που σχετίζονται με τους εξαγωγείς γεωργικών προϊόντων διατροφής της ΕΕ, όπως: προϊόντα με τις μεγαλύτερες δυνατότητες. δυσκολίες που συναντώνται συχνά· τις προοπτικές για ορισμένους παραγωγούς (ΜΜΕ, βιολογικούς παραγωγούς και παραγωγούς ΓΕ)· πιθανές πλατφόρμες και συνεργάτες· επιχειρηματικά μοντέλα? και πρωτοβουλίες που αναλήφθηκαν για τη στήριξη των εξαγωγών.

Η ανάγκη για τοπική προσαρμογή και προώθηση και το διαφορετικό τεχνολογικό τοπίο στην Κίνα συχνά θέτουν προκλήσεις για τις εξαγωγές της ΕΕ. Μπορεί επίσης να υπάρχουν προκλήσεις με την αποστολή αγαθών στην Κίνα σε οικονομικά ελκυστικές τιμές, το επίπεδο ανταγωνισμού στην αγορά, την οικονομική βιωσιμότητα των πωλήσεων μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου (κυρίως, το υψηλό τέλος εισόδου για τις περισσότερες κινεζικές πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου) ή προστασία των δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας.

Ένας σημαντικός αριθμός εγγράφων καθοδήγησης διατίθεται ελεύθερα σε όλους τους φορείς εκμετάλλευσης της ΕΕ που ενδιαφέρονται να αποκτήσουν πρόσβαση στην κινεζική αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου. Επιπλέον, υπάρχουν αξιοσημείωτες πρωτοβουλίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την υποστήριξη δραστηριοτήτων στην κινεζική αγορά, συμπεριλαμβανομένης της χρηματοδότησης για την προώθηση των αγροδιατροφικών προϊόντων της ΕΕ. Το κέντρο ΜΜΕ της ΕΕ διεξάγει πολλές σημαντικές πρωτοβουλίες, συμπεριλαμβανομένων διαφόρων διαδικτυακών σεμιναρίων και δημοσιεύσεων υψηλής σημασίας για εταιρείες που εξάγουν μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου ή/και πωλούν αγροδιατροφικά προϊόντα στην Κίνα.

Να σημειωθεί ότι η έρευνα για τη μελέτη πραγματοποιήθηκε από τα τέλη του 2020 έως τον Δεκέμβριο του 2021 και πραγματοποιήθηκε από κοινοπραξία εταιρειών εμπειρογνωμόνων στην Ευρώπη και την Κίνα.

Σχετικά Άρθρα

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Η διαχείριση της αμπελουργικής γης με όρους βιωσιμότητας μέσα σε ένα αστικό περιβάλλον και τα νομικά εργαλεία για την συνύπαρξη με την οικιστική ανάπτυξη...

REPORTS

Μια Μαλαγουζιά που έχει δηµιουργηθεί για να εξελίσσεται στο χρόνο, διατηρώντας τη φρεσκάδα και τον γαστρονοµικό χαρακτήρα της.

REPORTS

Μια δημοπρασία υψηλού προφίλ με εκατοντάδες κρασιά παγκόσμιας κλάσης από το κελάρι του εστιατορίου Le Gavroche προσέφερε κέρδη ύψους 1,9 εκατομμυρίων λιρών.

REPORTS

Στη Σαντορίνη δεν χορταίνει το μάτι από τα απίστευτα ειδυλλιακά τοπία αλλά και ο ουρανίσκος από τους οινικούς θησαυρούς, που αποκαλύπτει διαρκώς το νησί....

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Το 1955, η Σταυρούλα Κουράκου είχε γράψει στο «Ο οίνος, µια αιώνια θεότητα για την Ελλάδα»: «Η αµπελουργία είναι στενά δεµένη µε την κίνηση...

REPORTS

Η πρόοδος που έχει συντελεστεί τα τελευταία χρόνια στον εγχώριο κλάδο του κρασιού είναι δεδοµένη και αδιαµφισβήτητη, ωστόσο αυτά τα οποία µένει ακόµα να...

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Ο Σύλλογος Εστίασης Μεσσηνίας πραγματοποίησε το Σάββατο 13 και την Κυριακή 14 Απριλίου 2024 στο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας το δεύτερο MESSINIA FORUM με τεράστια...

REPORTS

Το Οινοποιείο ∆ιαµαντάκης είναι µια σύγχρονη µονάδα παραγωγής ποιοτικών οίνων στο χωριό Κάτω Ασίτες του Ηρακλείου Κρήτης.