Το 2ο ετήσιο roadshow της καμπάνιας: Heroes of Europe: Volcanic Agriculture (HEVA) πραγματοποιήθηκε στην Γερμανία, από τις 6 έως τις 20 Νοεμβρίου, με τη συμμετοχή 200 επαγγελματιών οίνου σε πέντε πόλεις της Γερμανίας.
Οι πέντε πόλεις-σταθμοί που φιλοξένησαν το roadshow, με κεντρικό στόχο την προώθηση των μοναδικών χαρακτηριστικών των οίνων που παράγονται στα ευρωπαϊκά ηφαιστειακά terroir, ήταν το Μόναχο, το Βερολίνο, το Αμβούργο, το Ντίσελντορφ, και η Καρλσρούη. Την παρουσίαση των κρασιών και του αμπελώνα της Σαντορίνης ανέλαβε η Caro Maurer MW, ειδικός με βαθιά γνώση και εκτίμηση για τα κρασιά του νησιού.
Παράλληλα με την παρουσίαση των οίνων ΠΟΠ Σαντορίνης, οι συμμετέχοντες είχαν τη δυνατότητα να εξοικειωθούν με τα υπόλοιπα προϊόντα που προωθούνταν μέσα από το ηφαιστειακό “καλάθι” των Heroes of Europe: Volcanic Agriculture. Ανάμεσα σε αυτά συμπεριλαμβάνονταν οίνοι ΠΟΠ Soave και ΠΟΠ Lessini Durello, καθώς και το τυρί ΠΟΠ Monte Veronese.
Τα κρασιά από ηφαιστειακά εδάφη αποτελούν μια αναπτυσσόμενη αγορά που κερδίζει ολοένα και περισσότερη αναγνώριση από τους καταναλωτές παγκοσμίως, ενισχύοντας τη φήμη των δημοφιλών κρασιών της Σαντορίνης. Οι ξεχωριστές συνθήκες του αμπελώνα σε ηφαιστειακό έδαφος δημιουργούν ένα μοναδικό οικοσύστημα που συμβάλλει σημαντικά στη δημιουργία μοναδικών κρασιών. Ο συνδυασμός κλίματος, εδάφους, ποικιλιών, γεωργικών πρακτικών και οινοποιητικών τεχνικών συντελεί στην επίτευξη υψηλής ποιότητας χαρακτηριστικών στους οίνους ΠΟΠ Σαντορίνης.
Η Γερμανία αποτελεί την τέταρτη μεγαλύτερη αγορά οίνου παγκοσμίως, μετά τις ΗΠΑ, τη Γαλλία και την Ιταλία. Αν και η διάκριση με τις άλλες ευρωπαϊκές αγορές είναι εμφανής, όπου οι καταναλωτές προτιμούν κυρίως τα εγχώρια προϊόντα και η είσοδος ξένων ετικετών είναι δύσκολη, η γερμανική αγορά οίνου εμφανίζει μια διαφορετική εικόνα. Σύμφωνα με το Γραφείο ΟΕΥ Ντίσελντορφ, το 2020 οι γερμανικοί οίνοι κάλυψαν μόλις το 47% της συνολικής κατανάλωσης, ενώ η εισαγωγή οίνων καλύφθηκε κυρίως από Ιταλία, Γαλλία και Ισπανία, που ανέρχονται στο 85%.
Για το ελληνικό κρασί, η Γερμανία αποτελεί μια από τις κυριότερες αγορές και τον πρώτο προορισμό εξαγωγής εντός της ΕΕ. Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και Eurostat, το 2022 οι εξαγωγές ελληνικών κρασιών προς τη Γερμανία αυξήθηκαν κατά 8,23%, φθάνοντας τα 30.588.190 ευρώ, ενώ παράλληλα παρατηρείται σταθερή αύξηση της μέσης τιμής πώλησης των ελληνικών οίνων στη γερμανική αγορά.
Οι δράσεις της καμπάνιας HEVA στοχεύουν στην ανάδειξη των κρασιών στις αγορές της Γερμανίας, Σουηδίας, Ολλανδίας, Ελλάδας, Ιταλίας και Ισπανίας. Κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους, οι δράσεις αυτές περιλάμβαναν συμμετοχές σε εμπορικές εκθέσεις και φεστιβάλ καταναλωτών, όπως η Prowein 2023, το Οινόραμα, ο Χάρτης των Γεύσεων, το Tutto Food, το Merano Wine Festival, καθώς και εντατική προβολή σε αξιόλογα περιοδικά. Επιπλέον, περιλάμβαναν επισκέψεις δεκάδων επαγγελματιών στην Ιταλία και την Ελλάδα, καθώς και σειρά masterclasses σε Ελλάδα, Γερμανία, Σουηδία και Ολλανδία.
Επόμενη δράση είναι η συμμετοχή στο Χάρτη των Γεύσεων 2023, ο οποίος θα λάβει χώρα 2-3 Δεκεμβρίου στο Συνεδριακό Κέντρο Ι. Βελλίδης, στη Θεσσαλονίκη.
Η διακρατική καμπάνια HEVA συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, και αποτελεί αποτέλεσμα της συνεργασίας της Ένωσης Συνεταιρισμών Θηραϊκών Προϊόντων – Santo Wines με την Ένωση Οινοπαραγωγών Soave και Lessini Durello αλλά και της Ένωσης Παραγωγών τυριού ΠΟΠ Monte Veronese.