Οι εξαγωγές στο Ηνωμένο Βασίλειο, που είναι η κορυφαία αγορά της Αυστραλίας σε όγκο, αντιπροσωπεύοντας το ένα τρίτο (33%) των συνολικών εξαγωγών της και τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά σε αξία με 19%, οδήγησαν τις μειώσεις, δήλωσε ο διευθυντής της Wine Australia, Peter Bailey.
«Το Ηνωμένο Βασίλειο εξακολουθεί να βιώνει την πτώση που είχαμε προηγουμένως αναφέρει, η οποία είναι αποτέλεσμα των αυξημένων αποστολών τα τελευταία δύο χρόνια λόγω της ζήτησης πριν από το Brexit και των αλλαγών που προκλήθηκαν από τον COVID-19 στις προτιμήσεις των καταναλωτών», δήλωσε ο Bailey.
Η συνολική αξία των εξαγωγών του Ηνωμένου Βασιλείου μειώθηκε κατά 20% στα 359 εκατομμύρια δολάρια, είπε, με όγκους επίσης μειωμένους κατά 16% στα 208 εκατομμύρια λίτρα.
Παράλληλα, η εικόνα από τις ΗΠΑ ήταν διαφορετική στο ότι υπήρξαν επίσης μειώσεις στις πωλήσεις αξίας, με τις εξαγωγές να μειώνονται κατά 8% στα 381 εκατομμύρια δολάρια (με μερίδιο αξίας 20% της συνολικής αξίας εξαγωγών) αν και οι όγκοι αυξήθηκαν κατά 15% στα 146 εκατομμύρια λίτρα, που αντιπροσωπεύει αύξηση των αποστολών χύδην, «καθώς οι παγκόσμιες συνθήκες ναυτιλίας συνεχίζουν να βελτιώνονται».
Η αύξηση του όγκου στις ΗΠΑ και τον Καναδά είχε συμβάλει στην αντιστάθμιση της μεγάλης πτώσης προς το Ηνωμένο Βασίλειο, με τις ΗΠΑ να αντιπροσωπεύουν πλέον σχεδόν το ένα τέταρτο (24%) του συνολικού όγκου εξαγωγών της Αυστραλίας.
Ο Bailey υποστήριξε ότι η φθίνουσα ζήτηση στις παραδοσιακές αγορές γινόταν πιο έντονα αισθητή σε τμήματα χαμηλότερων τιμών, ενώ το premium κρασί εξακολουθούσε να αναπτύσσεται. «Οι καταναλωτές αγοράζουν κρασί λιγότερο συχνά, αλλά επιλέγουν να ξοδεύουν περισσότερα για κάθε προϊόν κρασιού που αγοράζουν», είπε ο Bailey. Ωστόσο, επειδή η Αυστραλία εξάγει παραδοσιακά προϊόντα χαμηλότερης τιμής στις βασικές παραδοσιακές αγορές της, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο και οι ΗΠΑ, αυτή η τάση των καταναλωτών επηρέαζε «δυσανάλογα» την Αυστραλία και επηρέαζε τις εξαγωγικές της επιδόσεις.
«Είναι ένα σκληρό περιβάλλον εξαγωγής για το αυστραλιανό κρασί», τόνισε ο ίδιος.
Ωστόσο, υπήρχαν φωτεινά σημεία ο συνολικός όγκος αποστολών ήταν «σχετικά σταθερός», είπε, ενώ η στρατηγική για διαφοροποίηση σε αναδυόμενες αγορές «άρχιζε να αποδίδει καρπούς».
Ειδικότερα, η Νοτιοανατολική Ασία αναπτύχθηκε ισχυρά τόσο στο εμπορικό όσο και στο premium (αύξηση 9% συνολικά στα 301 εκατομμύρια δολάρια) με βασικές αναδυόμενες αγορές όπως η Ταϊλάνδη, η Μαλαισία, η Ινδονησία, το Βιετνάμ και οι Φιλιππίνες.
Η εικόνα από τη Βορειοανατολική Ασία ήταν λιγότερο ευνοϊκή, με πτώση 5% στα 318 εκατομμύρια δολάρια. Η Βόρεια Αμερική υποχώρησε επίσης 5% στα 557 εκατομμύρια δολάρια και οι ευρωπαϊκές αγορές υποχώρησαν επίσης κατά 17% στα 568 εκατομμύρια δολάρια, λόγω των «σκληρών συνθηκών λειτουργίας που προκύπτουν από οικονομικές προκλήσεις και συγκρούσεις στην περιοχή», ανέφερε.
Οι πέντε κορυφαίοι εξαγωγικοί προορισμοί ανά αξία ήταν:
ΗΠΑ (μείωση 8 % σε 381 εκατομμύρια δολάρια. Μερίδιο αξίας 20 % της συνολικής αξίας εξαγωγών)
ΗΒ (μείωση 20 % σε 359 εκατομμύρια δολάρια. Μερίδιο 19 % της συνολικής αξίας εξαγωγών)
Χονγκ Κονγκ (μείωση 1 % στα 182 εκατομμύρια δολάρια. Μερίδιο 10 % της συνολικής αξίας εξαγωγών)
Καναδάς (αύξηση 2 % στα 174 εκατομμύρια δολάρια. 9 % μερίδιο της συνολικής αξίας των εξαγωγών) και
Σιγκαπούρη (μείωση 20 % σε 134 εκατομμύρια δολάρια. Μερίδιο 7 % της συνολικής αξίας εξαγωγών).
Οι πέντε κορυφαίοι εξαγωγικοί προορισμοί κατ’ όγκο ήταν:
ΗΒ (μείωση 16 % σε 208 εκατομμύρια λίτρα. Μερίδιο 33 % του συνολικού όγκου εξαγωγών)
ΗΠΑ (αύξηση 15 % σε 146 εκατομμύρια λίτρα. Μερίδιο 24 % του συνολικού όγκου εξαγωγών)
Καναδάς (αύξηση 44 % σε 73 εκατομμύρια λίτρα. Μερίδιο 12 % του συνολικού όγκου εξαγωγών)
Νέα Ζηλανδία (μείωση 16 % σε 28 εκατομμύρια λίτρα. μερίδιο 4 % του συνολικού όγκου εξαγωγών) και
Γερμανία (μείωση 17 % σε 28 εκατομμύρια λίτρα. Μερίδιο 4 % του συνολικού όγκου εξαγωγών).
ΠΗΓΗ: thedrinksbusiness.com