Ενώ το 2021 περιγράφεται ως το «έτος του sauvignon» στη Νέα Ζηλανδία, ο τομέας αναμένει μια πτώση περίπου 30% στην παραγωγή του φέτος. Αυτό σημαίνει αύξηση του κόστους παραγωγής και των τιμών, μείωση της διαθεσιμότητας χύδην και, κατά συνέπεια, μείωση των «ιδιωτικών ετικετών» και άλλων ετικετών.
Κατά τα τελευταία πέντε χρόνια, η αμπελουργική έκταση στο Marlborough, νότια της Νέας Ζηλανδίας, αυξήθηκε κατά 24% σε 29.000 εκτάρια. Σύμφωνα με μια έρευνα που μόλις δημοσιεύθηκε, 5.500 εκτάρια αμπέλων έχουν φυτευτεί τα τελευταία τέσσερα χρόνια, που θα καταστούν παραγωγικά έως το 2025, με αύξηση της παραγωγής κατά 33% σε σύγκριση με το 2020 με κύρια ποικιλία το Sauvignon blanc.
Οι τιμές ανεβαίνουν στα ύψη
Αυτή την αρνητική εμπειρία βιώνει καθημερινά ο Mike Brown, διευθυντής του Marlborough Grape Growers Cooperative, του οποίου τα 80 μέλη καλλιεργούν περίπου 850 εκτάρια, αποκλειστικά αφιερωμένα στο Sauvignon blanc. “Δυστυχώς, δεν μπορέσαμε να προμηθεύσουμε όλους τους τακτικούς πελάτες μας φέτος”, αναφέρει απογοητευμένος, υπενθυμίζοντας ότι το Sauvignon εδώ πωλείται κατά τη διάρκεια του έτους και ότι ο συνεταιρισμός δεν έχει επομένως αποθέματα. «Η έλλειψη επηρεάζει όλους τους παίκτες με τον ίδιο τρόπο. Όλες οι επιχειρήσεις θα πρέπει να λάβουν αποφάσεις σχετικά με το σε ποιες αγορές μπορούν και δεν μπορούν να προσφέρουν. ”
Αυτό έχει ήδη οδηγήσει σε σημαντικές αυξήσεις τιμών και αυτή η τάση αναμένεται να συνεχιστεί: «Οι τιμές χύδην αυξάνονται, οι τιμές των φιαλών θα ακολουθήσουν και οι τιμές σταφυλιών το επόμενο έτος θα αυξηθούν επίσης. Θα υπάρχει λιγότερο διαθέσιμο κρασί για την προμήθεια ιδιωτικών ετικετών και η δραστηριότητα προώθησης των τιμών μάρκας θα μειωθεί δραστικά », αναφέρει ο Mike Brown, ο οποίος αρνείται την ιδέα της εξαφάνισης των μαζικών πωλήσεων. «Το επιχειρηματικό μοντέλο χύδην αποστολής δεν θα εξαφανιστεί, πρώτα επειδή μειώνει τις εκπομπές άνθρακα. Αλλά οι τιμές του χύδην ανεβαίνουν, προκαλώντας αυτόματα την άνοδο της τιμής του εμφιαλωμένου, και κατά συνέπεια μια «επαναφορά» στην τιμή του Marlborough Sauvignon Blanc. Με στενή προσφορά και ισχυρή ζήτηση, η υψηλότερη τοποθέτηση των τιμών θα είναι η νέα πραγματικότητα».
Πηγή ΚΕΟΣΟΕ