Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Φτάνει η εικόνα ενός πύργου στην ετικέτα για να φανεί ένα κρασί πιο ακριβό και φανταχτερό

Επιφανειακοί παράγοντες όπως οι φελλοί και τα βαρύτερα μπουκάλια επηρέασαν επίσης τις γευστικές προτιμήσεις και τις αντιλήψεις των οινοποτών για τη συνολική ποιότητα.

του Ζήση Πανάγου

Ίσως να ακουστεί περίεργο, αλλά νέα μελέτη διαπίστωσε ότι η απλή τοποθέτηση μιας φωτογραφίας ενός πύργου στο πλάι ενός μπουκαλιού κρασιού ήταν αρκετή για πολλούς καταναλωτές να υποθέσουν ότι ήταν το πιο ακριβό κρασί μεταξύ άλλων.

Το σούπερ μάρκετ Aldi συνεργάστηκε με τον Charles Spence, έναν ψυχολόγο τροφίμων στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, γνωστός για τη μοναδική του έρευνα για τα τρόφιμα και τα ποτά, για να εξετάσει πώς οι άνθρωποι κρίνουν την ποιότητα όταν επιλέγουν το κρασί.

Κληθείς να αποφασίσει ποιο κρασί ήταν το πιο ακριβό κοιτάζοντάς το, το 34% των ερωτηθέντων, που αποτέλεσε και πλειοψηφία, υπέθεσαν ότι ένα μπουκάλι κρασί αξίας 10 λιρών (περίπου 12 ευρώ) με εικόνα ενός πύργου στην ετικέτα ήταν το πιο ακριβό, ενώ μόνο το 15% κατανόησε στην πραγματικότητα το πιο ακριβό μπουκάλι, μια επιλογή 95 λιρών (περίπου 112 ευρώ) με ετικέτα με απλή μαύρη πλάγια γραφή σε μπεζ φόντο, σύμφωνα με την Wales Online.

Άλλες αναφερόμενες ιδιορρυθμίες στην εκτίμηση της αξίας του κρασιού που βρέθηκαν κατά τη διάρκεια της έρευνας. Πιο συγκεκριμένα το 25% των καταναλωτών πίστευαν ότι ο φελλός υποδεικνύει καλύτερο κρασί από ένα βιδωτό καπάκι, ενώ οι ερωτηθέντες είπαν επίσης ότι θα πλήρωναν έως και 40% περισσότερο για ένα κρασί με πιο βαρύ μπουκάλι.

Τέλος, σε μία τυφλή γευστική δοκιμή, ένα κρασί σούπερ μάρκετ αξίας 6,49 λιρών (περίπου 8 ευρώ) φέρεται να κέρδισε ένα μπουκάλι 36 λιρών (περίπου 43 ευρώ) που αγοράστηκε από ανεξάρτητο κατάστημα κρασιών. Όταν ρωτήθηκαν τι ήταν διατεθειμένοι να πληρώσουν για τα μπουκάλια, οι ερωτηθέντες εκτιμούσαν ότι το κρασί των 8 ευρώ αξίζει πάνω από 15 ευρώ, ενώ η ίδια ομάδα είπε ότι θα πλήρωναν μόνο περίπου 10 ευρώ για το πιο ακριβό κρασί.

«Τα αποτελέσματα δείχνουν ξεκάθαρα ότι δεν παίρνετε πάντα αυτό που πληρώνετε όσον αφορά την προτίμηση όταν δοκιμάζετε κρασιά στα τυφλά», φέρεται να είπε ο Spence. «Αυτό είναι απολύτως συνεπές με πολυάριθμες προηγούμενες μελέτες να δείχνουν ότι υπάρχει μικρή σχέση μεταξύ της αρέσκειας και της τιμής στα κρασιά. Καθώς η έρευνα δείχνει ότι οι αγοραστές χρησιμοποιούν συχνά την τιμή ως παράγοντα ποιότητας, αυτή η κλασική αγοραστική συμπεριφορά μπορεί συχνά να κοστίζει χιλιάδες πελάτες μέσα σε μια ζωή.»

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Η φετινή οινική χρονιά για τα κορυφαία οινοποιεία της Γερμανίας σφραγίστηκε από μικρές αποδόσεις, αλλά εξαιρετική ποιότητα σταφυλιών. Με τη φύση να δοκιμάζει τα...

REPORTS

Στην εκδήλωση συμμετείχαν 54 ελληνικά οινοποιεία, ενώ πέντε κρασιά βραβεύτηκαν για την ποιότητα τους από τον ιταλικό οδηγό «i Vini del cuore».

REPORTS

Τα Ελληνικά Οινοποιεία Α.Ε., ο Όμιλος που συνενώνει μερικά από τα σημαντικότερα και ιστορικότερα ονόματα του ελληνικού κρασιού καθώς και το Φυσικό Μεταλλικό Νερό...

REPORTS

Τις τελευταίες εβδομάδες, ο ιταλικός οινικός κλάδος έχει γνωρίσει δύο σημαντικές εξελίξεις που ενδέχεται να καθορίσουν τη μελλοντική του πορεία. Η πρώτη αφορά τη...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Στην πιο ανεπτυγμένη μορφή θεματικού τουρισμού, πίσω μόνο μετά το κλασσικό μαζικό μοντέλο «ήλιος και θάλασσα» που φέρνει στην Ελλάδα, κάθε χρόνο, δεκάδες εκατομμύρια...

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Την Κυριακή 9 Νοεμβρίου 2025, τα επισκέψιμα οινοποιεία των «Δρόμων του Κρασιού της Βορείου Ελλάδος», συμμετέχουν και φέτος στον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Οινοτουρισμού...

REPORTS

Η ευρωπαϊκή οινοπαραγωγή βρίσκεται σε κρίσιμο σταυροδρόμι, καθώς η μειωμένη ζήτηση και η υπερπαραγωγή κρασιού πιέζουν τον κλάδο σε πρωτοφανή επίπεδα. Στο Στρασβούργο, στο...

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Τα οινοποιεία των Δρόμων του Κρασιού της Ελλάδας συμμετέχουν στον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Οινοτουρισμού την Κυριακή 9 Νοεμβρίου, δίνοντας στους επισκέπτες τους την...