Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Ψηφιακή επισήμανση σε αλκοολούχα ποτά με στόχο τη διαφάνεια

Η Sarah Melina Siebel, Διευθύντρια Εσωτερικής Αγοράς της spirits Europe, έδωσε συνέντευξη στο Βernstein Group και αναφέρθηκε στη καινοτόμα ψηφιακή επισήμανση των αλκοολούχων ποτών και στην πρωτοβουλία αυτορρύθμισης του κλάδου

Το ιστορικό και το πλαίσιο της νέας ετικέτας του προϊόντος;

Όλα ξεκίνησαν από μια συζήτηση σχετικά με τους λόγους για τους οποίους τα αλκοολούχα ποτά εξαιρέθηκαν από την παροχή πληροφοριών στους καταναλωτές — η οποία είναι υποχρεωτική για όλα τα άλλα τρόφιμα που διατίθενται στην εσωτερική αγορά της ΕΕ. Υπήρχαν όμως ορισμένοι βασικοί ιστορικοί και πρακτικοί λόγοι για την εξαίρεσή τους, δεδομένου ότι τα πρότυπα παραγωγής και οι κανόνες επισήμανσης για τα αλκοολούχα ποτά ρυθμίζονταν ήδη αυστηρά από το δίκαιο της ΕΕ.

Ωστόσο, κάθε φορά που οι καταναλωτές ήθελαν να μάθουν την περιεκτικότητα σε θερμίδες του αγαπημένου ποτού τους, την αναζητούσαν στο διαδίκτυο ελπίζοντας ότι οι πληροφορίες που θα έβρισκαν ήταν σωστές. «Με το μνημόνιο κατανόησης (MoU), θέλαμε να βάλουμε ένα τέλος σε αυτό. Διασφαλίζοντας ότι οι καταναλωτές θα αποκτήσουν εύκολη πρόσβαση σε αξιόπιστες, ορθές και ουσιαστικές πληροφορίες, τόσο στην ίδια τη φιάλη όσο και στο διαδίκτυο.», αναφέρει η κα Sarah Melina Siebel.

Εν ολίγοις, στόχος του Μνημονίου Κατανόησης είναι, ο κλάδος, να εξασφαλίσει πλήρη διαφάνεια όσον αφορά την ενημέρωση των καταναλωτών και οι πληροφορίες αυτές να παρέχονται με ουσιαστικό και κατανοητό τρόπο.

Τον Ιούνιο του 2019 υπογράφτηκε, μεταξύ του κλάδου και του Επιτρόπου Υγείας, της ΕΕ το μνημόνιο κατανόησης (MoU), στο οποίο ο κλάδος δεσμεύτηκε να παρέχει πληροφορίες για τη θερμιδική αξία του ποτού πάνω στην ετικέτα καθώς και κατάλογο των συστατικών με λεπτομερείς πληροφορίες για τα προϊόντα σε ιστοσελίδα στο διαδίκτυο. Η πρωτοβουλία είχε στόχους μετρήσιμους για την εφαρμογή του και θα έπρεπε σταδιακά ο Κλάδος να προσαρμοσθεί.

«Η μεγαλύτερη πρόκληση σε αυτή την πρωτοβουλία ήταν η θεμελιώδης διαφορά μεταξύ αυτορρύθμισης και νομοθετημένων δεσμευτικών κανόνων! Όταν μπαίνουν δεσμευτικοί κανόνες, το καθήκον των παραγωγών είναι απλώς να τους εφαρμόσουν εντός της προθεσμίας που προβλέπεται από τον νόμο. Στο πλαίσιο όμως της αυτορρύθμισης ενός κλάδου, πρέπει πρώτα να ορισθούν οι κανόνες μεταξύ των μελών. Χρειάστηκε χρόνος, καθώς τα προϊόντα, οι παραδόσεις και οι απόψεις διαφέρουν σε όλη την Ευρώπη!»

Πώς λειτουργεί η ψηφιακή επισήμανση;

«Σαρώνοντας έναν κωδικό QR σε φιάλη, θα μπορείτε να έχετε πρόσβαση σε όλες τις σχετικές πληροφορίες για το συγκεκριμένο προϊόν στο διαδίκτυο! Η E-label πλατφόρμα ηλεκτρονικού σήματος που αναπτύσσουμε από κοινού με τον αμπελοοινικό τομέα χρηματοδοτείται εξ ολοκλήρου από τη βιομηχανία και θα είναι ανοικτή σε όλους τους παραγωγούς. Η έκδοση της πλατφόρμας θα τεθεί σε πιλοτική εφαρμογή εντός των επόμενων δύο μηνών για την πλήρη επιχειρησιακή εγκατάσταση λίγο αργότερα.»

«Η ψηφιακή επισήμανση αποτελεί έναν καταπληκτικό τρόπο υπέρβασης του χώρου μιας φυσικής ετικέτας, η οποία είναι προφανώς πολύ περιορισμένη. Αν θέλουμε να ανταποκριθούμε στον ρυθμό της εποχής μας και στις προσδοκίες των καταναλωτών, αυτό πρέπει να αλλάξει. Ως εκ τούτου, η Επιτροπή χρειάζεται σίγουρα να βρει τρόπους για την ενσωμάτωση των κανόνων ψηφιακής επισήμανσης κατά την αναθεώρηση του γενικού κανονισμού της ΕΕ για την επισήμανση των τροφίμων το 2022.» επισήμανε στο τέλος της συνέντευξής της η Siebel.΄

Πηγή seaop.gr

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Η ετικέτα «Μπλε Τρακτέρ» από το Κτήμα Κυρ-Γιάννη είναι ο πρωταγωνιστής της πρώτης καμπάνιας βιωσιμότητας στο ελληνικό κρασί. Μέσω της καμπάνιας αυτής το γνωστό...

REPORTS

Ο Alexandre Arnault, ο 33χρονος γιος του προέδρου της LVMH Bernard Arnault, ανέλαβε μια δύσκολη αποστολή: να αναζωογονήσει την Moet Hennessy, το τμήμα ποτών...

REPORTS

Τη Δευτέρα 12 Μαΐου 2025 πραγματοποιήθηκε η 6th Rosé Grand Tasting @Thessaloniki, η ανοιξιάτικη εκδήλωση του Χάρτη των Γεύσεων και μεγαλύτερη γευστική δοκιμή ροζέ...

REPORTS

Με μια εκδήλωση γευσιγνωσίας υψηλού επιπέδου και μια ολοκληρωμένη ματιά τόσο στις παραδοσιακές όσο και στις καινοτόμες τάσεις που διαμορφώνουν την Rioja του σήμερα,...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Η ετικέτα «Μπλε Τρακτέρ» από το Κτήμα Κυρ-Γιάννη είναι ο πρωταγωνιστής της πρώτης καμπάνιας βιωσιμότητας στο ελληνικό κρασί. Μέσω της καμπάνιας αυτής το γνωστό...

REPORTS

Στα 45,6 δισ. ευρώ ακολουθώντας διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης ανήλθε η αξία του παγκόσμιου οινοτουρισμού το 2024 σύμφωνα με νέα έρευνα. Βασικός παράγοντας αυτής της...

REPORTS

Τη Δευτέρα 12 Μαΐου 2025 πραγματοποιήθηκε η 6th Rosé Grand Tasting @Thessaloniki, η ανοιξιάτικη εκδήλωση του Χάρτη των Γεύσεων και μεγαλύτερη γευστική δοκιμή ροζέ...

ΑΜΠΕΛΩΝΑΣ

Σε εξέλιξη βρίσκεται η δεύτερη πτήση του εντόμου της ευδεμίδας στους νομούς Ηρακλείου-Λασιθίου, με το Περιφερειακό Κέντρο Προστασίας Φυτών Ποιοτικού και Φυτοϋγειονομικού Ελέγχου Ηρακλείου...