Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Τάσεις της βιομηχανίας αλκοόλ που συνίστανται προσοχής το 2025

Το 2025 η αγορά αλκοολούχων ποτών θα είναι μια μετασχηματιστική χρονιά, με τις μεταβαλλόμενες οικονομικές συνθήκες, τις εξελισσόμενες καταναλωτικές συμπεριφορές και τις ψηφιακές εξελίξεις να διαμορφώνουν την πορεία του κλάδου.

Σύμφωνα με την πιο πρόσφατη έρευνα του IWSR, ο κλάδος θα αντιμετωπίσει ένα εμπορικό περιβάλλον που παραμένει υποτονικό αλλά πλούσιο σε ευκαιρίες. Οι αναδυόμενες αγορές αναμένεται να οδηγήσουν την ανάπτυξη, ενώ οι πωλήσεις επί τόπου παρουσιάζουν σημάδια ανάκαμψης.

Αναλυτικότερα, η οικονομική αβεβαιότητα εξακολουθεί να επηρεάζει τις παγκόσμιες αγορές, με τις πληθωριστικές πιέσεις και τις γεωπολιτικές εντάσεις να επηρεάζουν την καταναλωτική εμπιστοσύνη. Στις ώριμες αγορές, όπως οι ΗΠΑ και η Ευρώπη, ο πληθωρισμός παραμένει πρόκληση, οδηγώντας σε αλλαγές στην αγοραστική συμπεριφορά.

Εν τω μεταξύ, οι αναδυόμενες οικονομίες, όπως η Ινδία, η Νότια Αφρική και αρκετές χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας και της Λατινικής Αμερικής, επιδεικνύουν ανθεκτικότητα. Οι νεότεροι καταναλωτές, οι διευρυνόμενες μεσαίες τάξεις και η αυξημένη αστικοποίηση σε αυτές τις περιοχές τροφοδοτούν τη ζήτηση για premium και καινοτόμα προϊόντα, μαζί με μεγαλύτερη προθυμία να εξερευνήσουν νέες περιστάσεις και κατηγορίες κατανάλωσης.

Μία από τις σημαντικότερες τάσεις που διαμορφώνουν το 2025 είναι η άνοδος των στρατηγικών μετριοπάθειας. Οι καταναλωτές σε όλες τις δημογραφικές ομάδες είναι πιο συνειδητοποιημένοι όσον αφορά την κατανάλωση αλκοόλ, με αύξηση των «ελαφρών» πότων, αυτών που καταναλώνουν αλκοόλ λιγότερο συχνά ή σε μικρότερες ποσότητες. Η προσωρινή αποχή κερδίζει επίσης έδαφος, ιδίως μεταξύ των νεότερων καταναλωτών, με ένα αξιοσημείωτο ποσοστό εύπορων πότων στην Ινδία, τη Νότια Αφρική, το Μεξικό και τη Βραζιλία να αναφέρουν περιόδους αποχής.

Επιπλέον, οι καταναλωτές περιορίζουν τις επιλογές τους σε μία μόνο κατηγορία ποτών ανά περίσταση, μειώνοντας τη συνολική κατανάλωση. Αυτή η αλλαγή οδηγεί στην ανάπτυξη του τμήματος χωρίς και με χαμηλό αλκοόλ, το οποίο αναμένεται να επεκταθεί με σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 4% μεταξύ 2024 και 2028, με την κατηγορία χωρίς αλκοόλ να προηγείται με 7% CAGR.

Μια άλλη βασική τάση είναι η μετατόπιση του άξονα ανάπτυξης του κλάδου. Ενώ οι ώριμες αγορές αντιμετωπίζουν στασιμότητα ή οριακή ανάπτυξη, οι αναπτυσσόμενες οικονομίες, όπως η Ινδία, η Κίνα, η Βραζιλία και η Νιγηρία, αναμένεται να οδηγήσουν σε αύξηση του όγκου και της αξίας.

Ειδικότερα, η Ινδία σημείωσε αύξηση 4% στον όγκο της συνολικής αλκοόλης ποτών (TBA) το πρώτο εξάμηνο του 2024, λόγω της ζήτησης για αλκοολούχα ποτά υψηλής ποιότητας, έτοιμα προς κατανάλωση (RTD) ποτά και ινδικά single malts. Στη Νοτιοανατολική Ασία, η premium μπύρα και τα αλκοολούχα ποτά κερδίζουν δημοτικότητα σε αγορές όπως το Βιετνάμ και οι Φιλιππίνες, ενώ στην Αφρική, οι κατηγορίες μπύρας, μηλίτη και RTD της Νότιας Αφρικής σημείωσαν ισχυρή αύξηση του όγκου τους.

Παράλληλα, η άνοδος της περιστασιακής κατανάλωσης αναδιαμορφώνει επίσης τις συνήθειες κατανάλωσης. Οι καταναλωτές απομακρύνονται από τις επίσημες περιστάσεις κατανάλωσης προς πιο αυθόρμητες και χαλαρές περιστάσεις. Στις ΗΠΑ, το Prosecco και τα RTDs γίνονται βασικά συστατικά σε brunch, μπάρμπεκιου και ανεπίσημες συγκεντρώσεις, αντικαθιστώντας συχνά τη σαμπάνια.

Στην Ιταλία, η κουλτούρα του aperitivo συνεχίζει να αυξάνει τη ζήτηση για bitters και απεριτίφ, ενώ στην Κίνα, οι οικονομικές πιέσεις και οι εξελισσόμενες τάσεις σε χώρους εστίασης έχουν ενθαρρύνει πιο προσιτές και περιστασιακές περιστάσεις κατανάλωσης. Τα RTD, επωφελούμενα από αυτή την τάση, αναμένεται να κερδίσουν συνολικό μερίδιο αγοράς αλκοολούχων ποτών σε βασικές περιοχές, με τη Βραζιλία, την Αυστραλία, τη Γερμανία, τις ΗΠΑ και τον Καναδά να προβλέπουν ανάπτυξη της κατηγορίας.

Έπειτα, ο όρος premiumization παραμένει παράγοντας στον κλάδο, αλλά ο ρυθμός του επιβραδύνεται. Ενώ, η μπύρα και ο μηλίτης premium-plus συνεχίζουν να έχουν καλές επιδόσεις, με όγκους που αυξάνονται κατά 2% το πρώτο εξάμηνο του 2024, τα αλκοολούχα ποτά και το κρασί premium-plus σημειώνουν πτώση. Οι καταναλωτές που αναζητούν προσιτή τιμή επιλέγουν τις premium μπύρες αντί για τα αλκοολούχα ποτά υψηλότερης τιμής, καθώς η μπύρα προσφέρει μια premium εμπειρία με χαμηλότερο κόστος.

Ωστόσο, τα αλκοολούχα ποτά status -αυτά με μέση τιμή λιανικής πώλησης 100 δολάρια και άνω- εξακολουθούν να κερδίζουν μερίδιο αξίας, αντιπροσωπεύοντας πλέον το 5% της παγκόσμιας αγοράς αλκοολούχων ποτών. Αυτά τα προϊόντα υψηλής ποιότητας παραμένουν απομονωμένα από τις οικονομικές πιέσεις, καθώς οι καταναλωτές τους τείνουν να επηρεάζονται λιγότερο από τις οικονομικές υφέσεις.

Η αλλαγή των καναλιών αγοράς επηρεάζει επίσης τη συμπεριφορά των καταναλωτών. Οι επιτόπιες πωλήσεις ανακάμπτουν σε αγορές όπως η Κίνα, η Γερμανία, η Ιταλία, το Μεξικό, το Ηνωμένο Βασίλειο και οι ΗΠΑ, με τους Millennials στις ΗΠΑ να οδηγούν σε μια αναζωπύρωση των δαπανών στο εμπόριο.

Εν τω μεταξύ, οι ψηφιακές πλατφόρμες διαδραματίζουν ολοένα και μεγαλύτερο ρόλο στον επηρεασμό τόσο των online όσο και των offline αγορών. Ένας αυξανόμενος αριθμός καταναλωτών χρησιμοποιεί διαδικτυακή έρευνα πριν από τις αγορές στο κατάστημα, με το 63% των διαδικτυακών αγοραστών αλκοόλ να πραγματοποιούν εκτεταμένη έρευνα. Η σύγκριση τιμών και η ανακάλυψη προϊόντων αποτελούν βασικά κίνητρα, καθώς οι ιστότοποι των εμπορικών σημάτων, οι κριτικές και οι εφαρμογές παράδοσης καθοδηγούν τις αποφάσεις των καταναλωτών σε όλα τα κανάλια λιανικής πώλησης.

Συνοψίζοντας, καθώς προχωράει το 2025, αυτές οι πέντε τάσεις θα διαμορφώσουν την παγκόσμια βιομηχανία αλκοολούχων ποτών, απαιτώντας από τις μάρκες και τις επιχειρήσεις να υιοθετήσουν μια πιο διαφοροποιημένη προσέγγιση στην τμηματοποίηση της αγοράς, τις στρατηγικές τιμολόγησης και τη δέσμευση των καταναλωτών.

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Μια νέα μελέτη της FTI Consulting σκιαγραφεί μια ανησυχητική πραγματικότητα για τον νοτιοαφρικανικό αμπελώνα: μέσα σε μία δεκαετία, η χώρα χάνει καλλιεργήσιμη έκταση, οι...

REPORTS

Υπάρχουν γιορτινά τραπέζια που μοιάζουν με παιδικό παραμύθι: Ζεστά σπίτια, χαμόγελα, η κουζίνα να μοσχοβολά, το τραπέζι να ‘ναι όμορφα στρωμένο και το σαμιώτικο...

REPORTS

Σε μια χρονική στιγμή όπου οι ισορροπίες της ευρωπαϊκής οινοπαραγωγής αλλάζουν, η απόφαση του Deutscher Weinbauverband (DWV) να ενταχθεί στη European Federation of Origin...

REPORTS

Το Chablis βρίσκεται στη δική του, εύθραυστη ισορροπία: μια ιστορική περιοχή που χτίστηκε πάνω στη φρεσκάδα του Chardonnay και την αυστηρή ορυκτότητά του, αλλά...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Διευρύνουν σταθερά την παρουσία τους στον οινικό χάρτη της χώρας τα κρασιά της Κεντρικής Ελλάδας, τουλάχιστον όπως αυτά δίνουν τα τελευταία χρόνια το παρών...

REPORTS

Σε ένα νέα πακέτο μέτρων για στήριξη του αμπελοοινικού κλάδου συμφώνησαν την Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου το Συμβούλιο και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, με την Comité...

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Τα ΒορΟινά των Χριστουγέννων έρχονται να αναδείξουν το αίσθημα της ανθρωπιάς και αλληλεγγύης και να μας θυμίσουν ότι οι γιορτές είναι για να μοιράζεσαι!...

REPORTS

Την κατάταξη των αιτούντων περιόδου 2025-2026 για επενδύσεις σε οινοποιεία ανακοίνωσε το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, με την διαδικασία των ενστάσεων να ξεκινά στις 26...