Στόχος της συμμετοχής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας είναι η ανάδειξη της ποιότητας και της μοναδικότητας των προϊόντων της Περιφέρειας και η προώθησή τους σε νέες αγορές του εσωτερικού και του εξωτερικού, η αύξηση της αναγνωρισιμότητας και η ανάδειξη των ποιοτικών προϊόντων της. Ακόμη, η συμμετοχή στοχεύει στην ενίσχυση της εξωστρέφειας και στη διεύρυνση των δραστηριοτήτων των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον οινικό κλάδο.
Η “LONDON WINE FAIR”, με 41 έτη λειτουργίας, αποτελεί τη μοναδική επαγγελματική έκθεση κρασιού στη Μεγάλη Βρετανία και ένα μοναδικό γεγονός που κάθε χρόνο γιορτάζει, εμπνέει, επιμορφώνει και προωθεί το κρασί σε διανομείς, χονδρεμπόρους, αγοραστές supermarket, κάβες, λιανοπωλητές, HORECA και συλλέκτες.
Το 2022, η εν λόγω διοργάνωση επέστρεψε μετά από 3 χρόνια απουσίας. Η ανυπομονησία της αγοράς κρασιού του Ηνωμένου Βασιλείου για την έκθεση αποτυπώθηκε μέσω της συμμετοχής περίπου 300 εκθετών και της πολύ ουσιαστικής επισκεψιμότητας, η οποία καταγράφηκε με 12.973 επισκέπτες, μεταξύ των οποίων ήταν τα μεγαλύτερα ονόματα αγοραστών (εισαγωγέων, διανομέων, super markets κτλ.) της αγοράς του Ηνωμένου Βασιλείου αλλά και πληθώρας retailers μικρού και μεσαίου μεγέθους.
Σημειώνονται επίσης τα εξής:
– Η αξία των κρασιών που εισήγαγε το Ηνωμένο Βασίλειο από χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης το 2018, άγγιξε τα £3.200.000.000.
– To 22,6% των πωληθέντων κρασιών ανήκαν στην κατηγορία £15 – £23 / φιάλη.
– Οι πωλήσεις εμφιαλωμένου κρασιού για το έτος 2018 άγγιξαν το 67% και ακολουθούν οι πωλήσεις αφρώδους οίνου με ποσοστό 19% και χύμα κρασιού με 14%.
– Οι πωλήσεις κρασιού σε supermarket και κάβες (off-trade) έφτασαν τα £7.7 δις και £6.1 δις οι πωλήσεις κρασιού σε restaurant, bar, pubs (on-trade)
– Αλλαγή σε trends, καταναλωτικές συνήθειες και στροφή του κοινού σε ανερχόμενες περιοχές και σπάνιες ποικιλίες με τάση για εξερεύνηση
– Αλλαγές στο on-trade και off-trade κανάλι λόγω της πανδημίας του Covid-19. Η HoReCa επηρεάστηκε σημαντικά, πολλοί χώροι εστίασης έκλεισαν, νέοι άνοιξαν, ενισχύθηκε το off-trade (food retailers, κάβες, s/m)
– Επαναδιαμόρφωση του οινικού τοπίου, των ισορροπιών και συμφωνιών στο Ηνωμένο Βασίλειο μετά το “Brexit”, που δίνει χώρο για νέους παίκτες στην αγορά και για νέες στρατηγικές συνεργασίες.
Η φήμη της Ελλάδας ενισχύεται τουριστικά, καθώς βελτιώνεται και η οικονομική της θέση. Υπό τις νέες αυτές συνθήκες, η διεκδίκηση μεγαλύτερου μεριδίου στη βρετανική αγορά γίνεται πιο εύκολη.
Μετά την πετυχημένη συμμετοχή της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας το 2022, φέτος είναι η δεύτερη φορά που θα συμμετάσχει με φυσική παρουσία στην έκθεση κρασιού “LONDON WINE FAIR” στο Ηνωμένο Βασίλειο. Πρόκειται για αγορά στρατηγικής σημασίας για το ελληνικό κρασί, που δίνει τη δυνατότητα σε σημαντικούς και ποιοτικούς παραγωγούς της Περιφέρειάς Κεντρικής Μακεδονίας να παρουσιάσουν τα εξαιρετικής ποιότητας κρασιά της περιοχής.
Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας θα συμμετάσχει στην 41η έκθεση “LONDON WINE FAIR” με μια πλήρως αναβαθμισμένη παρουσία σε ενιαίο περίπτερο 45 τ.μ., στο κέντρο της έκθεσης, το οποίο θα είναι υψηλής αισθητικής και λειτουργικότητας καλύπτοντας πλήρως τις ανάγκες κάθε εκθέτη και θα περιλαμβάνει τα εξής:
- Εξαιρετικά προνομιακό χώρο 45 τ.μ.
- Πολυτελή κατασκευή που περιλαμβάνει ενιαίο πάγκο σερβιρίσματος, στον οποίο αναλογούν ανά οινοποιείο: Επιφάνεια σερβιρίσματος 80 εκ. με λογότυπο, σκαμπό, κοινή χρήση αποθηκευτικού χώρου και ψυγείων.
- Εμφιαλωμένο νερό, πάγο, ποτήρια, πτυελοδοχεία και καθημερινό καθαρισμό περιπτέρου
- Διερμηνείς και βοηθητικό προσωπικό σε όλη τη διάρκεια της έκθεσης.
- Προβολή επιλεγμένων ελληνικών οίνων σε Premium Masterclass εντός ειδικής αίθουσας.
- Συμμετοχή στο Wine Bar εντός του Περιπτέρου, το οποίο θα λειτουργεί όλο το 3ήμερο της έκθεσης με την υποστήριξη διακεκριμένων Sommeliers και Wine experts της βρετανικής αγοράς.
- Προβολή όλων των δράσεων και της ελληνικής συμμετοχής στα μεγαλύτερα ΜΜΕ, σε κλαδικά περιοδικά του Ηνωμένου Βασιλείου και στην εφημερίδα London Wine Fair Times.
- Μεταφορά, ασφάλιση και εκτελωνισμό εκθεμάτων (αφορά μόνο την αποστολή και όχι την επιστροφή των εκθεμάτων στην Ελλάδα.
- Καταχώρηση εκθέτη & ετικετών στον έντυπο και ηλεκτρονικό κατάλογο της έκθεσης.
Λόγω συγκεκριμένου αριθμού των stand, θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας για την διάθεσή τους λαμβάνοντας υπόψη:
– τον εξαγωγικό χαρακτήρα της επιχείρησης και αν διαθέτει τις απαραίτητες πιστοποιήσεις
– τη δραστηριότητα της επιχείρησης και κατά πόσο συμβάλλει στην αύξηση της προστιθέμενης αξίας των προϊόντων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
– την εκπροσώπηση όσο το δυνατό περισσότερων Περιφερειακών Ενοτήτων της ΠΚΜ.
– τις επιχειρήσεις που δεν έχουν συμμετάσχει ξανά σε περίπτερο της Περιφέρειας σε διεθνείς εκθέσεις.
Βασική προϋπόθεση για τη συμμετοχή των επιχειρήσεων είναι τα προϊόντα τους να έχουν παραχθεί/ τυποποιηθεί/ μεταποιηθεί εντός της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, καθώς επίσης η επωνυμία της επιχείρησης ή η ετικέτα της συσκευασίας των προϊόντων να μην παραπέμπουν σε άλλη περιφέρεια.