απόδοση Ζήσης Πανάγος
Οι εκπρόσωποι του Κογκρέσου Mike Thompson (D-CA) και Dan Newhouse (R-WA), συμπρόεδροι του Congressional Wine Caucus, ανακοίνωσαν ότι ο οικονομικός αντίκτυπος της βιομηχανίας κρασιού στην αμερικανική οικονομία το 2022 ανήλθε συνολικά σε περισσότερα από 276 δισεκατομμύρια δολάρια. Με τη χορηγία της WineAmerica, της Εθνικής Ένωσης Αμερικανικών Οινοποιείων που εδρεύει στην Ουάσιγκτον, η μελέτη διεξήχθη από την John Dunham & Associates, μια οικονομική ερευνητική εταιρεία που βρίσκεται στο Longboat Key, Φλόριντα, η οποία εκπόνησε επίσης τη μελέτη οικονομικών επιπτώσεων της WineAmerica το 2017. η έκθεση εκείνη τη χρονιά έδειξε ότι η βιομηχανία κρασιού είχε οικονομικές επιπτώσεις 219,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων στην αμερικανική οικονομία.
Παράλληλα, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η βιομηχανία κρασιού έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο στην εθνική οικονομία σήμερα από ότι πριν από πέντε χρόνια. Περισσότερα οινοποιεία έχουν ανοίξει σε πολλές πολιτείες East of the Rockies, κάτι που αντικατοπτρίζεται στον αριθμό των παραγωγών της έκθεσης, και τα υπάρχοντα οινοποιεία παράγουν σε πολλές περιπτώσεις περισσότερο κρασί. Περισσότερα οινοποιεία και περισσότερος όγκος κρασιού επηρεάζουν τον αριθμό των θέσεων εργασίας στην οινοποιία και το συνολικό ποσό των ετήσιων μισθών για αυτές τις θέσεις εργασίας.
Ωστόσο, η Μελέτη Εθνικών Οικονομικών Επιπτώσεων του 2022 της WineAmerica για τη Βιομηχανία Οίνου είναι κάτι περισσότερο από μια βασική μέτρηση του αριθμού των οινοποιείων στη χώρα. Πρόκειται για μια περιεκτική έκθεση που αξιολογεί τον οικονομικό αντίκτυπο σε τρία επίπεδα: άμεσο, έμμεσο και επαγόμενο. Οι αναφορές κατάστασης συχνά εστιάζουν σε άμεσες και έμμεσες επιπτώσεις και ενδέχεται να μην περιλαμβάνουν τις προκαλούμενες ή πολλαπλασιαστικές επιπτώσεις που αποτελούν μέρος της αναφοράς WineAmerica.
Ο Jim Trezise, πρόεδρος της WineAmerica, επεσήμανε στην έκθεσή του WineAmerica Perspectives στις 30 Σεπτεμβρίου 2022, ότι «ενώ η παραγωγή κρασιού έχει σημαντικό αντίκτυπο, οι πωλήσεις – σε χονδρική, λιανική (ειδικά) και σε επίπεδα που σχετίζονται με τον τουρισμό – έχουν το μεγαλύτερο αντίκτυπο. Επιπλέον, υπάρχουν 675.336 θέσεις εργασίας λιανικής, ή 9 φορές περισσότερες στον τομέα των οινοποιείων, γεγονός που αντικατοπτρίζει τη σημασία της πώλησης του κρασιού εάν θέλετε να παραμείνετε στην επιχείρηση. Σε κάθε περίπτωση, άνθρωποι σε πολλούς τομείς απασχολούνται εξαιτίας αυτού του μαγικού ελιξιρίου που ονομάζουμε κρασί.
Το κρασί είναι το απόλυτο προϊόν προστιθέμενης αξίας.
Υπάρχουν αρκετοί άλλοι παράγοντες που επηρέασαν τις αλλαγές μεταξύ των αριθμών που αναφέρθηκαν το 2017 και στην πιο πρόσφατη έκθεση φέτος. Ο φετινός απολογισμός δείχνει τα στρέμματα αμπελώνα στα 119.520, ενώ τα «στρέμματα-σταφύλια» το 2017 ήταν 677.629. Αυτό στην πραγματικότητα δεν είναι άμεση σύγκριση, καθώς ο μικρότερος αριθμός είναι στρέμματα σταφυλιών που καλλιεργούνται από αμπελώνες που δεν συνδέονται με οινοποιείο, ενώ ο μεγαλύτερος αριθμός περιλαμβάνει και τα δύο στρέμματα σταφυλιών που καλλιεργούνται από οινοποιεία συν τα στρέμματα σε ανεξάρτητους αμπελώνες.
Σύμφωνα με την ενότητα «Μεθοδολογία και τεκμηρίωση» της έκθεσης WineAmerica, «Οι αμπελώνες που αποτελούσαν μέρος μιας λειτουργίας οινοποιείου μπορεί να μετρηθούν διπλά, καθώς δεν υπάρχουν διαθέσιμα δεδομένα για τον διαχωρισμό ανεξάρτητων αμπελώνων από αμπελώνες που ανήκουν και λειτουργούν από ένα οινοποιείο».
Ο δεύτερος τομέας που παρουσιάζει ύφεση είναι οι τοπικές τουριστικές δαπάνες, από 17,6 δισεκατομμύρια δολάρια+ σε 16,69 δισεκατομμύρια δολάρια. Αυτό που προκαλεί έκπληξη για τον μικρότερο αριθμό είναι ότι δεν είναι χαμηλότερος, όταν λαμβάνεται υπόψη ο αντίκτυπος που είχε ο Covid-19 στα ταξίδια. Οι επισκέψεις τουριστών από το εξωτερικό μειώθηκαν στην Καλιφόρνια καθώς και σε άλλες τοποθεσίες οινοποιείων που εξαρτώνται από τους ταξιδιώτες για τις πωλήσεις τους εντός οινοποιείου. Ωστόσο, τα οινοποιεία στην Ανατολική Ακτή (και αλλού) επανασχεδίασαν τις αίθουσες γευσιγνωσίας τους, επέκτεισαν τις υπαίθριες αυλές και πρόσθεσαν σκηνές για να προσελκύσουν ημερήσιες επισκέψεις από οινοτουρίστες στη Νέα Υόρκη, τη Φιλαδέλφεια, τη Βαλτιμόρη και την Ουάσιγκτον, καθώς και σε άλλες μητροπολιτικές περιοχές. Ορισμένα οινοποιεία στην Ανατολή έχουν αναφέρει υψηλότερες πωλήσεις κρασιού στο οινοποιείο τους από ό,τι πριν από τον Covid.
Υπάρχει επίσης μια εξήγηση για την πτώση των ομοσπονδιακών, κρατικών και τοπικών φόρων. Η WineAmerica υποστήριξε τον νόμο για τον εκσυγχρονισμό και τη φορολογική μεταρρύθμιση του Craft Beverage που ψηφίστηκε από το Κογκρέσο το 2917. Από την 1η Ιανουαρίου 2918, τα οινοποιεία εξοικονομούν σημαντικά ποσά στους φόρους τους. Ο Trezise επισημαίνει σε κάθε έκθεση Perspectives ότι «Η στήλη «Παλαιός Συντελεστής» αντικατοπτρίζει τον πρώην συντελεστή Φόρου Πίστωσης Μικρών Παραγωγών, επομένως υποτιμά την πραγματική εξοικονόμηση πόρων για οινοποιεία πολλών μεγεθών».
Η Trezise είπε στο Wine Business Monthly ότι η WineAmerica «έχει μια νέα προτεραιότητα για το Farm Bill του επόμενου έτους: Να πάρει εξουσιοδότηση και χρηματοδότηση για το USDA (Εθνική Υπηρεσία Γεωργικής Στατιστικής) για να αναβιώσει τις έρευνες αμπελώνα που έκανε αλλά δεν το έκανε από το 2011. Όπως και το 2017, Μελέτη του 2022 αποκάλυψε πόσο ελλείπει εντελώς καλά στατιστικά στοιχεία αμπελώνα στις ΗΠΑ, ακόμη και σε πολιτείες όπως η Καλιφόρνια και η Ουάσιγκτον, και γιατί πρέπει να το διορθώσουμε. Συγκεντρώνω υποστήριξη για αυτήν την προσπάθεια τώρα».
ΠΗΓΗ: winebusiness.com