Connect with us

Αναζήτηση

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Σεμινάριο με προτάσεις στρατηγικής για τον Οινοτουρισμό από την ΕΝΟΑΠ

Ένα ενδιαφέρον διαδικτυακό σεμινάριο διοργανώθηκε την προηγούμενη Πέμπτη από την Ένωση Οινοπαραγωγών του Αμπελώνα της Πελοποννήσου (ΕΝΟΑΠ), με τη συμμετοχή οινοποιών και απασχολούμενων στον αμπελοοινικό κλάδο.

Copyright-©-2018-Love-Knot-Photo

Εισηγητές ήταν ο Δρ. Δημήτρης Κούτουλας, Επίκουρος Καθηγητής στο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Πατρών και η Δρ. Μαρία Αλεμπάκη, Εντεταλμένη Ερευνήτρια στο Ινστιτούτο Αγροτικής Οικονομίας και Κοινωνιολογίας του ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ.

Οι δυο ακαδημαϊκοί παρουσίασαν διεθνείς επιτυχημένες πρακτικές και παραδείγματα διαχείρισης της κρίσης covid-19, δίνοντας στρατηγικές κατευθύνσεις για την επόμενη μέρα του Οινοτουρισμού στην Πελοπόννησο.

Ακολούθησε ένας εποικοδομητικός διάλογος μεταξύ των μελών της ΕΝΟΑΠ σε σχέση με τις προκλήσεις που δημιουργεί η παρούσα συνθήκη και τα βήματα που απαιτούνται για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση αυτών.

Οι εισηγητές ξεκίνησαν την εισήγηση με αισιοδοξία λέγοντας ότι οι εκπρόσωποι το κλάδου πιστεύουν ότι ο οινοτουρισμός θα αναπτυχθεί περαιτέρω κατά την επόμενη δεκαετία. Αναφέρθηκε μια νέα τάση, το ”regenerative travel” που πάει ένα βήμα παραπέρα όσον αφορά τα βιώσιμα ταξίδια και αφορά κυρίως στην ενσωμάτωση στοιχείων του τόπου από τον επισκέπτη και όχι απλού περιορισμού στους χώρους του οινοποιείου κατά την διάρκεια των ξεναγήσεων.  Τονίστηκε η ανάγκη για πιο ολιστική ανθρωποκεντρική προσέγγιση του οινοτουρισμού, η σημασία της τοπικότητας και η ανάγκη για συνεργασία και δικτύωση ανάμεσα στα οινοποιεία. “Αν δεν δείχνουμε αλληλεγγύη, είναι κυρίως λόγω έλλειψης φαντασίας”, τόνισε η Δρ. Μαρία Αλεμπάκη αναφερόμενη σε απόσπασμα από βιβλίο του Paolo Giordano. Συνέχισε αναφερόμενη στην covid εποχή και την χρήση της τεχνολογίας, “η τεχνολογία δεν είναι πανάκεια, θέλει σωστή σκέψη πάνω στο τρόπο που θα την προσεγγίσουμε για να αναπτύξουμε το προσωπικό μας αφήγημα ενόψει της νέας πραγματικότητας”.

Ο Δρ. Δημήτρης Κούτουλας ενίσχυσε την άποψη αυτή αναφέροντας μεταξύ άλλων, πόσο σημαντική είναι η προσφορά συνολικής εμπειρίας πάνω στο κρασί όσον αφορά τον οινοτουρισμό και η ανάπτυξη αφηγήματος από την πλευρά των οινοποιείων, με εστίαση στην αυθεντικότητα.

Ακολουθεί φωτογραφικό υλικό από το σεμινάριο:

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Άνοιγμα σε νέες αγορές πέραν των ΗΠΑ για κρασί και αγροτικά ήταν η σύσταση του Επιτρόπου Γεωργίας, Κρίστοφ Χάνσεν, στη διάρκεια ακρόασης του ενώπιον...

REPORTS

Η παγκόσμια βιομηχανία κρασιού υφίσταται σημαντική μεταμόρφωση με την ταχεία ανάπτυξη του τμήματος των μη αλκοολούχων και χαμηλής περιεκτικότητας σε αλκοόλ (NOLO) κρασιών, σύμφωνα...

REPORTS

Ο προϋπολογισμός που διατίθεται στους αμπελοκαλλιεργητές της Τοσκάνης αυξήθηκε εκ νέου, φθάνοντας τα 30,48 εκατομμύρια ευρώ για το οικονομικό έτος 2024/2025.

REPORTS

Παροχή εργαλείων μάρκετινγκ σε παραγωγούς οίνων προέλευσης, πιο ξεκάθαρες νομοθεσίες σχετικά με τον περιορισμό αδειών φύτευσης και διασφάλιση χρηματοδότησης πρωτοβουλιών βιωσιμότητας είναι μερικά από...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Ευνοϊκές για την ανάπτυξη του ωΐδιου παρουσιάζονται οι καιρικές συνθήκες και τα βλαστικά στάδια που επικρατούν σε όλες τις αμπελουργικές ζώνες της Κρήτης, και...

REPORTS

Η ποιότητα του επώνυµου κρασιού στην Ελλάδα βαίνει βελτιούµενη µε την απήχησή του στις διεθνείς αγορές να αυξάνεται. Ωστόσο, οι οινοποιοί στη χώρα µας...

REPORTS

Η ετικέτα «Μπλε Τρακτέρ» από το Κτήμα Κυρ-Γιάννη είναι ο πρωταγωνιστής της πρώτης καμπάνιας βιωσιμότητας στο ελληνικό κρασί. Μέσω της καμπάνιας αυτής το γνωστό...

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Το Φεστιβάλ “Οινοξένεια” κλείνει φέτος 12 χρόνια παρουσίας στα πολιτιστικά δρώμενα της Ελλάδας, έχοντας καταφέρει να καταξιωθεί σε ένα αγαπημένο θεσμό που προωθεί και...