Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Ο Καναδάς δημοσιεύει νέες δραστικές οδηγίες έναντι του αλκοόλ

Η νέα εθνική καθοδήγηση στον Καναδά συνέστησε στους πολίτες να καταναλώνουν το πολύ δύο ποτά την εβδομάδα, με την έκθεση να υποστηρίζει ότι «οποιαδήποτε ποσότητα αλκοόλ δεν είναι καλή για την υγεία σας».

Επιμέλεια: Ζήσης Πανάγος

Η καθοδήγηση, που κυκλοφόρησε την Τρίτη από το Καναδικό Κέντρο για τη χρήση ουσιών και τον εθισμό (CCSA) εκδόθηκε μετά από δύο χρόνια έρευνας, μια ανασκόπηση σχεδόν 6.000 μελετών και μια έρευνα σε περίπου 1.000 μέλη του κοινού.

Η έκθεση, η οποία χρηματοδοτήθηκε εν μέρει από την Health Canada, αναφέρει ότι περισσότερα από δύο «τυποποιημένα» ποτά την εβδομάδα αντιπροσωπεύουν αυξημένο κίνδυνο αρνητικών αποτελεσμάτων, συμπεριλαμβανομένων διαφόρων καρκίνων.

Ο Καναδάς ορίζει ένα «τυποποιημένο» ποτό ως ένα μπουκάλι μπύρα, ένα ποτήρι κρασί, ένα σφηνάκι οινοπνευματωδών ποτών ή ένα μπουκάλι μηλίτη.

Πιο συγκεκριμένα αυτή η νέα έκθεση CCSA είναι μια ενημέρωση για μια έκθεση του 2011 με τίτλο Canada’s Low-Risk Drinking Guidelines. Στη συνέχεια, οι κατευθυντήριες οδηγίες συνιστούσαν το πολύ 10 ποτά την εβδομάδα για τις γυναίκες και 15 ποτά για τους άνδρες, ρίχνοντας σε έντονη ανακούφιση την έκταση της αλλαγής στις συμβουλές από τους υπαλλήλους υγείας.

«Οι αρχές στις οποίες θέλουμε να παραμείνουμε πιστοί είναι ότι οι άνθρωποι έχουν το δικαίωμα να γνωρίζουν ότι όσο λίγοτερο αλκοόλ, τόσο το καλύτερο και ότι υπάρχουν στρατηγικές μείωσης της βλάβης που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι άνθρωποι για να μειώσουν την ποσότητα που πίνουν προκειμένου να βελτιώσουν την υγεία και την ευημερία τους», σχολίασε ο Δρ Peter Butt, ο συμπρόεδρος του έργου που καθορίζει τις κατευθυντήριες γραμμές του Καναδά για το αλκοόλ.

Η Erin Hobin, μέλος της ομάδας εμπειρογνωμόνων που είναι υπεύθυνη για τη σύνταξη της καθοδήγησης, πρόσθεσε: «Το κύριο μήνυμα από αυτή τη νέα καθοδήγηση είναι ότι οποιαδήποτε ποσότητα αλκοόλ δεν είναι καλή για την υγεία σας.

Μάλιστα, η Δρ Hobin παραδέχτηκε ότι η καθοδήγηση μπορεί να φαίνεται «σοκαριστική» για τα μέλη του κοινού, αλλά εξήγησε: «Νομίζω ότι είναι πολύ νέα πληροφορία για το κοινό ότι με τρία τυπικά ποτά την εβδομάδα, ο κίνδυνος για καρκίνους κεφαλής και τραχήλου αυξάνεται κατά 15% και πόσο μάλλον περαιτέρω με κάθε επιπλέον ποτό.»

Εν συνεχεία, η βιομηχανία αλκοόλ του Καναδά, εν τω μεταξύ, προσπαθεί να αποκρούσει τις εκκλήσεις για υποχρεωτικές προειδοποιήσεις για την υγεία στις ετικέτες των μπουκαλιών και των δοχείων.

Ο CJ Helie, πρόεδρος της Beer Canada, δήλωσε στο CTV News ότι η βιομηχανία συμβούλευε εθελοντικά τους ανθρώπους να μετριάσουν το ποτό τους, καθιστώντας περιττές τις προειδοποιητικές ετικέτες για την υγεία.

«Πολλοί Καναδοί ζυθοποιοί, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων μελών μας, έχουν εθελοντικές προειδοποιητικές ετικέτες για την υγεία ή εικονογράμματα στις συσκευασίες που αναφέρονται με προειδοποιήσεις να μην πίνετε αλκοόλ ενώ είστε έγκυος και να μην οδηγείτε σε κατάσταση μέθης», είπε.

Η νέα οδηγία του Καναδά για το αλκοόλ τον τοποθετεί στο πιο συντηρητικό άκρο του φάσματος σε σύγκριση με άλλες χώρες. Η καθοδήγηση που δημοσιεύτηκε από την Αυστραλία το 2020 συνιστούσε έως και 10 ποτά την εβδομάδα, με τις οδηγίες της Γαλλίας να συμβαδίζουν επίσης με αυτό το σύνολο.

Το Ηνωμένο Βασίλειο συνιστά όχι περισσότερες από 14 μονάδες αλκοόλ την εβδομάδα, που αντιστοιχούν σε περίπου έξι «τυποποιημένα» ποτά.

Άλλες μελέτες έχουν προτείνει ότι το κόκκινο κρασί ιδιαίτερα μπορεί να ωφελήσει την υγεία με συγκεκριμένους τρόπους. Δεδομένα υγείας από 32 χώρες μέσω της μελέτης INTERSTROKE έδειξαν στοιχεία ότι η μέτρια κατανάλωση κρασιού θα μπορούσε να οδηγήσει σε μειωμένη συχνότητα εγκεφαλικών επεισοδίων.

Τέλος, μια ερευνητική ομάδα στο ιταλικό Πανεπιστήμιο της Νάπολης Federico II διαπίστωσε ότι η κατανάλωση δύο ποτηριών κρασιού την ημέρα συνδέεται με μείωση του κινδύνου καρδιαγγειακών παθήσεων κατά 32%. Ωστόσο, οποιαδήποτε υψηλότερη κατανάλωση είχε αρνητική επίδραση στον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου.

 

ΠΗΓΗ: thedrinksbusiness.com

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Τη θέση τους στον παγκόσµιο χάρτη ως προϊόντα υπεραξίας κερδίζουν χρόνο µε το χρόνο τα ελληνικά αποστάγµατα. Με πρωτεργάτη το ούζο, σε πολλές premium...

REPORTS

Ενώ πολλές ιταλικές οινοπαραγωγικές περιοχές εξετάζουν τη μείωση των αποδόσεων, την εκρίζωση αμπελώνων και άλλα έκτακτα μέτρα για τον περιορισμό της προσφοράς, ο κλάδος...

REPORTS

Περισσότερα από 100 οινοποιεία και 150 ετικέτες συναντώνται στο Μπουένος Άιρες, σε μια διοργάνωση που επιχειρεί να παρουσιάσει τη σύγχρονη εικόνα του αργεντίνικου κρασιού.

REPORTS

Το Lac des Roches του Μπουτάρη αποτελεί μία από τις πιο αναγνωρίσιμες λευκές ετικέτες κρασιού, με σταθερή παρουσία στο ελληνικό τραπέζι και χαρακτήρα που...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Νέα έρευνα αποκαλύπτει τον μοριακό μηχανισμό που ενεργοποιεί την άμυνα της αμπέλου απέναντι στο ψύχος, δημιουργώντας προοπτικές για ανθεκτικότερες ποικιλίες και καλύτερη προστασία από...

REPORTS

Οι καταστροφικές πυρκαγιές στη Gironde έχουν φτάσει στις πύλες του Μπορντό, αφήνοντας πίσω τους δεκάδες χιλιάδες καμένα εκτάρια και πρωτοφανείς εκκενώσεις. Οι αμπελώνες έχουν...

REPORTS

Η προσπάθεια της Ribeira Sacra, στη βορειοδυτική Ισπανία, να ενταχθεί στον Κατάλογο Μνημείων Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO δεν ολοκληρώθηκε φέτος, χωρίς όμως να τερματιστεί....

REPORTS

Οι εξαγωγές ευρωπαϊκών οίνων Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ) υποχώρησαν στις κυριότερες οινοπαραγωγικές χώρες κατά το πρώτο τετράμηνο του 2026 σύμφωνα με νέα έκθεση του...