Ενδεικτικό της τάσης είναι το γεγονός ότι οι μηχανές αναζήτησης «δέχονται» την λέξη κλειδί «κρασί» πάνω από 30% πιο συχνά απ ό,τι μερικά χρόνια πριν.
Συγκεκριμένα, οι ηλεκτρονικές αναζητήσεις για κρασί έχουν σημειώσει αξιοσημείωτη αύξηση από το 2019, ωστόσο το εμπόριο ποτών θα μπορούσε να κάνει πολλά περισσότερα για να αξιοποιήσει αυτό το αυξημένο ενδιαφέρον για την κατηγορία, σύμφωνα με τον Cyril Grir, διευθύνων στέλεχος της Google France.
Μιλώντας στην εκδήλωση Act for Change του Vinexposium στο Μπορντό την περασμένη εβδομάδα, ο Cyril Grira, ο οποίος είναι διευθυντής λιανικών πωλήσεων και omnichannel στη Google France, σημείωσε ότι έχει σημειωθεί αύξηση 30% στον αριθμό των αναζητήσεων για κρασί από το 2019.
Λαμβάνοντας υπόψη πιο πρόσφατα στοιχεία από τη τελευταία διετία, υπογράμμισε ότι το ποσοστό ανάπτυξης για φέτος ήταν +6% όσον αφορά τις αναζητήσεις κρασιού στο Google, κάτι που όπως είπε ήταν εντυπωσιακό λαμβάνοντας υπόψη το οικονομικό πλαίσιο, ενώ παράλληλα σηματοδοτεί και μια «καλή ευκαιρία» για το εμπόριο.
Στρέφοντας την προσοχή του σε πιο συγκεκριμένους όρους αναζήτησης στον τομέα του κρασιού, εξήγησε ότι το 88% των ερωτημάτων στο Google είναι «γενικές», σχολιάζοντας ότι οι άνθρωποι δεν τείνουν να αναζητούν ένα «συγκεκριμένο κρασί, αλλά ξεκινούν την εξερεύνηση με ένα σταφύλι ή μία γενική περιοχή».
Όσον αφορά τις εμπορικές δυνατότητες για τους παραγωγούς κρασιού, αναφέρθηκε ότι και αυτό ήταν σαφώς εξαιρετικό, με βάση μια «έκρηξη» στον αριθμό των ερωτημάτων για το «winery near me» στη μηχανή αναζήτησης, πράγμα που σημαίνει ότι «είναι τώρα στο top 10 παγκοσμίως.
Όσον αφορά τις νέες τάσεις στο κρασί, έγινε ειδική μνεία στο «vin naturel» (φυσικό κρασί), το οποίο έχει είχε τριπλασιαστεί σε όγκο αναζητήσεων τα τελευταία πέντε χρόνια στη Γαλλία, ενώ τα «μη αλκοολούχα κρασιά» αυξήθηκαν αντίστοιχα πέντε φορές στις ΗΠΑ.
Ωστόσο, τέτοιοι όροι αναζήτησης, αν και στην κορυφή, ήταν κάπως πιο κάτω στη λίστα όσον αφορά τα πιο συνηθισμένα κρασιά στην κατηγορία κρασιών στο Google, με το Champagne, το Bordeaux και το Burgundy να είναι τα 3 κορυφαία παγκοσμίως σύμφωνα με τον Grira.
Αν και «χάρη στον Covid επιταχύνεται», περιέγραψε το εμπόριο κρασιού ως ένα τομέα με «χαμηλή ψηφιακή ωριμότητα», σχολιάζοντας ότι πολλοί παραγωγοί, ιδιαίτερα μικροί, δεν έχουν κατάλληλους ιστότοπους και «στις περισσότερες περιπτώσεις σήμερα», δεν έχουν «βελτιστοποιημένη για κινητά» εμπειρία πλοήγησης.
Ως αποτέλεσμα, προέτρεψε όσους δραστηριοποιούνται στον κλάδο του κρασιού να χρησιμοποιήσουν τα εργαλεία της Google, τα οποία είναι μια δωρεάν πηγή για τους εμπόρους για να τους βοηθήσουν να «επιταχύνουν την ψηφιοποίηση».
Τέλος, όσον αφορά τη λιανική πώληση κρασιού, σημειώθηκε ότι δεν πρέπει να υπάρχει διαφοροποίηση μεταξύ των πωλήσεων μέσω Διαδικτύου και εκείνων που πραγματοποιούνται μέσω καταστημάτων με τούβλα και κονιάματα.
«Δεν πρέπει να είναι αποκλειστικά ηλεκτρονικό το εμπόριο ή μόνο φυσικό, το ιδανικό είναι κάπου στη μέση, ένας συνδυασμός διαδικτυακών υπηρεσιών αλλά και καταστημάτων με αμοιβαία εξάρτηση προς όφελος και των δύο», ανέφερε ο Cyril Grira κλείνοντας την τοποθέτησή του.