Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Οι οινικές αναζητήσεις ξεφεύγουν από το ποτήρι με τα google searches 30% πάνω σε μια διετία

Ακόμα ένα στοιχείο έρχεται να υποστηρίξει την υπόθεση που θέλει τον κόσμο του κρασιού να συνεπαίρνει όλο και περισσότερους καταναλωτές οι οποίοι μάλιστα ξεφεύγουν από τα «στενά» όρια του ποτηριού τους κατά τις οινικές τους αναζητήσεις και στρέφονται στον ανεξάντλητο κόσμο του διαδικτύου για να συλλέξουν σχετικές πληροφορίες.

Ενδεικτικό της τάσης είναι το γεγονός ότι οι μηχανές αναζήτησης «δέχονται» την λέξη κλειδί «κρασί» πάνω από 30% πιο συχνά απ ό,τι μερικά χρόνια πριν.

Συγκεκριμένα, οι ηλεκτρονικές αναζητήσεις για κρασί έχουν σημειώσει αξιοσημείωτη αύξηση από το 2019, ωστόσο το εμπόριο ποτών θα μπορούσε να κάνει πολλά  περισσότερα για να αξιοποιήσει αυτό το αυξημένο ενδιαφέρον για την κατηγορία, σύμφωνα με τον Cyril Grir, διευθύνων στέλεχος της Google France.

Μιλώντας στην εκδήλωση Act for Change του Vinexposium στο Μπορντό την περασμένη εβδομάδα, ο Cyril Grira, ο οποίος είναι διευθυντής λιανικών πωλήσεων και omnichannel στη Google France, σημείωσε ότι έχει σημειωθεί αύξηση 30% στον αριθμό των αναζητήσεων για κρασί από το 2019.

Λαμβάνοντας υπόψη πιο πρόσφατα στοιχεία από τη τελευταία διετία, υπογράμμισε ότι το ποσοστό ανάπτυξης για φέτος ήταν +6% όσον αφορά τις αναζητήσεις κρασιού στο Google, κάτι που όπως είπε ήταν εντυπωσιακό λαμβάνοντας υπόψη το οικονομικό πλαίσιο, ενώ παράλληλα σηματοδοτεί και μια «καλή ευκαιρία» για το εμπόριο.

Στρέφοντας την προσοχή του σε πιο συγκεκριμένους όρους αναζήτησης στον τομέα του κρασιού, εξήγησε ότι το 88% των ερωτημάτων στο Google είναι «γενικές», σχολιάζοντας ότι οι άνθρωποι δεν τείνουν να αναζητούν ένα «συγκεκριμένο κρασί, αλλά ξεκινούν την εξερεύνηση με ένα σταφύλι ή μία γενική περιοχή».

Όσον αφορά τις εμπορικές δυνατότητες για τους παραγωγούς κρασιού, αναφέρθηκε ότι και αυτό ήταν σαφώς εξαιρετικό, με βάση μια «έκρηξη» στον αριθμό των ερωτημάτων για το «winery near me» στη μηχανή αναζήτησης, πράγμα που σημαίνει ότι «είναι τώρα στο top 10 παγκοσμίως.

Όσον αφορά τις νέες τάσεις στο κρασί, έγινε ειδική μνεία στο «vin naturel» (φυσικό κρασί), το οποίο έχει είχε τριπλασιαστεί σε όγκο αναζητήσεων τα τελευταία πέντε χρόνια στη Γαλλία, ενώ τα «μη αλκοολούχα κρασιά» αυξήθηκαν αντίστοιχα πέντε φορές στις ΗΠΑ.

Ωστόσο, τέτοιοι όροι αναζήτησης, αν και στην κορυφή, ήταν κάπως πιο κάτω στη λίστα όσον αφορά τα πιο συνηθισμένα κρασιά στην κατηγορία κρασιών στο Google, με το Champagne, το Bordeaux και το Burgundy να είναι τα 3 κορυφαία παγκοσμίως σύμφωνα με τον Grira.

Αν και «χάρη στον Covid επιταχύνεται», περιέγραψε το εμπόριο κρασιού ως ένα τομέα με «χαμηλή ψηφιακή ωριμότητα», σχολιάζοντας ότι πολλοί παραγωγοί, ιδιαίτερα μικροί, δεν έχουν κατάλληλους ιστότοπους και «στις περισσότερες περιπτώσεις σήμερα», δεν έχουν «βελτιστοποιημένη για κινητά» εμπειρία πλοήγησης.

Ως αποτέλεσμα, προέτρεψε όσους δραστηριοποιούνται στον κλάδο του κρασιού να χρησιμοποιήσουν τα εργαλεία της Google, τα οποία είναι μια δωρεάν πηγή για τους εμπόρους για να τους βοηθήσουν να «επιταχύνουν την ψηφιοποίηση».

Τέλος, όσον αφορά τη λιανική πώληση κρασιού, σημειώθηκε ότι δεν πρέπει να υπάρχει διαφοροποίηση μεταξύ των πωλήσεων μέσω Διαδικτύου και εκείνων που πραγματοποιούνται μέσω καταστημάτων με τούβλα και κονιάματα.

«Δεν πρέπει να είναι αποκλειστικά ηλεκτρονικό το εμπόριο ή μόνο φυσικό, το ιδανικό είναι κάπου στη μέση, ένας συνδυασμός διαδικτυακών υπηρεσιών αλλά και καταστημάτων με αμοιβαία εξάρτηση προς όφελος και των δύο», ανέφερε ο Cyril Grira κλείνοντας την τοποθέτησή του.

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Η spiritsEUROPE παρουσίασε τον χάρτη πορείας «Objective 2030» για μια ανοικτή εμπορική πολιτική της ΕΕ που θα προωθεί την ανταγωνιστικότητα, την ανθεκτικότητα και την...

REPORTS

Η καινοτομία στην επωνυμία και τη συσκευασία των κρασιών καθίσταται κρίσιμη στρατηγική, καθώς οι παραγωγοί επιδιώκουν να προσελκύσουν νεότερους καταναλωτές και να διατηρήσουν τη...

REPORTS

Οι Αμερικανοί εισαγωγείς κρασιού, οι σομελιέ και οι ιδιοκτήτες καταστημάτων προετοιμάζονται για την πιθανή επιστροφή των δασμών στο κρασί μετά τις προεδρικές εκλογές στις...

REPORTS

Η Γερμανία μείωσε σημαντικά τις εισαγωγές κρασιού το πρώτο εξάμηνο του 2024, σύμφωνα με στοιχεία των γερμανικών τελωνείων, με εντονότερη μείωση της αξίας παρά...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Συγγενείς, φίλοι και συνεργάτες θα πουν την Τρίτη 12 Νοεμβρίου το «ύστατο χαίρε» στον Γιάννη Μπουτάρη, που πέθανε σε ηλικία 82 χρόνων το βράδυ...

REPORTS

Εξεπλάγησαν ευχάριστα οι 15 Γερμανοί σομελιέ και επαγγελματίες του οίνου από την δυναμικότητα και την ποικιλομορφία των terroir της Πελοποννήσου, καθώς μέσα από τις...

REPORTS

Γιατί ευνοούνται οι αμπελουργικές ζώνες Αμυνταίου και Μαντινείας, έναντι της Σαντορίνης; Υπερέχουν οι γηγενείς ποικιλίες, σε σχέση με τις ξενικές; Πώς επηρεάζει η πρωίμιση...

REPORTS

Η επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των Ηνωμένων Πολιτειών έχει φέρει σε εγρήγορση τη γαλλική οινοβιομηχανία, υπενθυμίζοντας με ανησυχία τις επιπτώσεις του λεγόμενου...