Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Οινόφιλους και επαγγελματίες του κλάδου επιχειρεί να προσεγγίσει το πρόγραμμα ENOS της ΕΔΟΑΟ

Την καθιέρωση του ελληνικού κρασιού στον παγκόσμιο οινικό χάρτη, μέσα από συγκεκριμένες δράσεις υποστήριξης της προβολής της εγχώριας παραγωγής αλλά και με χρήσιμα εργαλεία που παρέχουν στους επαγγελματίες του οίνου χρήσιμες πληροφορίες γύρω από τους οίνους ΠΟΠ και ΠΓΕ, προωθεί και η δεύτερη φάση της καμπάνιας ENOS που διαχειρίζεται η Εθνικής Διεπαγγλεματικής Οργάνωσης του Οίνου (ΕΔΟΑΟ).

του Ζήση Πανάγου

Σε συνέντευξη που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 27 Ιανουαρίου 2023 στο ξενοδοχείο ELECTRA PALACE της Αθήνας, έγινε ένας πρώτος απολογισμός της μέχρι σήμερα δραστηριότητας γύρω από το συγκεκριμένο πρόγραμμα προβολής που τρέχει ταυτόχρονα σε Γερμανία και Ελλάδα. Μίλησαν,  ο Πρόεδρος της ΕΔΟΑΟ Κωνσταντίνος Ευσταθίου, η Διευθύντρια της ΕΔΟΑΟ, Μαρία Τριανταφύλλου, ο Master of Wine, Κωνσταντίνος Λαζαράκης και ο Managing Director της AMUSE Βασίλης Μεντζελόπουλος.

Ο κύριος Ευσταθίου και η κυρία Τριανταφύλλου παρουσίασαν από κοινού το Πρόγραμμα Δράσης της ΕΔΟΑΟ για την πρώτη, πολύ επιτυχημένη χρονιά, κάνοντας απολογισμό των δράσεων που έλαβαν χώρα στην Ελλάδα και τη Γερμανία, αλλά και το πρόγραμμα για το δεύτερο έτος, το οποίο περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, συμμετοχή σε εμπορικές εκθέσεις, Ημερίδες, Γευστικές Δοκιμές, Masterclasses, webinars, podcasts και άλλα.

Την παρουσίαση των βασικών επικοινωνιακών υλικών και δράσεων υποδομής της καμπάνιας «ENOS», για την οποία η εταιρεία AMUSE κέρδισε το αργυρό βραβείο στα Event Awards στην κατηγορία Roadshow, έκανε ο Managing Director της εταιρείας κύριος Βασίλης Μεντζελόπουλος. Για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα Greek Wine Academy και τα σεμινάρια κατάρτισης σε σχολές εστίασης και τουρισμού θα μιλήσει ο διακεκριμένος Master of Wine κύριος Λαζαράκης.

Σκοπός του προγράμματος είναι η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση για τη λελογισμένη κατανάλωση επώνυμου οίνου, καθώς και το Ενωσιακό καθεστώς που διέπει τους οίνους με Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης και Προστατευόμενη Γεωγραφική Ένδειξη. Η υλοποίηση γίνεται στο πλαίσιο της ΚΟΑ Οίνου και συγκεκριμένα το μέτρο «Ενημέρωση στα Κράτη μέλη» του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Στόχος είναι να αναδειχθούν τα εγγενή, ανώτερα χαρακτηριστικά των υπό ενημέρωση οίνων, η εφαρμογή των αυστηρών ευρωπαϊκών κανόνων που διέπουν την παραγωγή και την εμπορία, καθώς και η εφαρμογή πρότυπης αμπελουργίας, όπου καλλιεργούνται οι οίνοι ενδιαφέροντος.

Το πρόγραμμα φιλοδοξεί, επίσης, να παράσχει στους επαγγελματίες του οίνου πληροφορίες και εργαλεία για την παρουσίαση του κρασιού με υπευθυνότητα, εστιάζοντας στα ιδιαίτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά των ελληνικών αμπελουργικών περιοχών, αλλά και των γηγενών ποικιλιών, σε μια προσπάθεια να καθιερώσει τους ελληνικούς οίνους ΠΟΠ και ΠΓΕ στον παγκόσμιο οινικό χάρτη και να συνδέσει τον ελληνικό οίνο με την ισχυρή πολιτιστική ελληνική ταυτότητα.

Μιλώντας για το πρόγραμμα ο πρόεδρος της ΕΔΟΑΟ κ. Κωσταντίνος Ευσταθίου αναφέρθηκε στην άμεση σύνδεση που έχει η Ελλάδα με το κρασί, λέγοντας ότι: «το κρασί είναι ένα προϊόν πρεσβευτής για την χώρα μας και μπορεί με τους κατάλληλους χειρισμούς να την αναδείξει.» Ο ίδιος σημείωσε, σχετικά με τον απολογισμό του 2022, ότι βασικός στόχος του προγράμματος, όσον αφορά τις αγορές τις οποίες και επιδιώκει να προσεγγίσει, είναι οι ΗΠΑ για τις τρίτες χώρες και για την εσωτερική αγορά της Ευρώπης η Γερμανία και η Ελλάδα, με τον πρόεδρο να επισημαίνει πως: « Χρειάζεται ένα σταθερό σχέδιο προβολής του ελληνικού κρασιού, προκειμένου να υπάρξουν χειροπιαστά αποτελέσματα».

Παράλληλα, ο κ. Ευσταθίου εξήγησε ότι για να μπορέσει να εκλείψει όλο αυτό το καθεστώς της «αμάθειας», η ΕΔΟΑΟ μερίμνησε και δημιούργησε ένα ενημερωτικό πρόγραμμα, που ακούει στο όνομα ENOS, για κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ξεκινώντας με την Γερμανία, με σκοπό την ενημέρωση γύρω από τις ελληνικές ποικιλίες και δεύτερον την διάδοση τους στο διεθνή κοινό, μέσα από την συμμετοχή σε εκθέσεις, παρουσιάσεις και γευσιγνωσίες.

Η καμπάνια περιλαμβάνει ενημερωτικές εκστρατείες στον γενικό και εξειδικευμένο τύπο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως συνεντεύξεις τύπου, δημιουργία ενημερωτικού και προωθητικού υλικού, ενημερωτικά σποτ στην τηλεόραση και το ραδιόφωνο, δημιουργία site, διαχείριση social media, έντυπες και digital καταχωρήσεις και διαφημιστικά banners σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους ενδιαφέροντος. Η συμμετοχή της ΕΔΟΑΟ στην PROWEIN, την κορυφαία εμπορική έκθεση κρασιών και οινοπνευματωδών, που πραγματοποιήθηκε τον Μάιο στο Ντίσελντορφ της Γερμανίας ήταν η πρώτη από μια σειρά δράσεων σε πόλεις της Ελλάδας και της Γερμανίας που πλαισιώνουν την καμπάνια, όπως η πραγματοποίηση σεμιναρίων σε σχολές εστίασης και τουρισμού, η υλοποίηση οινικών ενημερωτικών εκδηλώσεων όπως διεξαγωγή ημερίδων και γευστικών δοκιμών για επαγγελματίες και καταναλωτές, Masterclasses και άλλα.

Συμπληρωματικά, ένα σημαντικό κομμάτι για την προώθηση των ΠΟΠ και ΠΓΕ οίνων στην Ελλάδα αποτελεί και ο Οινοτουρισμός, που συμβάλλει και οικονομικά στην προώθηση των ελληνικών προϊόντων. Πιο συγκεκριμένα η επιτροπή Οινοτουρισμού, που δημιουργήθηκε στην ΕΔΟΑΟ λειτουργεί ήδη με επιτυχία και αποτελεί υποδειγματικό εργαλείο ως προς αυτή την κατεύθυνση.

Σημειωτέον ότι η ΕΔΟΑΟ ιδρύθηκε το 2001 και συνίσταται από τον ΣΕΟ, που εκπροσωπεύει τους οινοποιούς και την ΚΕΟΣΟΕ, που εκπροσωπεύει τους αμπελουργούς στην Ελλάδα, με κοινό στόχο την προώθηση του επώνυμου ελληνικού κρασιού.

Σχετικά Άρθρα

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Ένα οινοποιείο απόλυτα λειτουργικό και επισκέψιμο, που έχει επιλέξει το δρόμο της μεθοδικής και σκληρής δουλειάς είναι το είναι το Κτήμα Νικολάου στη Νεμέα,...

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Αναδεικνύοντας τα καλύτερα χαρακτηριστικά µιας πραγµατικά πολύπλευρης εγχώριας ποικιλίας, τα ροζέ από Ξινόµαυρο συναρπάζουν τον ουρανίσκο των απανταχού οινόφιλων.

REPORTS

Κρασιά τύπου orange, αρκετά αφρώδη, αλλά και ετικέτες χωρίς αλκοόλ ή με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ, τη νέα παγκόσμια οινική τάση, που, σιγά –...

REPORTS

Επιβλαβείς για την βιομηχανία οίνου είναι οι νέοι περιορισμοί που τέθηκαν σε ισχύ αναφορικά με την πώληση οργανικών κρασιών στην αγορά των ΗΠΑ, προκαλώντας...

Διαβάστε επίσης

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Στην αρχέγονη ύπαιθρο της Αττικής, εδώ και τέσσερις γενιές η οικογένεια Παναγιώτου ασχολείται με το αμπέλι και το κρασί, δημιουργώντας με πολλή ενέργεια και...

REPORTS

Η Σαντορίνη αποτελεί έναν παγκόσμιο τουριστικό προορισμό και, αναμφίβολα, σημαντικότατη συμβολή στη διεθνή της αναγνώριση διαδραματίζει ο γαστρονομικός και οινικός της πλούτος.

REPORTS

Αναρωτιέται ο μέσος καταναλωτής τι μπορεί να κάνει ένα κρασί, που πρώτη ύλη του είναι το σταφύλι, να μην είναι «vegan». Κι όμως... Δεν...

REPORTS

Ενθαρρυντικά ήταν τα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου Κτήμα Κώστα Λαζαρίδη για το α’ εξάμηνο του 2024, με την οινοποιία να αυξάνει τον κύκλο εργασιών...