Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Μελέτη αποκαλύπτει νέα οφέλη για την υγεία χάρις στα οινοποιητικά υπολείμματα

Οι ερευνητές του Cornell διαπίστωσαν ότι οι πολυφαινόλες στον πυρήνα των κόκκινων σταφυλιών μπορούν να βελτιώσουν την υγεία του εντέρου και να μειώσουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και διαβήτη.

του Ζήση Πανάγου

Επιστήμονες τροφίμων στο Πανεπιστήμιο Cornell βρήκαν περαιτέρω στοιχεία ότι ο πυρήνας του κόκκινου σταφυλιού προσφέρει πιθανά διατροφικά οφέλη. Ενώ, ευελπιστούν ότι με τη χρήση πολυφαινολικών ενώσεων από τον πυρήνα, μπορούν να μειώσουν τα απόβλητα και να βελτιώσουν την υγεία του εντέρου και της καρδιάς των ανθρώπων.

Οι αμπελουργοί αναζητούν ολοένα και περισσότερο τρόπους για να μειώσουν τα απόβλητά τους. Μια επιλογή είναι η ανακύκλωση του πυρήνα, των φλοιών και των σπόρων που έχουν απομείνει μετά την έκθλιψη του χυμού από τα σταφύλια.

«Αυτό το υποπροϊόν, που προκύπτει από την παρασκευή κρασιού έχει σημαντικές δυνατότητες», ανέφερε ο Elad Tako, επικεφαλής ερευνητής και αναπληρωτής καθηγητής επιστήμης τροφίμων στο Cornell’s College of Agriculture and Life Sciences, σε μια δήλωση του. «Εάν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τον πυρήνα είτε για να εξαγάγουμε βασικές ενώσεις, είτε για να τον χρησιμοποιήσουμε ως διατροφικό συστατικό, τότε ο πυρήνας θα μπορούσε να είναι μια πολύ βιώσιμη πηγή θρεπτικών ενώσεων με αποδεδειγμένα οφέλη για την υγεία».

Για τη μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Nutrients, ο Tako και η ομάδα του συνεργάστηκαν με την Dr. Justine Vanden Heuvel από το Cornell’s College of Agriculture and Life Sciences για να προμηθευτούν σταφύλια από τους αμπελώνες του πανεπιστημίου στην περιοχή Finger Lakes. Πιο συγκεκριμένα η ομάδα εξέτασε δύο στιλβένια ρεσβερατρόλη και πτεροστιλβένιο, που είναι ενώσεις που βρίσκονται στα φυτά. Ως υποκατηγορία πολυφαινολών, αυτά τα δύο στιλβένια έχουν βρεθεί κυρίως στα σταφύλια και πιστεύεται ότι μειώνουν τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων και διαβήτη. Ωστόσο, λίγα είναι γνωστά για το πώς το σώμα μεταβολίζει τέτοιες ενώσεις.

Παράλληλα, ενώ η ομάδα σημειώνει την ανάγκη για περαιτέρω μακροπρόθεσμη έρευνα, η μελέτη του Tako προσθέτει στον αυξανόμενο κατάλογο των πλεονεκτημάτων για την υγεία και το περιβάλλον από την επαναχρησιμοποίηση του πυρήνα. «Η έρευνά μας είναι σημαντική, καθώς παρουσιάζει την ιδέα της χρήσης του πυρήνα του σταφυλιού ως βιώσιμης πηγής στιλβενίων που μπορεί ενδεχομένως να χρησιμοποιηθούν ως διαιτητικά συστατικά», δήλωσε ο Tako. «Επιπλέον, η χρήση του πυρήνα ως βιώσιμης πηγής στιλβενίων είναι ένας από τους τρόπους αντιμετώπισης σημαντικών παθήσεων, όπως ο διαβήτης».

Πηγή: winespectator.com

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Σε φάση αυξημένης προσοχής μπαίνουν οι αμπελώνες της Κρήτης, καθώς η δεύτερη πτήση της ευδεμίδας έχει πλέον ξεκινήσει σε όλες τις αμπελουργικές ζώνες του...

REPORTS

Η Ιταλία επιχειρεί να απαντήσει στις μεγάλες πιέσεις που δέχεται το κρασί με ένα από τα πιο φιλόδοξα ερευνητικά προγράμματα των τελευταίων ετών. Με...

REPORTS

Για δεκαετίες, το γεωγραφικό πλάτος λειτουργούσε σαν ένας απλός, σχεδόν αυτονόητος οδηγός για την αμπελουργία. Οι περιοχές που βρίσκονταν μέσα στη λεγόμενη εύκρατη ζώνη,...

REPORTS

Μια από τις πιο αινιγματικές συλλογές κρασιού στον κόσμο βγαίνει ξανά στο φως στην Τιφλίδα, φέρνοντας μαζί της όχι μόνο σπάνιες φιάλες, αλλά και...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Μια δράση πεζοπορίας ανάμεσα στους αμπελώνες στον Άγιο Παντελεήμονα Αμυνταίου οργανώνει το Κτήμα του Κυρ-Γιάννη.

REPORTS

Κάθε άλλο παρά καταλαγιάζουν οι απορίες σχετικά με τον πολλαπλασιασμό της τιμής των φιαλών κρασιού μεταξύ της αγοράς από το κτήμα και της μεταπώλησης...

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Την ευκαιρία να αποκομίσουν πολύτιμα ερεθίσματα σχετικά με τη σύγχρονη εκπαίδευση στους τομείς των τροφίμων, του περιβάλλοντος και της βιώσιμης ανάπτυξης και να συμμετέχουν...

REPORTS

Το ευρωπαϊκό κρασί δεν είναι απλώς ένας αγροτικός κλάδος με ισχυρό οικονομικό αποτύπωμα. Είναι κομμάτι της ιστορίας, της υπαίθρου, της γαστρονομίας και της συλλογικής...