Οι Ηνωμένες Πολιτείες, που παραδοσιακά αναγνωρίζονται ως η κορυφαία αγορά κρασιού στον κόσμο από άποψη αξίας, έχουν σημειώσει αξιοσημείωτη πτώση στις επιδόσεις τους. Με μείωση 246 εκατ. ευρώ και 114 εκατ. εισαγόμενα λίτρα, η χώρα είδε αυτή την ηγετική της θέση ως προς τον όγκο παραγωγής να ξεπερνά τη Γερμανία. Η τελευταία, παρά τη μικρή πτώση της τάξης του 0,4% στα 1.381,7 εκατ. λίτρα, έχει ανέβει στην πρώτη θέση ως προς τον όγκο, αν και έχει υποστεί και μείωση αξίας 126 εκατ. ευρώ, κατατάσσοντάς την στην τρίτη θέση στο κομμάτι αξίας.
Το Ηνωμένο Βασίλειο, που κατατάσσεται ως η δεύτερη αγορά σε αξία, δεν έχει μείνει αμέτοχο σε αυτή την αρνητική τάση, με μείωση 72 εκατ. ευρώ και 120 εκατ. λιγότερα εισαγόμενα λίτρα. Αυτό το φαινόμενο όχι μόνο αντανακλά μια συρρίκνωση της κατανάλωσης, αλλά υπογραμμίζει επίσης τον αντίκτυπο της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης στις προτιμήσεις και τις αγοραστικές ικανότητες των Βρετανών καταναλωτών.
Ο Καναδάς και η Κίνα έχουν επίσης καταγράψει σημαντικές μειώσεις, αποδεικνύοντας πως η παγκόσμια οικονομική κατάσταση και οι προκλήσεις επηρεάζουν τις αγορές κατανάλωσης κρασιού με ποικίλους αλλά σημαντικούς τρόπους. Αντίθετα, η Ρωσία και η Σιγκαπούρη παρουσίασαν αξιοσημείωτη ανάπτυξη τόσο σε αξία όσο και σε όγκο, με τη Ρωσία να ηγείται της απόλυτης ανάπτυξης το περασμένο έτος. Αυτή η ανάπτυξη, ειδικά σε ένα πλαίσιο οικονομικών κυρώσεων και εμπορικών περιορισμών για τη Ρωσία, υπογραμμίζει την πολυπλοκότητα του σημερινού τοπίου και την ικανότητα ορισμένων αγορών να προσαρμοστούν και να βρουν ευκαιρίες ανάπτυξης ακόμη και σε αντίξοες συνθήκες.
Η παγκόσμια πτώση κατά 7,2% ως προς τον όγκο του παγκόσμιου εμπορίου κρασιού, που σηματοδοτεί τη μεγαλύτερη μείωση της ιστορικής σειράς στα 9.945 εκατ. λίτρα και η μείωση της αξίας κατά 2,1%, αποτελούν όχι μόνο μια άμεση πρόκληση για τους παραγωγούς, τους εξαγωγείς και τους εισαγωγείς, αλλά και έκκληση για προβληματισμό σχετικά με τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα της οινοβιομηχανίας.
Η αύξηση της μέσης τιμής του κρασιού στα 3,67 ευρώ ανά λίτρο αντανακλά μια τάση για παραγωγή εκλεκτών κρασιών και αναζήτηση αξίας πέρα από τον όγκο, στρατηγική που θα μπορούσε να προσφέρει βιώσιμο δρόμο για την ανάκαμψη και τη μελλοντική ανάπτυξη του κλάδου.