Οι ξένες πωλήσεις στο σύνολό τους αντιπροσώπευαν το 69% των συνολικών πωλήσεων των DOs, σύμφωνα με τη νέα έκθεση. Η Γερμανία διατήρησε τη θέση της ως ο κορυφαίος καταναλωτής (αύξηση 2,22%), ακολουθούμενη από τις ΗΠΑ, το Βέλγιο και το Ηνωμένο Βασίλειο. Η Σουηδία μπήκε για πρώτη φορά στην κατάταξη των πέντε κορυφαίων αγορών, με πωλήσεις να αυξάνονται κατά 35,34% από έτος σε έτος.
Αξιοσημείωτη είναι επίσης η ανάπτυξη στις αναδυόμενες αγορές με σημαντικό δυναμικό, με την Ελβετία (αύξηση 50,36%), τη Βραζιλία (άνοδος 24,30%), την Εσθονία (άνοδος 22,19%) και τη Λιθουανία (άνοδος 21,89%) αυξάνει.
Αύξηση 13,15% παρουσίασαν και οι πωλήσεις στην εγχώρια αγορά φτάνοντας τις 77.807.000 φιάλες. Η επιτόπια συναλλαγή είχε τη μεγαλύτερη επίδραση, με αξιοσημείωτη αύξηση 32,3% σε αξία και 30,4% σε όγκο. Τα κανάλια εκτός συναλλαγών συνέχισαν την ανοδική τάση, λόγω της επιστροφής των προσωπικών αγορών. Το off premise σημείωσε σημαντική αύξηση 10,5% σε αξία και 4,3% σε όγκο.
Η Organic Cava σημείωσε επίσης ανάπτυξη, με τους νέους κανονισμούς να ορίζουν το 2025 ως το έτος κατά το οποίο ολόκληρη η κατηγορία Guarda Superior θα είναι 100% βιολογική.
Ο αριθμός των βιολογικών φιαλών που παράγονται και φέρουν ετικέτα ξεπερνά πλέον τα 32.076.000, με εντυπωσιακή αύξηση 40,70% σε σύγκριση με το 2021.
Με το βλέμμα στο μέλλον, η DO ελπίζει να προχωρήσει με τη δέσμευσή της να αναδείξει την ποιότητα των κρασιών Cava, συνεχίζοντας τις εργασίες για το Στρατηγικό Σχέδιο για την κατάτμηση και τη χωροθέτηση της Cava σε ζώνες.
Ο Javier Pagés, πρόεδρος του Ρυθμιστικού Συμβουλίου DOP Cava, δήλωσε: «Το 2023 θα είναι ένα έτος συνεχούς δέσμευσης στην βασική ιδέα της ποιότητας από όλους εκείνους τους συνεργάτες της Ονομασίας Προέλευσης Cava που επιδιώκουν να σημειώσουν περαιτέρω πρόοδο ενώνοντας δυνάμεις».
Τέλος, σε συμφωνία με την επισήμανση αυτού του μηνύματος ποιότητας, ο Sergio Fuster, Διευθύνων Σύμβουλος της Codorníu, ενός από τους μεγαλύτερους παραγωγούς Cava της Ισπανίας, μίλησε για το «πλεονέκτημα» της χρήσης γαλλικής ορολογίας στις ετικέτες αφρωδών οίνων προκειμένου να υποδείξει ένα «πρότυπο αριστείας» που σχετίζεται περισσότερο με σαμπάνια.
ΠΗΓΗ: thedrinksbusiness.com