Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Η βιομηχανία κρασιού της Κίνας βλέπει ανάπτυξη εν μέσω παγκόσμιων προκλήσεων

Ο παγκόσμιος κλάδος του κρασιού αντιμετωπίζει προκλήσεις, αλλά η Κίνα είναι αισιόδοξη, καθώς αγκαλιάζει το Έτος του Φιδιού. Αυτή η περίοδος φέρνει γιορτή και πιθανή ανάπτυξη για τον κινεζικό αμπελοοινικό τομέα. Παρά τις διεθνείς προκλήσεις, θα μπορούσε να είναι μια πολλά υποσχόμενη περίοδος για την οινοβιομηχανία της Κίνας. Αρκετά βασικά θέματα αναδύονται φέτος.

Η Κίνα ήρε τους δασμούς τον Μάρτιο, οδηγώντας σε αύξηση των εισαγωγών αυστραλιανού κρασιού. Οι εισαγωγές αυτές αυξήθηκαν από 10 εκατ. δολάρια το 2023 σε πάνω από 500 εκατ. δολάρια το 2024, καθιστώντας την Αυστραλία τον κορυφαίο προμηθευτή κρασιού σε αξία.

Αρχικά, η μετατόπιση αυτή σημειώθηκε καθώς οι εισαγωγές από τη Γαλλία, την Ισπανία, την Ιταλία και τη Χιλή μειώθηκαν. Η Treasury Wine Estates, με τη μάρκα Penfolds, διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο. Ωστόσο, η επιφυλακτική καταναλωτική δαπάνη και η αλλαγή των προτιμήσεων είχαν ως αποτέλεσμα μέτριες πωλήσεις. Αξιοσημείωτη είναι η εξαγορά της Penfolds από το οινοποιείο της Ningxia Stone & Moon, με ελπίδες για ανάκαμψη του εμπορίου κρασιού, ιδίως για τα τολμηρά ερυθρά κρασιά. Τα πιθανά μέτρα τόνωσης της κεντρικής κυβέρνησης για την ενίσχυση των δαπανών παρακολουθούνται επίσης στενά.

Παρά τη συρρίκνωση της παγκόσμιας αγοράς κρασιού, οι Κινέζοι παραγωγοί κοιτάζουν στο εξωτερικό. Μάρκες όπως η Changyu, οινοποιεία ξένης ιδιοκτησίας όπως η Ao Yun και παραγωγοί μπουτίκ όπως οι Silver Heights και Helan Qingxue έχουν δραστηριοποιηθεί σε εκθέσεις και γευσιγνωσίες στο εξωτερικό. Φιλόδοξοι νέοι επιχειρηματίες συμμετέχουν σε αυτή την τάση. Για παράδειγμα, εξειδικευμένοι παραγωγοί όπως οι Petit Mont, Jiangyu και Zaxee παρουσίασαν τα κρασιά τους στη Σιγκαπούρη τον Δεκέμβριο. Η Xiao Pu ακολούθησε με γευσιγνωσίες στη Μαλαισία και το Βιετνάμ.

Μάλιστα, ορισμένοι από αυτούς τους παραγωγούς σχεδιάζουν σύντομα ένα μεγάλο λανσάρισμα κινεζικών κρασιών στη Νέα Υόρκη. Περισσότεροι παραγωγοί αναμένεται να επιδιώξουν διεθνή παρουσία, με ορισμένους να ολοκληρώνουν τις εγγραφές αδειών εξαγωγής.

Η Ningxia είναι μια εξέχουσα περιοχή στην κινεζική σκηνή των εκλεκτών κρασιών για πάνω από μια δεκαετία, γνωστή για την ποιότητά της και τα πολυάριθμα μετάλλια σε διαγωνισμούς. Ωστόσο, άλλες περιοχές κερδίζουν την προσοχή. Η Shangri-la στο νότο επαινείται για τα ποικίλα terroirs και τους παραγωγούς μικρών ποσοτήτων υψηλής ποιότητας. Το Yili στα βορειοδυτικά αναδύεται ως ανταγωνιστής από άποψη ποσότητας και αξίας. Περιοχές όπως το Huailai κοντά στο Πεκίνο και το Yantai στην ανατολική ακτή είναι επίσης στον αγώνα. Η Ningxia θα παραμείνει στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος φέτος, φιλοξενώντας εκδηλώσεις υψηλού προφίλ, όπως το Concours Mondial τον Ιούνιο, αλλά αντιμετωπίζει αυξανόμενο ανταγωνισμό.

Η αγοραστική δύναμη της γενιάς Z και των Millennials αυξάνεται, αλλά η αφοσίωσή τους είναι απρόβλεπτη. Αυτοί οι τεχνολογικά ενημερωμένοι καταναλωτές εκτίθενται σε ένα ευρύ φάσμα εμπορικών σημάτων κρασιού, επιρροών, εκδηλώσεων και λιανοπωλητών, μαζί με επιλογές από άλλες κατηγορίες αλκοόλ. Τείνουν να πίνουν λιγότερο από τις παλαιότερες γενιές, προτιμούν τα ελαφρύτερα κρασιά και δίνουν προτεραιότητα στη γεύση έναντι της κατάστασης.

Παράλληλα, αυτή η μετατόπιση συνέπεσε με την άνοδο των λευκών κρασιών, όπως το γερμανικό Riesling και το νεοζηλανδικό Sauvignon Blanc. Αυτοί οι καταναλωτές ενδιαφέρονται επίσης για λιγότερο γνωστά οινοπαραγωγικά έθνη, ποικιλίες σταφυλιών και στυλ, συμπεριλαμβανομένων ελαφρύτερων ερυθρών και εξειδικευμένων κρασιών, όπως τα κρασιά με επαφή με το δέρμα και τα φυσικά κρασιά. Οι τοπικοί παραγωγοί και εισαγωγείς ανταποκρίνονται προσφέροντας περισσότερα τέτοια κρασιά με δημιουργική συσκευασία και ενδιαφέρουσες ιστορίες. Η τάση αυτή αναμένεται να συνεχιστεί καθώς ο ανταγωνισμός για την προσοχή των νεότερων αγοραστών εντείνεται τόσο διαδικτυακά όσο και εκτός σύνδεσης.

Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειωθεί πως, βετεράνοι του κλάδου εξερευνούν νέα μονοπάτια στο Έτος του Φιδιού. Η Influencer Wang Shenghan, γνωστή ως Lady Penguin, εξέπληξε τους οπαδούς της μειώνοντας τη διαδικτυακή της παρουσία και το χαρτοφυλάκιό της. Ξεκίνησε τέσσερα τοπικά κρασιά από τη Ningxia, προκαλώντας διαδικτυακή συζήτηση σχετικά με τις τιμές, τη συσκευασία και το μέγεθος της φιάλης τους. Η Grace Vineyard, πρωτοπόρος στην οινική βιομηχανία της Κίνας, επεκτείνει το χαρτοφυλάκιό της κυκλοφορώντας το πρώτο της τζιν, το Angie Gin, από το αποστακτήριο Ceilidh της επαρχίας Fujian. Η Grace προχωρά επίσης με το ουίσκι της, με πάνω από 1.000 βαρέλια στην αποθήκη. Άλλα οινοποιεία, έμποροι λιανικής πώλησης και παράγοντες επιρροής αναζητούν νέα σχέδια για να βελτιώσουν το τελικό τους αποτέλεσμα σε μια δύσκολη αγορά.

Έπειτα, το εισαγόμενο κονιάκ και το ουίσκι έχουν διπλάσια αξία από το εισαγόμενο εμφιαλωμένο κρασί στην Κίνα και έχουν δημιουργηθεί πολυάριθμα σχέδια απόσταξης σε εθνικό επίπεδο. Παγκόσμιοι κολοσσοί ποτών όπως η Pernod Ricard και η Diageo, μαζί με τους παραγωγούς baijiu Gujing και Yanghe, επενδύουν σε αποστακτήρια. Συμμετέχουν επίσης καθιερωμένες μάρκες όπως οι Laizhou, Daiking και Goalong, καθώς και δημιουργικά μοντέλα όπως η Nine Rivers. Αυτό το ενδιαφέρον για τα οινοπνευματώδη ποτά επεκτείνεται και σε μικρότερα κινεζικά οινοποιεία, όπου οι πωλήσεις αποτελούν πρόκληση, τα προϊόντα παλαιώνουν και ο εξοπλισμός απόσταξης είναι κοινός. Ορισμένα οινοποιεία διερευνούν τα οινοπνευματώδη ποτά ως παράλληλη επιχείρηση, με παράδειγμα τα κονιάκ που χρησιμοποιούν το Marselan, ένα χαρακτηριστικό σταφύλι της Κίνας.

Ενώ, οι ιστορίες για το ψεύτικο κρασί επιμένουν στην Κίνα, υπάρχει αυξανόμενη προσοχή στα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας, ιδίως στις γεωγραφικές ενδείξεις (ΓΕ). Ένα σύμφωνο Κίνας-Ευρώπης του 2021 προστατεύει 100 γεωγραφικές ενδείξεις από κάθε πλευρά, με περισσότερες από τις μισές γεωγραφικές ενδείξεις της Ευρώπης να σχετίζονται με το κρασί. Φέτος, θα προστεθούν επιπλέον 175 γεωγραφικές ενδείξεις ανά πλευρά. Η Κίνα προωθεί τις γεωγραφικές ενδείξεις μέσω συνεδρίων, οδηγών καταχώρισης και κάλυψης από τα κρατικά μέσα ενημέρωσης. Η προσπάθεια αυτή αποσκοπεί στην τόνωση των πωλήσεων και τη διάδοση του κινεζικού πολιτισμού σε παγκόσμιο επίπεδο. Η Κίνα κοιτάζει επίσης στο εξωτερικό με άλλους τρόπους, συμπεριλαμβανομένης της ένταξης στον Οργανισμό Αμπέλου και Οίνου.

Εν κατακλείδι, η αυξανόμενη υπερηφάνεια για τα ποιοτικά τοπικά προϊόντα βοηθά τους Κινέζους παραγωγούς. Η τύχη των διαγωνισμών κρασιού, των master classes, των εμπορικών εκθέσεων και των διπλωματών MWs/WSET είναι επίσης σημαντική. Το 2024, το Wine Advocate διέκοψε τις εκθέσεις του για την Κίνα, η Bettane & Desseauve αύξησε την εστίασή της, και ο James Suckling εδραίωσε τη θέση του με μια ακόμη λίστα με τα 100 κορυφαία κρασιά της Κίνας και τη συνεργασία με την Ένωση Οίνου Yinchuan. Όλοι τους αντιμετωπίζουν μια αγορά που δυσκολεύεται. Ενώ το Έτος του Φιδιού προσφέρει πολλές ιστορίες, η μεγαλύτερη πρόκληση είναι η εξεύρεση περισσότερων καταναλωτών και πωλήσεων κρασιού. Η ικανότητα της κεντρικής κυβέρνησης να ενισχύσει τις καταναλωτικές δαπάνες θα μπορούσε να είναι καθοριστικής σημασίας.

Σχετικά Άρθρα

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Ένα υπερδραστήριο τετραήμερο γεμάτο ποιοτικό οίνο ολοκληρώνεται στις 10 Μαρτίου στο Ζάππειο Μέγαρο υπό την ομπρέλα του Οινόραμα - της πιο επιδραστικής έκθεσης που...

REPORTS

Νέους ορισμούς για τους αποαλκοολομένους οίνους και τα κρασιά με χαμηλή περιεκτικότητα φαίνεται να εξετάζει η Κομισιόν, προκειμένου να δώσει ώθηση στη συγκεκριμένη κατηγορία....

REPORTS

Με δύο διαφορετικές οινοποιητικές εκφάνσεις, (επανα)συστήνεται από το «Κτήμα Γράμψα» στο οινόφιλο κοινό η «Μακρηποδιά», μια παλαιά ποικιλία της Ζακύνθου, που «φλέρταρε» επικίνδυνα με...

REPORTS

Δύο ακόμα δράσεις εξωστρέφειας, στο μήκος κύματος του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου marketing οίνου πραγματοποίησε ο Σύνδεσμος Ελληνικού Οίνου την εβδομάδα που πέρασε.

Διαβάστε επίσης

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Ένα υπερδραστήριο τετραήμερο γεμάτο ποιοτικό οίνο ολοκληρώνεται στις 10 Μαρτίου στο Ζάππειο Μέγαρο υπό την ομπρέλα του Οινόραμα - της πιο επιδραστικής έκθεσης που...

REPORTS

Οι αγοραστές εξακολουθούν να αποφεύγουν το ρίσκο, αλλά υπάρχουν σημάδια «εξισορρόπησης» του κλίματος και μια περίοδος χαμηλότερων τιμών στη δευτερογενή αγορά μπορεί να σημαίνει...

REPORTS

Οι καταξιωμένοι διεθνώς μοσχάτοι οίνοι του Ε.Ο.Σ Σάμου επέστρεψαν και φέτος από τη Γαλλία και το διαγωνισμό «Vinalies International 2025», με δύο ακόμη χρυσά...

REPORTS

Ο κλάδος του κρασιού διανύει μια περίοδο μετασχηματισμού που οφείλεται στις μεταβαλλόμενες καταναλωτικές συνήθειες και στο αυξανόμενο ενδιαφέρον για πιο υγιεινές εναλλακτικές λύσεις.