Connect with us

Αναζήτηση

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Ενσωμάτωση της κουλτούρας ενός τόπου πάει ένα βήμα παραπέρα τον οινοτουρισμό

Νέα τάση τα βιώσιμα ταξίδια, που δεν περιορίζονται σε μια απλή επίσκεψη σε ένα οινοποιείο.

Μια νέα τάση έχει εμφανιστεί εν καιρώ πανδημίας η οποία ακούει στον όρο «regenerative travel» και ως φαίνεται πάει ένα βήμα παραπέρα την έννοια του οινοτουρισμού, αφού θέτει στο επίκεντρο τα βιώσιμα ταξίδια και την ενσωμάτωση στοιχείων του τόπου από τον επισκέπτη και δεν περιορίζεται σε μία απλή επίσκεψη στους χώρους του οινοποιείου κατά την διάρκεια των ξεναγήσεων.

Εξάλλου, η χρήση των διαδικτυακών επισκέψεων, που ακολούθησαν το προηγούμενο διάστημα οινοποιεία ανά τον κόσμο, για γνωριμία όχι μόνο με τα προϊόντα τους αλλά και συνολικά με το αφήγημα μιας περιοχής (ιστορία, πολιτιστικά στοιχεία, γαστρονομία κλπ), φαίνεται να συνετέλεσε προς αυτή την κατεύθυνση.

Πάνω σε αυτή την τάση, φαίνεται να μετεξελίσσει τη στρατηγική της για τον οινοτουρισμό η Ένωση Οινοιπαραγωγών του Αμπελώνα της Πελοποννήσου (ΕΝΟΑΠ), η οποία παρουσίασε σε ένα ενδιαφέρον διαδικτυακό σεμινάριο, με την συμμετοχή οινοποιών και απασχολούμενων στον αμπελοοινικό κλάδο, τις προτάσεις στρατηγικής της για τον οινοτουρισμό στην μετα-covid 19 εποχή.

Στο ίδιο πλαίσιο τονίστηκε η ανάγκη για πιο ολιστική ανθρωποκεντρική προσέγγιση του οινοτουρισμού, η σημασία της τοπικότητας και η ανάγκη για συνεργασία και δικτύωση ανάμεσα στα οινοποιεία. «Αν δεν δείχνουμε αλληλεγγύη, είναι κυρίως λόγω έλλειψης φαντασίας», τόνισε η Δρ. Μαρία Αλεμπάκη αναφερόμενη σε απόσπασμα από βιβλίο του Paolo Giordano. Κατά την ίδια, το νέο περιβάλλον απαιτεί να δοθεί προτεραιότητα σε ζητήματα ασφάλειας και υγείας, στην αξιοποίηση των υπαίθριων χώρων και στην καλύτερη κατανόηση του επισκέπτη από μεριάς των επιχειρήσεων.

Η Δρ Αλεμπάκη αναφέρθηκε και στην Covid εποχή και την χρήση της τεχνολογίας που έχει κατακλύσει τις ζωές όλων, υπογραμμίζοντας ωστόσο ότι «η τεχνολογία δεν είναι πανάκεια, θέλει σωστή σκέψη πάνω στο τρόπο που θα την προσεγγίσουμε για να αναπτύξουμε το προσωπικό μας αφήγημα ενόψει της νέας πραγματικότητας».

Ο Δρ. Δημήτρης Κούτουλας ενίσχυσε την άποψη αυτή αναφέροντας μεταξύ άλλων, πόσο σημαντική είναι η προσφορά συνολικής εμπειρίας πάνω στο κρασί όσον αφορά τον οινοτουρισμό και η ανάπτυξη αφηγήματος από την πλευρά των οινοποιείων, με εστίαση στην αυθεντικότητα.

Ανάπτυξη αφηγήματος και αισθητική προσελκύει το ενδιαφέρον του επισκέπτη

Στο ερώτημα γιατί χρειάζεται να επισκεφθώ ένα οινοποιείο και πως βοηθά το branding σε αυτό, εστίασε ο επίκουρος καθηγητής στο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Πατρών Δρ. Δημήτρης Κούτουλας. Σύμφωνα με τον καθηγητή, βασικά στοιχεία branding αποτελούν πέρα από την όμορφη αισθητική, συνολικά η εμπειρία που προσφέρει το επισκέψιμο οινοποιείο (αισθητική, όμορφα σκεύη, εύκολη εξερεύνηση, δραστηριότητες, χρήση τεχνολογίας). Εξίσου σημαντικό είναι το «αφήγημα» που κρύβεται πίσω από το προϊόν και που θα πρέπει να εστιάζει στην αυθεντικότητα, και θα λαμβάνει υπόψη άυλα στοιχεία (ιστορία, εμπειρία, μάρκετινγκ). Σύμφωνα με τους ομιλητές, στο σεμινάριο της ENOAΠ, πέραν των ανωτέρω καίριο ρόλο παίζει και η σωστή τοποθέτηση και ανάδειξη ενός οίνου μέσα από ένα σωστό χώρο εστίασης στην ευρύτερη αμπελοοινική περιοχή, που παράγεται το προϊόν.

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Ένα ενδιαφέρον σχέδιο υποστήριξης της διατοπικής συνεργασίας για την προβολή και προώθηση του Οινοτουρισμού σε ένα ευρύ φάσμα περιοχών με ιδιαίτερη αναφορά στο ελληνικό...

REPORTS

Η αγορά των μηχανημάτων συγκομιδής σταφυλιών είναι έτοιμη για σημαντική ανάπτυξη, καθοδηγούμενη από τις εξελίξεις στη γεωργική τεχνολογία και την αυξανόμενη ζήτηση για αποτελεσματικές...

REPORTS

Εκτός Προβηγκίας, το... ποτό µε το ροζ χρώµα θεωρούνταν για το µεγαλύτερο µέρος της ιστορίας του µία ανόητη και µη σοβαρή πρόταση για το...

REPORTS

Στις 13 Μαΐου 2024 τέθηκε σε ισχύ ο Eυρωπαϊκός Κανονισµός 2024/1143 που ενοποιεί τα καθεστώτα προστασίας των Γεωγραφικών Ενδείξεων για όλα τα γεωργικά προϊόντα,...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Τρεις άνθρωποι με εμπειρία, πάθος και βαθιά γνώση ενώνουν τις δυνάμεις τους και «γυρίζουν σελίδα» στο τσίπουρο και δημιουργούν το Loco Docko τσίπουρο ένα...

REPORTS

To Sincerely Mariah, είναι το νέο ροζέ κρασί, μέρος της σειράς Boutari Selections, μιας σειράς επιλεγμένων ετικετών από τους οινολόγους της οινοποιίας Mπουτάρη.

REPORTS

Σε καταλύτη εξελίξεων που θα απογειώσουν την υπεραξία του κρασιού υψηλών προδιαγραφών που παράγεται στην περιοχή της Νεμέας, το οποίο, επιδιώκεται να αποτελέσει το...

REPORTS

Η αγορά των μηχανημάτων συγκομιδής σταφυλιών είναι έτοιμη για σημαντική ανάπτυξη, καθοδηγούμενη από τις εξελίξεις στη γεωργική τεχνολογία και την αυξανόμενη ζήτηση για αποτελεσματικές...