Connect with us

Αναζήτηση

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Ενσωμάτωση της κουλτούρας ενός τόπου πάει ένα βήμα παραπέρα τον οινοτουρισμό

Νέα τάση τα βιώσιμα ταξίδια, που δεν περιορίζονται σε μια απλή επίσκεψη σε ένα οινοποιείο.

Μια νέα τάση έχει εμφανιστεί εν καιρώ πανδημίας η οποία ακούει στον όρο «regenerative travel» και ως φαίνεται πάει ένα βήμα παραπέρα την έννοια του οινοτουρισμού, αφού θέτει στο επίκεντρο τα βιώσιμα ταξίδια και την ενσωμάτωση στοιχείων του τόπου από τον επισκέπτη και δεν περιορίζεται σε μία απλή επίσκεψη στους χώρους του οινοποιείου κατά την διάρκεια των ξεναγήσεων.

Εξάλλου, η χρήση των διαδικτυακών επισκέψεων, που ακολούθησαν το προηγούμενο διάστημα οινοποιεία ανά τον κόσμο, για γνωριμία όχι μόνο με τα προϊόντα τους αλλά και συνολικά με το αφήγημα μιας περιοχής (ιστορία, πολιτιστικά στοιχεία, γαστρονομία κλπ), φαίνεται να συνετέλεσε προς αυτή την κατεύθυνση.

Πάνω σε αυτή την τάση, φαίνεται να μετεξελίσσει τη στρατηγική της για τον οινοτουρισμό η Ένωση Οινοιπαραγωγών του Αμπελώνα της Πελοποννήσου (ΕΝΟΑΠ), η οποία παρουσίασε σε ένα ενδιαφέρον διαδικτυακό σεμινάριο, με την συμμετοχή οινοποιών και απασχολούμενων στον αμπελοοινικό κλάδο, τις προτάσεις στρατηγικής της για τον οινοτουρισμό στην μετα-covid 19 εποχή.

Στο ίδιο πλαίσιο τονίστηκε η ανάγκη για πιο ολιστική ανθρωποκεντρική προσέγγιση του οινοτουρισμού, η σημασία της τοπικότητας και η ανάγκη για συνεργασία και δικτύωση ανάμεσα στα οινοποιεία. «Αν δεν δείχνουμε αλληλεγγύη, είναι κυρίως λόγω έλλειψης φαντασίας», τόνισε η Δρ. Μαρία Αλεμπάκη αναφερόμενη σε απόσπασμα από βιβλίο του Paolo Giordano. Κατά την ίδια, το νέο περιβάλλον απαιτεί να δοθεί προτεραιότητα σε ζητήματα ασφάλειας και υγείας, στην αξιοποίηση των υπαίθριων χώρων και στην καλύτερη κατανόηση του επισκέπτη από μεριάς των επιχειρήσεων.

Η Δρ Αλεμπάκη αναφέρθηκε και στην Covid εποχή και την χρήση της τεχνολογίας που έχει κατακλύσει τις ζωές όλων, υπογραμμίζοντας ωστόσο ότι «η τεχνολογία δεν είναι πανάκεια, θέλει σωστή σκέψη πάνω στο τρόπο που θα την προσεγγίσουμε για να αναπτύξουμε το προσωπικό μας αφήγημα ενόψει της νέας πραγματικότητας».

Ο Δρ. Δημήτρης Κούτουλας ενίσχυσε την άποψη αυτή αναφέροντας μεταξύ άλλων, πόσο σημαντική είναι η προσφορά συνολικής εμπειρίας πάνω στο κρασί όσον αφορά τον οινοτουρισμό και η ανάπτυξη αφηγήματος από την πλευρά των οινοποιείων, με εστίαση στην αυθεντικότητα.

Ανάπτυξη αφηγήματος και αισθητική προσελκύει το ενδιαφέρον του επισκέπτη

Στο ερώτημα γιατί χρειάζεται να επισκεφθώ ένα οινοποιείο και πως βοηθά το branding σε αυτό, εστίασε ο επίκουρος καθηγητής στο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Πατρών Δρ. Δημήτρης Κούτουλας. Σύμφωνα με τον καθηγητή, βασικά στοιχεία branding αποτελούν πέρα από την όμορφη αισθητική, συνολικά η εμπειρία που προσφέρει το επισκέψιμο οινοποιείο (αισθητική, όμορφα σκεύη, εύκολη εξερεύνηση, δραστηριότητες, χρήση τεχνολογίας). Εξίσου σημαντικό είναι το «αφήγημα» που κρύβεται πίσω από το προϊόν και που θα πρέπει να εστιάζει στην αυθεντικότητα, και θα λαμβάνει υπόψη άυλα στοιχεία (ιστορία, εμπειρία, μάρκετινγκ). Σύμφωνα με τους ομιλητές, στο σεμινάριο της ENOAΠ, πέραν των ανωτέρω καίριο ρόλο παίζει και η σωστή τοποθέτηση και ανάδειξη ενός οίνου μέσα από ένα σωστό χώρο εστίασης στην ευρύτερη αμπελοοινική περιοχή, που παράγεται το προϊόν.

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Την προηγμένη σειρά ρομπότ R4 που είναι ειδικά σχεδιασμένη για αμπελώνες και οπωρώνες παρουσίασε στην κορυφαία έκθεση αγροτικών μηχανημάτων, Agritechnica, στο Ανόβερο η New...

REPORTS

Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων προσκαλεί τους ενδιαφερόμενους που επιθυμούν να ενταχθούν στην Παρέμβαση Π2-58.5 «Προώθηση οίνων σε Τρίτες Χώρες» στο πλαίσιο του...

REPORTS

Διευρύνουν σταθερά την παρουσία τους στον οινικό χάρτη της χώρας τα κρασιά της Κεντρικής Ελλάδας, τουλάχιστον όπως αυτά δίνουν τα τελευταία χρόνια το παρών...

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Εκδήλωση για την συμπλήρωση 75 χρόνων από την ίδρυση της ΚΕΟΣΟΕ, με σκοπό την ανάδειξη του διαχρονικού έργου της, προγραμματίζει να διοργανώσει, η τελευταία...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Διευρύνουν σταθερά την παρουσία τους στον οινικό χάρτη της χώρας τα κρασιά της Κεντρικής Ελλάδας, τουλάχιστον όπως αυτά δίνουν τα τελευταία χρόνια το παρών...

REPORTS

Την κατάταξη των αιτούντων περιόδου 2025-2026 για επενδύσεις σε οινοποιεία ανακοίνωσε το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, με την διαδικασία των ενστάσεων να ξεκινά στις 26...

REPORTS

Το VINSANTO MIKRA THIRA είναι ο πρώτος επιδόρπιος οίνος του οινοποιείου, μια δημιουργία που εξελίχθηκε με αργό ρυθμό και υπομονή...

REPORTS

Ο παγκόσμιος οινικός κλάδος μετέβη στο 2025 μέσα σε μια περίοδο βαθιάς προσαρμογής, όπου η κατανάλωση μειώνεται αισθητά, αλλά η ζήτηση για ποιοτικότερο κρασί...