Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Αύξηση κατανάλωσης κρασιών «πολυτελείας» σε γυναίκες και νέους δείχνει έρευνα

Για χρόνια η κατανάλωση κρασιών πολυτελείας απευθυνόταν σχεδόν αποκλειστικά σε άνδρες ηλικίας 60 ετών και άνω, έρευνα όμως της ARENI-Global δείχνει ότι επιτέλους αυτό αλλάζει.

Οι βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν συμπεριλαμβάνουν τις επιπτώσεις λόγω πανδημίας, την ανάπτυξη της τεχνολογίας αλλά και ευρύτερες αλλαγές στην κοινωνική διαστρωμάτωση. Πλέον ολοένα και περισσότερες γυναίκες, αλλά και νεαροί καταναλωτές εισέρχονται στον πάλαι-ποτέ εκλεπτυσμένο χώρο των συλλεκτών κρασιών πολυτελείας, χώρο που συνθέτουν άτομα με ρευστότητα μετοχικού κεφαλαίου αξίας ενός εκατομμυρίου δολαρίων, και μέση αξία 75 δολάρια ανά φιάλη.

Η αύξηση του ποσοστού των γυναικών στην κατανάλωση κρασιών πολυτελείας είναι σίγουρα πάνω από τα αναμενόμενα, παρ’ όλα αυτά δεν παρουσιάζει τις ίδιες τιμές σε παγκόσμιο επίπεδο. Σε Η.Π.Α. και Ηνωμένο Βασίλειο το 70% της κατανάλωσης είναι ανδροκρατούμενη, ενώ σε Κίνα και Χόνγκ Κονγκ παρουσιάζεται μεγαλύτερη ισορροπία, με την κατανάλωση να μοιράζεται ισομερώς ανάμεσα στα δύο φύλα, σύμφωνα με την Vicard.

Η χρηματιστηριακή εταιρεία Sotheby’s διακρίνει μια αύξηση συμμετοχής του γυναικείου κοινού και στις δημοπρασίες κρασιών της τάξης του 22% . Αντιστοίχως διαπιστώνεται πτώση της ηλικίας που σημειώνει ενδιαφέρον προς τα κρασιά πολυτελείας.

«Πλέον παίρνουμε προσφορές και από άτομα μεταξύ 30 και 40 ετών», σημειώνει ο Jamie Richie, επικεφαλής της Sotheby’s. «Όταν πρωτοξεκίνησα στα 1990 ο μέσος όρος ήταν στα 65 χρόνια, σήμερα έχει πέσει στα 40».

Παρόμοια είναι τα πορίσματα της έρευνας της ARENI-Global όπου το 38% των καταναλωτών είναι κάτω των 35 ετών. Η συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα φαίνεται να έδωσε διαφορετικές απαντήσεις όπως «Φυσικό, ενδιαφέρον, ρομαντικό», σε ερωτήσεις που αφορούσαν το κρασί. Οι μεγαλύτεροι ηλικιακά καταναλωτές απ’ την άλλη φάνηκαν να συσχετίζουν το κρασί πολυτελείας με «φινέτσα και κληρονομιά».

Ακόμα, δεν αποτελεί έκπληξη ότι οι νεότεροι καταναλωτές είθισται να αγοράζουν τις φιάλες διαδικτυακά, μέσα από ψηφιακές εφαρμογές. Στις Η.Π.Α. ειδικότερα, το εν λόγω κοινό τείνει να ακολουθεί τους παραγωγούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ενώ η πλειοψηφία του νεαρού κοινού βασίζεται σε αυτά για να λάβει κατευθυντήριες γραμμές στην κατανάλωση.

 

Με στοιχεία από forbes.com

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Σε μια ιδιαίτερα ατμοσφαιρική και προσεγμένη εκδήλωση στο Vintage Wine Bar & Bistrot Athens, στην καρδιά της Αθήνας, πραγματοποιήθηκε μία μοναδική κάθετη γευστική δοκιμή...

REPORTS

Σε επαυξημένη προσοχή για ασθένειες-εχθρούς στο αμπέλι που ευνοούνται από τις καιρικές συνθήκες καλούν τους αμπελουργούς οι Γεωπονικές αρχές των ΔΑΟΚ. Σε προειδοποίηση της...

REPORTS

Μετά το σοκ, ήρθε η ώρα να γίνει απολογισμός. Ο τομέας οίνου παγκόσμια υπολογίζει πόσο θα μπορούσε να του κοστίσει η επιβολή προσαυξήσεων στις...

REPORTS

Η κλιματική αλλαγή επηρεάζει όλο και περισσότερο την παγκόσμια βιομηχανία ποτών, με τους παραγωγούς κρασιού, μπύρας, αλκοολούχων ποτών και σάκε να αντιμετωπίζουν νέες προκλήσεις...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Με ιστορία πάνω από 145 χρόνια και διαρκή αφοσίωση στην ποιότητα, τα Οινοποιεία Μπουτάρη συνεχίζουν να αποδεικνύουν την αξία τους στην παγκόσμια οινική αγορά....

REPORTS

Σε μια ιδιαίτερα ατμοσφαιρική και προσεγμένη εκδήλωση στο Vintage Wine Bar & Bistrot Athens, στην καρδιά της Αθήνας, πραγματοποιήθηκε μία μοναδική κάθετη γευστική δοκιμή...

REPORTS

Μετά το σοκ, ήρθε η ώρα να γίνει απολογισμός. Ο τομέας οίνου παγκόσμια υπολογίζει πόσο θα μπορούσε να του κοστίσει η επιβολή προσαυξήσεων στις...

REPORTS

Σε επαυξημένη προσοχή για ασθένειες-εχθρούς στο αμπέλι που ευνοούνται από τις καιρικές συνθήκες καλούν τους αμπελουργούς οι Γεωπονικές αρχές των ΔΑΟΚ. Σε προειδοποίηση της...