Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Αυτό που μπορεί να εκνευρίσει απίστευτα κάποιον είναι η αλλαγή για χάρη της αλλαγής

Ο Hugh Johnson γράφει για την αλλαγή στον κόσμο του κρασιού, λέγοντας πως το «Νέο» είναι η δεύτερη πιο δημοφιλής λέξη σε οποιονδήποτε κατάλογο πωλήσεων… Η πρώτη είναι το «Δωρεάν».

του Ζήση Πανάγου

Εμείς οι σκαριφητές δεν μπορούμε να του αντισταθούμε: εγγυάται την αντιγραφή του ενός ή του άλλου είδους. Ακόμη και στον αργά εξελισσόμενο κόσμο του κρασιού, όπου το κύριο ήθος του προϊόντος είναι η ιστορική συνέχεια, το «νέο» πουλάει.

Για κάποιον σαν εμένα με έντονη αίσθηση της ιστορίας, για να μην αναφέρω συντηρητικά γούστα, μπορεί να είναι λίγο ανησυχητικό. Δεν είναι πραγματικά η αλλαγή που με ενοχλεί. Πάντα υπάρχει περιθώριο βελτίωσης. Αυτό που μπορεί να με εκνευρίσει είναι η αλλαγή για χάρη της αλλαγής. Η σαμπάνια έχει ορισμένα χαρακτηριστικά. ξέρουμε τι να περιμένουμε. Το Claret, επίσης, διάφορα όπως είναι. Ενώ, μια «Βουργουνδία» σας οδηγεί στο να περιμένετε ένα σύνολο χαρακτηριστικών, από τη μύτη μέχρι μια (ελπίζουμε) καλή μακρά επίγευση.

Οι διαφορετικές ποικιλίες σταφυλιών είναι οι πρώτες αιτίες. Σε ορισμένα κρασιά μπορείτε να τα εκχωρήσετε σε αμπελώνες ή τουλάχιστον σε περιοχές. Και φυσικά σε vintage. Αλλά πάνω από όλα είναι αυτό που θέλετε, ή τουλάχιστον ελπίζετε, όταν επιλέγετε και παραγγέλνετε αυτό ή εκείνο το κρασί. Μπορείτε να το ονομάσετε «τυπικότητα». Η ικανοποίηση των προσδοκιών είναι ο κύριος λόγος για τους ελέγχους ονομασιών και τα διάφορα ισοδύναμά τους.

Όσον αφορά το εμπόριο κρασιού επικρατούσε στο παρελθόν, ας το πούμε, μια ευρεία άποψη, που υποστήριζε (για να το θέσω θετικά) ότι την αυθεντικότητα ήταν λιγότερο σημαντική από την «ικανοποίηση του πελάτη». Η Βουργουνδία αναμειγνύονταν συνήθως από τους διαπραγματευτές και συχνά ενισχύονταν με την Αλγερινή. Το Château Lafite, κάποια στιγμή, ήταν «Ερμιτάζ». Ίσως μπορείτε να χρονολογήσετε την απαίτηση για αυθεντικότητα στον βαρόνο Philippe de Rothschild τη δεκαετία του 1920, όταν αποφάσισε να εμφιαλώσει ολόκληρη την παραγωγή του Mouton στο Château στο Μπορντό.

Στη δεκαετία του 1960, ο συνήγορος των δικαιωμάτων των καταναλωτών Ralph Nader ξεκίνησε ένα κλίμα δυσπιστίας που βρήκε εύκολο στόχο στο κρασί. Ενώ, οι Βρετανοί οινόφιλοι εμπιστεύονταν τους εμπόρους κρασιού τους, η αμερικανική αγορά μετά την απαγόρευση ήταν λιγότερο αξιόπιστη, υποπτευόμενη μια απάτη πίσω από κάθε ετικέτα.

Υπήρξαν παράπλευρες ζημιές. Μόνο η καλλιέργεια σταφυλιών δεν σας κάνει ειδικό στο κρασί. Στη Βρετανία υπήρχαν επαγγελματίες των οποίων οι δεξιότητες είχαν λίγες αντίστοιχες στη Γαλλία. Το “Bottled at the domaine” θα μπορούσε να είναι ένα πορτοκαλί φως. Πόσο πολύτιμη ήταν η αυθεντικότητα σε κάθε περίπτωση, αν το κρασί δεν ήταν πολύ; Μπορείς να είσαι και αυθεντικός και ανίκανος. Αλλά αν αλλάζετε τη συνταγή, πρέπει να μας το πουν.

Μερικές φορές έχω υποστηρίξει έναν ευρύτερο ορισμό του κρασιού, για να κάνω χώρο για νέα έμπνευση. Υποστηρίζω επίσης ότι οι παραδόσεις πρέπει να προστατεύονται. Οπότε, όχι Touriga στο Μπορντό. Μπορούμε να μην έχουμε και τα δύο; το παλιό και το νέο;

 

Πηγή: decanter.com

Σχετικά Άρθρα

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Η οινική Κρήτη ταξιδεύει και φέτος στην Αθήνα την Δευτέρα 4 Νοεμβρίου με 11 γηγενείς ποικιλίες, 7 ζώνες ΠΟΠ, 6 ζώνες ΠΓΕ και 27...

REPORTS

Στην καρδιά της Σάμου, τα ορεινά πατρογονικά αμπελοτόπια με το μικρόρωγο μοσχάτο σταφύλι προσλαμβάνουν γεύση και αρώματα από τον άνεμο, τη βροχή, τη φύση,...

REPORTS

Στους αμπελώνες του Κώστα Βρυνιώτη που βρίσκονται στους πρόποδες ορεινών όγκων της Βόρειας Εύβοιας κοντά στην ‘πολυστάφυλο΄ Ιστιαία ο τρύγος φέτος ξεκίνησε τρεις εβδομάδες...

REPORTS

Η σαμπάνια Armand de Brignac αποκάλυψε την πρώτη της κυκλοφορία, ένα magnum Blanc de Noirs από το 2015, το οποίο θα βρίσκεται στην κορυφή...

Διαβάστε επίσης

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Στην αρχέγονη ύπαιθρο της Αττικής, εδώ και τέσσερις γενιές η οικογένεια Παναγιώτου ασχολείται με το αμπέλι και το κρασί, δημιουργώντας με πολλή ενέργεια και...

REPORTS

Η Σαντορίνη αποτελεί έναν παγκόσμιο τουριστικό προορισμό και, αναμφίβολα, σημαντικότατη συμβολή στη διεθνή της αναγνώριση διαδραματίζει ο γαστρονομικός και οινικός της πλούτος.

REPORTS

Αναρωτιέται ο μέσος καταναλωτής τι μπορεί να κάνει ένα κρασί, που πρώτη ύλη του είναι το σταφύλι, να μην είναι «vegan». Κι όμως... Δεν...

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Ένα οινοποιείο απόλυτα λειτουργικό και επισκέψιμο, που έχει επιλέξει το δρόμο της μεθοδικής και σκληρής δουλειάς είναι το είναι το Κτήμα Νικολάου στη Νεμέα,...