απόδοση Ζήσης Πανάγος
Η Νέα Ζηλανδία γνώρισε υψηλά και χαμηλά όσον αφορά την παραγωγή τα τελευταία χρόνια. Ο συνολικός όγκος των σταφυλιών που συγκομίστηκαν το 2020 έφτασε τους 457.000 τόνους, σημειώνοντας αύξηση 11% από το 2019. Όμως το 2021 ήταν μια διαφορετική ιστορία, με τους όγκους παραγωγής να μειώνονται κατά 19% στους 370.000 τόνους.
Ένας σύντομος τρύγος 2021 είχε μεγάλο αντίκτυπο στις πωλήσεις, καθώς η ποσότητα του κρασιού δεν ήταν αρκετή για να συμβαδίσει με τη διεθνή ζήτηση. Η τιμή ανά λίτρο συσκευασμένου κρασιού Νέας Ζηλανδίας αυξήθηκε κατά 4% στα 9,03 NZD$, αντανακλώντας την αυξανόμενη παγκόσμια όρεξη για το κρασί της περιοχής.
Σύμφωνα με τους New Zealand Winegrowers, η περιοχή ήταν χαμηλή κατά τουλάχιστον 63 εκατομμύρια λίτρα.
Ως αποτέλεσμα αυτού του ελλείμματος, οι αμπελουργοί αναγκάστηκαν να εξαντλήσουν τα αποθέματά τους για να διατηρήσουν τη θέση τους στην αγορά.
Τα στοιχεία από τον Ιανουάριο του 2022 δείχνουν ότι η συνολική αξία των εξαγωγών τους προηγούμενους 12 μήνες μειώθηκε μόνο κατά 3% στα 1,93 δισεκατομμύρια δολάρια NZD. Ο όγκος των εγχώριων πωλήσεων μειώθηκε επίσης κατά 9% στα 43,9 εκατομμύρια λίτρα.
Οι αμπελουργοί της Νέας Ζηλανδίας ανησυχούσαν στο παρελθόν για τον τρύγο του 2022. Οι πιέσεις για την κάλυψη των απωλειών παραγωγής το 2021 για να συμβαδίσουν με τη διεθνή ζήτηση επιδεινώθηκαν από το αυξανόμενο κόστος παραγωγής και τις ελλείψεις προσωπικού.
Ο Chris Stroud, διευθυντής αγοράς Europe for New Zealand Winegrowers, ανέφερε σε πρόσφατη δήλωση του ότι: «Το Vintage 2022 χαρακτηρίστηκε από τις διπλές προκλήσεις του COVID-19 και των ελλείψεων εργατικού δυναμικού, λόγω του κλεισίματος των συνόρων με τη Νέα Ζηλανδία».
Ωστόσο, οι προοπτικές για τον τρύγο του 2022 είναι επί του παρόντος θετικές. Οι τελικοί αριθμοί για τη συγκομιδή πρόκειται να ανακοινωθούν στα μέσα Ιουνίου, αλλά οι αρχικές προοπτικές είναι ελπιδοφόρες.
Ο Stroud πρόσθεσε: «Με την επιτυχή ολοκλήρωση του τρύγου, είμαστε βέβαιοι ότι τα οινοποιεία της Νέας Ζηλανδίας θα είναι πολύ καλύτερα σε θέση να ανταποκριθούν στη ζήτηση της αγοράς το επόμενο έτος, πράγμα που σημαίνει επιστροφή στην τροχιά ανάπτυξης των εξαγωγών μας».
ΠΗΓΗ: thedrinksbusiness.com