Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Το «Μπλε Τρακτέρ» του Κυρ-Γιάννη στην πρώτη καμπάνια βιωσιμότητας για το ελληνικό κρασί

Η ετικέτα «Μπλε Τρακτέρ» από το Κτήμα Κυρ-Γιάννη είναι ο πρωταγωνιστής της πρώτης καμπάνιας βιωσιμότητας στο ελληνικό κρασί. Μέσω της καμπάνιας αυτής το γνωστό οινοποιείο επιχειρεί να ωθήσει τους λάτρεις του κρασιού προς «πράσινες» πρακτικές, ενώ με τη μείωση του βάρους της φιάλης κατά 90 γραμμάρια εκτιμάται ότι το Κυρ-Γιάννη θα εξοικονομήσει φέτος 34,2 τόνους γυαλιού και 11,2 τόνους CO2.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του οινοποιείου έχει ως εξής:

Το ΜΠΛΕ ΤΡΑΚΤΕΡ πρωταγωνιστεί στην πρώτη πράσινη καμπάνια στο ελληνικό κρασί. Με «όχημα» την αγαπημένη ετικέτα και το πιο διάσημο τρακτέρ του ελληνικού αμπελώνα, το Κτήμα Κυρ-Γιάννη προωθεί το μήνυμα στον οινόφιλο καταναλωτή ότι κάθε απόφαση, ακόμη και μια φαινομενικά μικρή αλλαγή, μπορεί να κάνει  μεγάλη διαφορά για το περιβάλλον.

Η καμπάνια στρέφει τα φώτα στο γυαλί, ένα κομμάτι του κρασιού στο οποίο οι περισσότεροι δεν δίνουμε ιδιαίτερη σημασία. Και όμως, η μείωση κατά 90 γραμμάρια του βάρους της φιάλης του ΜΠΛΕ ΤΡΑΚΤΕΡ από φέτος, εκτιμάται ότι θα εξοικονομήσει 34.2 τόνους γυαλιού σε ένα μόλις χρόνο, μειώνοντας αντίστοιχα την εκπομπή CO2 κατά 11.2 τόνους. Όσο δηλαδή το ηλεκτρικό ρεύμα που καταναλώνει μια τετραμελής οικογένεια σε ένα μέσο σπίτι για 5 χρόνια ή την βενζίνη ενός μέσου αυτοκινήτου για 3.6 χρόνια. Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι κάθε ελαφρύτερη πλέον φιάλη του λευκού, ροζέ και ερυθρού ΜΠΛΕ ΤΡΑΚΤΕΡ περιέχει τουλάχιστον 60% ανακυκλωμένο γυαλί.

Πράγματι, η φιάλη του κρασιού είναι μια από τις πιο ενεργοβόρες παραμέτρους σε επίπεδο εκπομπών CO2 στην οινοποιία. Και αυτό γιατί το βάρος του γυαλιού δεν αφορά μόνο την ενέργεια που καταναλώνεται για την παραγωγή της φιάλης, αλλά έχει αλυσιδωτές επιπτώσεις σε πολλές άλλες διαδικασίες όπως όλος ο κύκλος μεταφορών. Από την άδεια φιάλη που έρχεται στο οινοποιείο έως το τελικό προϊόν που παίρνει το δρόμο για τα σημεία πώλησης, και φυσικά στην τελική ανακύκλωσή της. Και όλα αυτά δεν πρέπει να μένουν στη θεωρία, αλλά να μετριούνται, να αξιολογούνται και να αναλαμβάνονται πρωτοβουλίες για τη μείωσή τους.

«Το στοίχημα της καμπάνιας «ΤΟ ΜΠΛΕ ΤΡΑΚΤΕΡ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΡΑΣΙΝΟ» ήταν πώς θα περνούσαμε το περιβαλλοντικό μήνυμα με έναν τρόπο που θα κέρδιζε την προσοχή και το ενδιαφέρον του οινόφιλου» υπογραμμίζει η Γιώτα Καρανάτσιου, Marketing Manager του Κτήματος Κυρ-Γιάννη. «Η βιωσιμότητα απαιτεί μια ολιστική προσέγγιση. Συχνά εστιάζουμε μόνο στον αμπελώνα, που όντως είναι η καρδιά της δουλειάς μας. Όμως όπως φαίνεται και μέσα από το παράδειγμα του γυαλιού, η πραγματικότητα είναι πολύ πιο σύνθετη. Και καταλήγει στην ανάγκη αλλαγής της κουλτούρας στην καθημερινότητα όλων μας και υιοθέτησης μιας φιλοσοφίας που θέλει επενδύσεις, έρευνα και μετρήσιμες πράξεις, και όχι μόνο storytelling. Για το Κτήμα Κυρ-Γιάννη, το sustainability είναι μέρος του DNA μας, όχι απλά marketing».

To πράσινο ταξίδι του ΜΠΛΕ ΤΡΑΚΤΕΡ ξεκίνησε από τις αρχές Μαίου, πλαισιωμένο από πολλές εκδηλώσεις στο Κτήμα Κυρ-Γιάννη στη Νάουσα, όπου βρίσκεται και το μικρό μπλε τρακτέρ που χρησιμοποίησε ο κυρ-Γιάννης Μπουτάρης για τις πρώτες φυτεύσεις του αμπελώνα στο Γιαννακοχώρι από τα τέλη του ’60 εμπνέοντας και δίνοντας μια νέα προοπτική στην ιστορική ζώνη. Στους ρυθμούς του ΜΠΛΕ ΤΡΑΚΤΕΡ κινείται και ο νέος επισκέψιμος χώρος του Κτήματος Κυρ-Γιάννη στον Άγιο Παντελεήμονα Αμυνταίου. Στο επίκεντρο βρίσκονται τα παιδιά, μέσα από ειδικά σχεδιασμένες δράσεις που προωθούν την αξία της προστασίας του περιβάλλοντος μέσα από δημιουργικά παιχνίδια συνεργασίας.

«ΤΟ ΜΠΛΕ ΤΡΑΚΤΕΡ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΡΑΣΙΝΟ» έρχεται ακριβώς έναν χρόνο μετά από δύο ορόσημα για το Κτήμα Κυρ-Γιάννη και το ελληνικό κρασί. Το καινοτόμο βορειοελλαδίτικο οινοποιείο έγινε το πρώτο της χώρας μας που μέτρησε και επαλήθευσε κατά ISO 14064 το ανθρακικό του αποτύπωμα σε Νάουσα και Αμύνταιο, και το πρώτο που εντάχθηκε στο INTERNATIONAL WINERIES FOR CLIMATE ACTION (IWCA). Το Κτήμα Κυρ-Γιάννη μαζί με κορυφαία και πρωτοπόρα στην έρευνα οινοποιεία διεθνώς, όπως TORRES, JACKSON FAMILY, RIDGE VINEYARDS, FAMILLE PERRIN, OPUS ONE, συνεργάζονται για το βιώσιμο μέλλον του κλάδου απέναντι στην κλιματική αλλαγή με στόχο τον μηδενισμό του ανθρακικού αποτυπώματος έως το 2050. Το IWCA είναι μέρος της καμπάνιας RACE TO ZERO των Ηνωμένων Εθνών.

 

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Ως αμπελουργός, ο μυθικός βασιλιάς «Αγκαίος» της Σάμου θα εκτιμούσε αναμφίβολα αυτό το αρωματικό και ελαφρύ στο στόμα κόκκινο κρασί από τη νησιωτική ποικιλία...

REPORTS

Με έντονα αρώματα από Μοσχάτο Σάμου που συνταιριάζουν απολαυστικά με τις παραδοσιακές αυθεντικές γεύσεις του Αιγαίου ολοκληρώθηκε το 5ο Lesvos Food Fest, που πραγματοποιήθηκε...

REPORTS

Η Οινοποιία Μαλαματίνα συνεχίζει να ενισχύει τη θέση της στις διεθνείς αγορές, προβάλλοντας δυναμικά τα ελληνικά κρασιά στον παγκόσμιο οινικό χάρτη, με δύο σημαντικές...

REPORTS

Φόρο τιμής στην Ελλάδα αποτελεί η νέα καμπάνια «Ωδή στον Τόπο μας» της σειράς αποσταγμάτων «Ηδωνικό» των Estates Costa Lazaridi, προσκαλώντας τους καταναλωτές να...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Τον συστηματικό έλεγχο των βοτρύων για πιθανή παρουσία όψιμης προσβολής κρυπτοβλάβών ή άλλων λεπιδόπτερων συνιστά στους αμπελοκαλλιεργητές το τμήμα Ποιοτικού και Φυτοϋγειονομικού Ελέγχου της...

REPORTS

Από την 1η Σεπτεµβρίου έως τις 20 Σεπτεµβρίου 2025 θα ανοίξει η πλατφόρµα αιτήσεων για νέες άδειες φύτευσης αµπελώνων που θα αφορούν το έτος...

REPORTS

Με απόφαση που αναρτήθηκε στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων γνωστοποίησε ότι έκανε δεκτό το αίτημα για την τροποποίηση των προδιαγραφών του...

ΑΜΠΕΛΩΝΑΣ

«Κλειδί» για την προστασία των αμπελιών από την όξινη σήψη είναι η λήψη μέτρων για την αποφυγή πληγών στις ράγες των σταφυλιών, όπως επισημαίνει...