Κείμενο Γιώργος Λαμπίρης
Mία στροφή στην εμπορική της στρατηγική η οποία της έδωσε την δυνατότητα να κινηθεί ανεξάρτητα σε επίπεδο εμπορικής διάθεσης και διακίνησης των κρασιών που παράγει υλοποίησε πρόσφατα η Οινοποιία Nico Lazaridi. Κατά τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, Φεδερίκο Λαζαρίδη η συγκεκριμένη κίνηση ερμηνεύεται ως άφιξη σε ένα σημείο επιχειρηματικής ωρίμανσης. «Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ενώ ασχοληθήκαμε για περισσότερα από 30 χρόνια με μεγαλύτερη εσωστρέφεια στο κομμάτι που ονομάζεται αμπελουργία και παραγωγή, κάποια στιγμή αρχίσαμε να σκεφτόμαστε ότι πρέπει να βλέπουμε την εταιρεία και το οινοποιείο από τα έξω προς τα μέσα με τα δικά μας μάτια. Έτσι, με τη βοήθεια της πραγματικής αγοράς που περιλαμβάνει τον καταναλωτή, τα τελικά σημεία, το εμπόριο, τα σούπερ μάρκετ, λάβαμε τη συγκεκριμένη απόφαση».
Μία ανεξάρτητη διοικητικά και μετοχικά επιχείρηση
Σε αυτό το πλαίσιο ιδρύθηκε μία ανεξάρτητη διοικητικά αλλά και μετοχικά εταιρεία. «Ο λόγος που διατηρήσαμε τις δύο οντότητες ανεξάρτητες, ήταν ότι ως οινοποιία Nico Lazaridi επιδιώξαμε να κρατήσουμε τον χαρακτήρα μας που έχει ως επίκεντρο την παραγωγή, με επικεφαλής των διευθυντή πωλήσεων, ο οποίος έχει υπό την ευθύνη του τους στόχους, το μάρκετινγκ αλλά και τη στρατηγική της Οινοποιίας ως τομείς ευθύνης του. Παράλληλα όμως θελήσαμε να δημιουργήσουμε μία ανεξάρτητη εταιρική οντότητα, με διαφορετικό προσωπικό και διοίκηση, η οποία θα είχε την δυνατότητα να πλαισιώσει και να επιμηκύνει τη δουλειά που κάνει το οινοποιείο σε σχέση με την αγορά».
Δυνατότητα συνεργασίας με άλλες οινοποιίες αλλά και με τον ευρύτερο κλάδο τροφίμων και ποτών
Η εν λόγω εταιρεία φέρει την ονομασία «Taste Artisans». Σύμφωνα με τον κύριο Λαζαρίδη έλαβε τη συγκεκριμένη ευρεία ονομασία, ούτως ώστε να έχει την δυνατότητα μελλοντικά να καλύψει υπό την ομπρέλα της και άλλα προϊόντα εκτός από το κρασί. «Μεταξύ των προϊόντων που θα μπορούσαμε να εκπροσωπήσουμε στην αγορά, είναι τα τρόφιμα, το εμφιαλωμένο νερό ή και ο εξοπλισμός, κάτι που μπορεί να σημαίνει ότι θα μπορούσαμε να διαθέτουμε ακόμα και μηχανήματα εξυγίανσης του αέρα, δεδομένης και της ζήτησης που πιθανώς θα παρουσιάσουν στο HoReCa λόγω της πανδημίας».
Επί του παρόντος η «Taste Artisans» δραστηριοποιείται στην διακίνηση των προϊόντων της Nico Lazaridi. Ωστόσο, ήδη η νεοσύστατη εταιρεία έχει δημιουργήσει μία ευρεία βάση δεδομένων, η οποία περιλαμβάνει σχεδόν 10.000 τελικά σημεία, για τα οποία έχει δημιουργηθεί μία πλήρης χαρτογράφηση. Η βάση δεδομένων που έχει δημιουργηθεί αναμένεται να αξιοποιηθεί προσεχώς ως το μέσο αξιοποίησης των δυνατοτήτων που παρέχει, τόσο από άλλες οινοποιητικές επιχειρήσεις, όσο και από εταιρείες άλλων κλάδων πλην της οινοποιίας.