Η Moët & Chandon αντιμετωπίζει ανταγωνισμό από τον κινεζικό αντίπαλο Changyu, ο οποίος έχει αναπτύσσεται ταχύτατα, ενώ οι πωλήσεις της Moët έχουν μειωθεί. Παρόλο που η Moët & Chandon και η Changyu δεν είναι άμεσοι ανταγωνιστές στην ίδια κατηγορία (αφρώδης οίνος), και οι δύο αγωνίζονται για μερίδιο στην αγορά των εξαιρετικών κρασιών στην Ασία, ενώ η Moët ιστορικά κατέχει μεγαλύτερο μερίδιο σε όρους αξίας, τα πράγματα ενδέχεται να αλλάξουν.
Οι πτωτικές πωλήσεις της Moët & Chandon οδήγησαν τον οίκο Dom Perignon από την 6η θέση στη φετινή λίστα Power 100 Fine της Liv-ex, που μόλις κυκλοφόρησε.
Παράλληλα, η Changyu έχει σιωπηλά συγκεντρώσει έκταση αμπελώνων και τώρα κατέχει 20.000 εκτάρια γης στην Κίνα, σε σύγκριση με τα 1.190 εκτάρια της Moët & Chandon στη Καμπανία της Γαλλίας.
Ιδρύθηκε από τον Zhang Bishi το 1892, η Changyu θεωρείται ως ο παλαιότερος παραγωγός κρασιού στην Κίνα. Ο Bishi εισήγαγε περισσότερα από 500.000 αμπέλια από την Ευρώπη και τις ΗΠΑ για να ξεκινήσει την επιχείρηση. Είναι επίσης η μεγαλύτερη οινοποιητική εταιρεία στην Κίνα και συνεχίζει να αναπτύσσεται.
Το κύριο προϊόν της κινεζικής εταιρείας είναι το κόκκινο κρασί Changyu Moser XV, το οποίο αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τον αυστριακό οινοποιό Lenz Moser. Η σύνθεση Cabernet/Merlot προέρχεται από αμπελώνες που καλλιεργούνται στη Νίντζια (επαρχία Γιντσουάν). Η Changyu παράγει επίσης το Golden Ice Wine.
Επιπλέον, η εταιρεία Changyu Pioneer Wine κατέχει τη Roullet-Fransac Cognac και τη Chateau Mirefleurs, στη Γαλλία, καθώς και τη Marques Del Altrio με έδρα την Ισπανία, τα οποία συμβάλλουν στην αύξηση των κερδών της.
Παρόλο που είναι σχετικά άγνωστη στη Δύση, η Changyu Moser XV έχει μια εκλεκτή παρουσία στο Ηνωμένο Βασίλειο μέσω των Berry Bros, Selfridges και Ocado, όπου πωλείται περίπου £20. Το “Gran Vin” στη σειρά Moser κοστίζει μέχρι και £75 ανά φιάλη.
Παρά τα κινεζικά της χαρακτηριστικά, η Changyu προσαρμόζεται σε γαλλικό υπόδειγμα και, σύμφωνα με τη Berry Bros.
Ο κινεζικός παραγωγός έχει ήδη κλείσει ένα περίπτερο στην ProWein 2024, που λαμβάνει χώρα από 10 έως 12 Μαρτίου, όπου αναμφίβολα θα συνεχίσει να αναπτύσσει σχέσεις με ευρωπαίους πωλητές οίνου.
Ωστόσο, η Moët επανέρχεται με εντυπωσιακές κυκλοφορίες, συμπεριλαμβανομένης της πρόσφατης prestige cuvée συλλογής Impériale Création No. 1. Εκτός από το βασικό κρασί του 2013, η cuvée περιλαμβάνει πέντε παλαιότερες σοδειές: “το πολύ ολοκληρωμένο 2012, το δυνατό 2010, την εκλεκτή τάση του 2008, την πλούσια και ισχυρή γεύση του 2006, συν το οινοπνευματώδες και ζωντανό 2000.”