Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Τα γαλλικά, ιταλικά και ισπανικά κρασιά συνεχίζουν να ηγούνται

Το πρόσφατα δημοσιευμένο Wine Trade Monitor 2024, από το πρακτορείο Hopscotch Sopexa, προσφέρει μια προοπτική και λεπτομερή ανάλυση των τάσεων που αναδύονται στον ορίζοντα της διεθνούς αγοράς κρασιού. Αυτή η έρευνα, πραγματοποιείται κάθε δύο χρόνια και βασίζεται στη γνώμη 957 επαγγελματιών του κλάδου, που κατανέμονται σε εννέα στρατηγικές αγορές παγκοσμίως.

Η συνάφεια των ευρωπαϊκών κρασιών παραμένει αμετάβλητη, με αξιοσημείωτη προτίμηση στα γαλλικά, ιταλικά και ισπανικά κρασιά. Αυτό το φαινόμενο υπογραμμίζει τη διαρκή έλξη για την αμπελουργική παράδοση της Ευρώπης, αν και υπάρχει αυξανόμενο ενδιαφέρον για κρασιά από λιγότερο παραδοσιακές περιοχές, αντανακλώντας τη συνεχή αναζήτηση των φορέων εκμετάλλευσης για διαφοροποίηση των χαρτοφυλακίων τους.

Η αντίληψη των κρασιών, επηρεασμένη σημαντικά από την προέλευσή τους, αναδεικνύει τη σχέση μεταξύ προέλευσης και ιδιοτήτων όπως η ποιότητα, η τιμή και η καινοτομία. Η Γαλλία, ειδικότερα, είναι συνώνυμη με τα κρασιά που προορίζονται για μεγάλες περιστάσεις, ενώ η Ισπανία και η Χιλή ξεχωρίζουν για τις ελκυστικές τους τιμές και η Ιταλία για την ικανότητά της να καινοτομεί και να προσελκύει τις νέες γενιές.

Παρά τη γενικά απαισιόδοξη άποψη για τις εξελίξεις της αγοράς, οι επαγγελματίες είναι σίγουροι για τις ατομικές τους δυνατότητες πωλήσεων. Οι διαδικτυακές πωλήσεις, ειδικά σε αγορές όπως η Νότια Κορέα, το Ηνωμένο Βασίλειο και οι Ηνωμένες Πολιτείες, αναδεικνύονται ως κανάλι ενοποίησης, θέτοντας νέες ρυθμιστικές προκλήσεις.

Οι τάσεις που αναμένονται ως κινητήριες δυνάμεις των πωλήσεων περιλαμβάνουν τη φυσικότητα των κρασιών, τη μεγαλύτερη κατάτμηση των τιμών και την εμφάνιση κρασιών με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ. Αυτές οι τάσεις αντικατοπτρίζουν μια στροφή προς πιο συνειδητές και διαφοροποιημένες προτιμήσεις των καταναλωτών.

Η αυθεντικότητα αναδεικνύεται ως κρίσιμη αξία στο μάρκετινγκ κρασιού, η ερμηνεία της ποικίλλει ανάλογα με την αγορά. Η ευαισθησία στην προσέγγιση του αμπελουργού, στο terroir ή στη βιοτεχνική παραγωγή υποδηλώνει ζήτηση για προϊόντα που αντικατοπτρίζουν μια γνήσια αίσθηση του τόπου και της παράδοσης.

Οι γαλλικές ονομασίες προέλευσης συνεχίζουν να ηγούνται του δυναμισμού των πωλήσεων, αν και υπάρχει άνοιγμα προς τα ροζέ κρασιά από άλλες περιοχές και ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους αφρώδεις οίνους Cava και Crémant, πάνω από τη σαμπάνια. Αυτό το φαινόμενο υποδηλώνει μια εξέλιξη στις προτιμήσεις των καταναλωτών, πιθανώς επηρεασμένη από παράγοντες όπως η σχέση ποιότητας-τιμής.

Η ποικιλιακή ταξινόμηση δείχνει τις μεγάλες διεθνείς ποικιλίες στην κορυφή, αν και με σημαντικές περιφερειακές διαφοροποιήσεις. Η εμφάνιση δευτερογενών στελεχών όπως τα Chenin Blanc, Cabernet Franc και Grüner Veltliner αντανακλά μια προσαρμογή στις τρέχουσες προτιμήσεις για φρέσκα και λιγότερο αλκοολούχα κρασιά.

Η μορφή της φιάλης χρήζει ανανέωσης, με προτίμηση στα ελαφριά γυάλινα μπουκάλια σε αγορές όπως ο Καναδάς και το Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ τα κρασιά σε κονσερβοποιημένα κουτάκια φαίνεται να μειώνεται σε προτίμηση στις αγγλοσαξονικές αγορές.

Το Wine Trade Monitor 2024 αποτελεί βασικό εργαλείο για την πρόβλεψη και την κατανόηση της δυναμικής της παγκόσμιας αγοράς κρασιού. Η παρουσίασή του στην έκθεση Wine Paris υπόσχεται να είναι ένα σημαντικό γεγονός για τους επαγγελματίες του κλάδου, προσφέροντας πολύτιμες γνώσεις για τη στρατηγική μάρκετινγκ και την επέκταση των εμπορικών σημάτων κρασιών στο διεθνές πλαίσιο.

 

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Η κλιματική αλλαγή επηρεάζει όλο και περισσότερο την παγκόσμια βιομηχανία ποτών, με τους παραγωγούς κρασιού, μπύρας, αλκοολούχων ποτών και σάκε να αντιμετωπίζουν νέες προκλήσεις...

REPORTS

Στις Βρυξέλλες, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή λαμβάνει μέτρα για την προσαρμογή της οινοβιομηχανίας στις μεταβαλλόμενες καταναλωτικές συνήθειες, προωθώντας το κρασί χωρίς αλκοόλ.

REPORTS

Το παγκόσμιο εμπόριο οίνου και γλεύκους παρέμεινε σχεδόν σταθερό το 2024, με μικρή αύξηση 0,8% σε όγκο, φθάνοντας τα 100,2 εκατομμύρια εκατόλιτρα, και μικρή...

REPORTS

Το 16ο Διεθνές Συνέδριο Οινοτουρισμού (IWINETC) πραγματοποιήθηκε στο Mikulov της Νότιας Μοραβίας στις 25 και 26 Μαρτίου 2025. Η εκδήλωση συγκέντρωσε βασικούς παράγοντες του...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Με ιστορία πάνω από 145 χρόνια και διαρκή αφοσίωση στην ποιότητα, τα Οινοποιεία Μπουτάρη συνεχίζουν να αποδεικνύουν την αξία τους στην παγκόσμια οινική αγορά....

REPORTS

Σε μια ιδιαίτερα ατμοσφαιρική και προσεγμένη εκδήλωση στο Vintage Wine Bar & Bistrot Athens, στην καρδιά της Αθήνας, πραγματοποιήθηκε μία μοναδική κάθετη γευστική δοκιμή...

REPORTS

Μετά το σοκ, ήρθε η ώρα να γίνει απολογισμός. Ο τομέας οίνου παγκόσμια υπολογίζει πόσο θα μπορούσε να του κοστίσει η επιβολή προσαυξήσεων στις...

REPORTS

Σε επαυξημένη προσοχή για ασθένειες-εχθρούς στο αμπέλι που ευνοούνται από τις καιρικές συνθήκες καλούν τους αμπελουργούς οι Γεωπονικές αρχές των ΔΑΟΚ. Σε προειδοποίηση της...