Η Μείωση της κατανάλωσης οφείλεται κυρίως στην γενική τάση προς πιο μέτρια κατανάλωση αλκοόλ, αναφέρει ο όμιλος Ibec.
Το μερίδιο του ποτού στη συνολική αγορά αλκοολούχων ποτών μειώθηκε επίσης κατά 8,9% το 2022 από το 2021, σύμφωνα με νέα στοιχεία από τον όμιλο λόμπι εργοδοτών Ibec’s Drinks Ireland, και 17% από το 2020 στο αποκορύφωμα της περιόδου καραντίνας Covid, όταν οι παμπς ήταν κλειστές και η κατανάλωση κρασιού στο σπίτι αυξήθηκε.
Παράλληλα, στην Έκθεσή του για την Αγορά Κρασιού για το 2022, ο όμιλος είπε ότι οι πωλήσεις κρασιού του δεύτερου αγαπημένου αλκοολούχου ποτού της Ιρλανδίας μετά την μπύρα «δεν παρουσίασαν πραγματική αλλαγή» σε σύγκριση με το 2021, αλλά παρέμειναν 3 τοις εκατό χαμηλότερες από τα επίπεδα πριν από τον Covid. «Συνεχίζουμε να γινόμαστε μάρτυρες μιας συνολικής αλλαγής στις τάσεις κατανάλωσης, με την Ιρλανδία να κινείται προς μια πιο ισορροπημένη και μετριοπαθή προσέγγιση στο ποτό», δήλωσε ο διευθυντής της Drinks Ireland, Cormac Healy.
Το λευκό κρασί παραμένει η πιο δημοφιλής αγαπημένη κατηγορία, αντιπροσωπεύοντας το 48% της συνολικής αγοράς, ακολουθούμενο από το κόκκινο κρασί με 45% και το ροζέ με ελαφρώς μικρότερο μερίδιο από το 2021 στο 6 τοις εκατό.
Το χιλιανό κρασί παραμένει το πιο δημοφιλές κρασί με 24,7 τοις εκατό του μεριδίου αγοράς, ακολουθούμενο από τα ισπανικά, αυστραλιανά και γαλλικά κρασιά.
«Η σημερινή έκθεση δείχνει μια ανθεκτική κατηγορία κρασιού, μια κατηγορία με συνειδητούς και συνειδητοποιημένους καταναλωτές που απολαμβάνουν την ουσιαστική επιλογή προϊόντων υψηλής ποιότητας που έχει να προσφέρει η κατηγορία», είπε ο κ. Healy. «Είναι, επομένως, απογοητευτικό το γεγονός ότι οι Ιρλανδοί καταναλωτές συνεχίζουν να πληρώνουν δυσανάλογα υψηλά επίπεδα ειδικού φόρου κατανάλωσης».
Η Drinks Ireland ζήτησε μείωση κατά 15% του φόρου αλκοόλ στους επόμενους δύο προϋπολογισμούς.
Ωστόσο, οι φόροι στο αλκοόλ και τα τσιγάρα είναι πιθανό να παραμείνουν ανέγγιχτοι όταν ο προϋπολογισμός του 2024 θα παρουσιαστεί τον επόμενο μήνα.
Τέλος, ανώτερα κυβερνητικά στελέχη δήλωσαν τον Αύγουστο ότι δεν πίστευαν ότι ήταν η ώρα να αυξηθεί ο ειδικός φόρος κατανάλωσης στα λεγόμενα «παλιά αξιόπιστα προϊόντα» του αλκοόλ ή των τσιγάρων εν μέσω ανησυχιών για αύξηση της επιβάρυνσης των καταναλωτών. Ωστόσο, η μείωση του φόρου αλκοόλ θεωρείται επίσης απίθανη παρά τις επανειλημμένες εκκλήσεις από τη βιομηχανία ποτών.
ΠΗΓΗ: irishtimes.com