απόδοση Ζήσης Πανάγος
Η ετήσια έρευνα της WineGB επισημαίνει μια συνολική αύξηση 265% στο κανάλι απευθείας προς τον καταναλωτή τα τελευταία 2 χρόνια, που αντιπροσωπεύει το 57% όλων των πωλήσεων το 2021. Οι πωλήσεις θυρών κελαριών έχουν τονώσει μεγάλο μέρος αυτής της ανάπτυξης, αυξάνοντας + 219% μεταξύ του 2019 και 2021.
Η αυξανόμενη σημασία της πόρτας του κελαριού φαίνεται ότι θα συνεχιστεί, με μια πρόσφατη έρευνα του VisitBritain να δείχνει ότι το 42% των εισερχόμενων τουριστών θα απολάμβανε μια επίσκεψη σε ένα οινοποιείο.
Παράλληλα, οι παραγωγοί του Ηνωμένου Βασιλείου αξιοποιούν την τάση του οινοτουρισμού με την ανάπτυξη νέων κέντρων επισκεπτών και εστιατορίων στις εγκαταστάσεις.
Το Ridgeview Wine Estate στο Ντίτλινγκ του Ανατολικού Σάσεξ άνοιξε ένα υπαίθριο εστιατόριο που λειτουργεί όλο το χρόνο με το όνομα The Rows & Vine, με θέα στους αμπελώνες Chardonnay στις εγκαταστάσεις.
Η Tamara Roberts, Διευθύνων Σύμβουλος δεύτερης γενιάς της Ridgeview, σημείωσε ότι η Ridgeview σκοπεύει να «πρωταθλήσει τοπικά καλλιεργημένα εποχικά τρόφιμα Sussex» με το νέο εστιατόριο, σε συνδυασμό με τη σειρά αφρωδών κρασιών του παραγωγού.
Έπειτα, με τα αμπέλια σε αδράνεια κατά τη διάρκεια του χειμώνα, το άνοιγμα εστιατορίων και χώρων εμπορίου εντός των οινοποιείων επεκτείνει τις ευκαιρίες εσόδων στο τουριστικό κανάλι όλο το χρόνο.
Η Roberts πρόσθεσε: «Ο τουρισμός είναι μια πραγματικά συναρπαστική εξέλιξη για το αγγλικό κρασί. Με τη ζήτηση στο υψηλότερο επίπεδο όλων των εποχών, ο νέος μας χώρος φιλοξενίας είναι ένας προορισμός που μπορεί να υποδεχθεί επισκέπτες και επισκέπτες καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.»
Εν συνεχεία, το Hambledon Vineyard στο Hampshire πρόκειται να ανοίξει ένα νέο κέντρο επισκεπτών το 2023, με το διορισμό του σεφ Nick Edgar, πρώην επικεφαλής σεφ στο εστιατόριο Samling Hotel στην Cumbria με αστέρι Michelin.
Ο Ian Kellett, ιδιοκτήτης του Hambledon, χαρακτήρισε το ραντεβού του Edgar «μια δήλωση πρόθεσης σχετικά με τα πρότυπα που θέτουμε στον εαυτό μας».
Και πρόσθεσε: «Η προσφορά φιλοξενίας μας και η επωνυμία κρασιού μας πρέπει να συμβαδίζουν με την ποιότητα της εμπειρίας των καταναλωτών».
Φέτος, η WineGB ολοκληρώνει μια ολοκληρωμένη στρατηγική για την υποστήριξη των αναγκών των παραγωγών και των οινοτουριστικών ομάδων. Ο οργανισμός συνεργάζεται επίσης με το VisitBritain για την ανάπτυξη περαιτέρω ευκαιριών για αυτόν τον τομέα της βιομηχανίας.
ΠΗΓΗ: thedrinksbusiness.com