«Πρόκειται για πολλά υποσχόμενες ποικιλίες, οι οποίες μπορούν άνετα να κάνουν και διεθνή καριέρα», αναφέρει χαρακτηριστικά ο άνθρωπος που διακρίθηκε για 3η φορά φέτος ως «καλύτερος Έλληνας sommelier», προσθέτοντας πως ο κλάδος έχει κάνει ήδη μεγάλα βήματα καθιέρωσης στο εξωτερικό, ενώ και το μέλλον του διαγράφεται εξίσου ευοίωνο.
Όπως εξηγεί, το ελληνικό κρασί διαγράφει ανοδική πορεία στις αγορές του εξωτερικού, τόσο σε επίπεδο πωλήσεων, όσο και καταξίωσης στη συνείδηση των οινόφιλων, όπως μαρτυρά και η εξέλιξη των εξαγωγών.
«Μόνο καλύτερα μπορούμε να πάμε. Εάν δούμε πού ήμασταν πριν από 5-10 ή 15 χρόνια, φαίνεται πως και στα επόμενα 5-10 ή και 15 χρόνια θα είμαστε πολύ πιο μπροστά» σημειώνει ο κ. Σκλαβενίτης. Αναφορικά δε, με τις νέες τάσεις που επικρατούν στον τομέα της παραγωγής οίνου και υιοθετούνται και από τα ελληνικά οινοποιεία, επισημαίνει πως στα βασικά trends της εποχής είναι τα κρασιά ήπιας παρέμβασης, χαμηλού βαθμού αλκοόλ και εκείνα που μένουν λιγότερο στο βαρέλι.
Εστιάζοντας στις 20 ετικέτες κρασιών του ελληνικού αμπελοοινικού τομέα, οι οποίες τον εντυπωσίασαν το τελευταίο διάστημα, μας είπε ότι τα κριτήρια επιλογής τους είχαν να κάνουν μεταξύ άλλων με ποικιλίες, με ενδιαφέρουσες οινοποιήσεις, με το ό,τι πρόκειται για κάποια μικρά οινοποιεία που ξεκίνησαν να παράγουν ενδιαφέροντα κρασιά.
«Παρόλα αυτά δεν δίνω ένα πρόκριμα έναντι άλλων. Απλώς αυτά είναι τα κρασιά που δοκίμασα και ξεχώρισα. Και φυσικά υπάρχουν και πολλά κρασιά που είναι σταθερές αξίες και ως εκ τούτου δεν χρειάζεται να τα επισημάνει κανείς κάθε χρόνο», εξήγησε, διευκρινίζοντας πως στις 20 επιλογές του περιλαμβάνονται αφρώδη, λευκά, ερυθρά, ροζέ, orange, αλλά και γλυκά κρασιά από όλο τον ελληνικό αμπελώνα.
Συνολικά στο φετινό 3ο Thessaloniki Wine Show που πραγματοποιήθηκε το διήμερο Κυριακή και Δευτέρα, 2-3 Απριλίου στο περίπτερο 6 της ΔΕΘ στη Θεσσαλονίκη, όπως μας ενημέρωσε ο οργανωτής της εκδήλωσης, Στέφανος Κόγιας, οι φίλοι του ελληνικού κρασιού είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν περισσότερα από 130 γνωστά και καταξιωμένα, αλλά και μικρότερα, οινοποιεία από όλη την επικράτεια και να δοκιμάσουν πάνω από 1.000 διαφορετικές ετικέτες λευκών, ροζέ και ερυθρών οίνων, από τις οποίες 8 ήταν στην κατηγορία Eclectic Selection.
«Έχουμε μια αύξηση στις συμμετοχές που ξεπερνά το 50% σε σύγκριση με την προηγούμενη διοργάνωση και για αυτό και αλλάξαμε χώρο, ενώ και η προσέλευση του κοινού ξεπέρασε τις 4.200 άτομα», αναφέρει ο κ. Κόγιας, σημειώνοντας, παράλληλα, πως η παρουσία περισσότερων από 1.100 επαγγελματιών βοήθησε να γίνουν ενδιαφέρουσες επαφές.
Η διοργάνωση πλαισιώθηκε από δύο επιπλέον θεματικές ενότητες, με τη μία να αφορά ένα σημείο στο οποίο παρουσιάστηκαν 39 ετικέτες με εναλλακτικούς αφρώδεις, ερυθρούς, λευκούς και ροζέ οίνους, ήπιας παρέμβασης, βιοδυναμικούς, vegan, βιολογικούς, από όλα τα terroir της χώρας και τη δεύτερη να έχει να σχετίζεται με ένα cocktail bar που στήθηκε στο χώρο και εκεί bartenders από επτά bar της πόλης δημιουργούσαν από το μηδέν cocktails με βάση το κρασί, αποκλειστικά από ελληνικές ποικιλίες και τα πρόσφεραν στο κοινό.