Επιμέλεια: Ζήσης Πανάγος
Σε όλη τη λίμνη, οι Αμερικάνοι αγκάλιαζαν το κουτί ως δοχείο για κρασί από τα πρώτα χρόνια, αλλά εδώ το στίγμα που συνδέονταν με τα κουτάκια ήταν (και εξακολουθεί να είναι) δύσκολο να ταρακουνηθεί.
Όταν κονσερβοποιήσαμε το πρώτο μας αγγλικό κρασί το 2018, ξέσπασαν σε γέλια πολλά άτομα του γραφείου: «Είναι όμορφο, αλλά οι premium πελάτες μας δεν θα πίνουν κρασί από κονσέρβα», είπαν. Αλλά, Αργά και σταθερά, είδαμε από πρώτο χέρι τη μετατόπιση στην αντίληψη των καταναλωτών και την εξέλιξη της αγοράς, καθοδηγούμενη κυρίως από τρεις παράγοντες:
Το πρώτο είναι η ποιότητα. Οι βελτιώσεις στην τεχνολογία των κονσερβών διόρθωσαν γρήγορα αυτή τη «τσίγκινη γεύση» και άνοιξαν έναν κόσμο δυνατοτήτων. Ξαφνικά, με τη σωστή ισορροπία και τεχνογνωσία, το εξαιρετικό κρασί όχι μόνο θα μπορούσε να επιβιώσει αλλά και να ευδοκιμήσει στο αλουμινένιο κουτί.
Το δεύτερο, γίνεται εν μέρει χάρη στο φαινόμενο David Attenborough, είναι η αυξημένη συνειδητοποίηση της βιωσιμότητας. Με περισσότερη προσοχή στο αποτύπωμα άνθρακα, δεν είναι περίεργο που το κουτί, το οποίο είναι πιο ελαφρύ στη μεταφορά, πιο γρήγορο στην ψύξη, πιο εύκολο στην αποθήκευση και απεριόριστα ανακυκλώσιμο να υπερισχύει έναντι του βαριού και εύθραυστου γυάλινου μπουκαλιού. Το κουτί έχει σημαντικά χαμηλότερο αποτύπωμα άνθρακα και συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών άνθρακα κατά 79% σε σύγκριση με το παραδοσιακό γυάλινο μπουκάλι. Ως αποτέλεσμα, οι έμποροι λιανικής, όπως η Waitrose υιοθετούν ολοένα και περισσότερο τη μορφή για να επιτύχουν τους δικούς τους στόχους βιωσιμότητας.
Ο τρίτος παράγοντας είναι η αλλαγή του τρόπου ζωής και των καταναλωτικών συνηθειών. Η απλή μερίδα μπορεί πολύ απλά να ταιριάζει στην καθημερινότητα. Η μικρότερη μορφή λειτουργεί επίσης ως σημείο εισόδου για τους νεοφερμένους οίνους, διευκολύνοντας την εξερεύνηση.
Το μέλλον
Υπάρχει πολύς δρόμος ακόμα. Δεν κατακλύζουμε κάθε βρετανικό ψυγείο και υπάρχουν μερικοί παραδοσιακοί που δεν θα πιστέψουν ποτέ ότι το εκλεκτό κρασί μπορεί να βγαίνει σε κουτάκια. Ομολογουμένως, υπάρχουν επίσης περιπτώσεις όπου το μπουκάλι θα κυριαρχεί πάντα.
Ωστόσο, όπως έχουμε ήδη δει με το κίνημα της craft μπύρας, της σόδας και του κοκτέιλ, η αλλαγή συμβαίνει. Για κάποιο λόγο, το κρασί εξακολουθεί να προσκολλάται στην περιττή παράδοση.
Για τον λόγο αυτό θα πρέπει ο κόσμος να συνεχίσει να αμφισβητεί τις παλιές προκαταλήψεις πείθοντας τους ανθρώπους για την ποιότητα. Αυτό συνήθως παίρνει μόνο μια γουλιά.
Τέλος, κάποτε οι άνθρωποι χλεύαζαν τα βιδωτά καπάκια και σήκωσαν τα φρύδια τους Άγγλους οινοποιούς. Χρειάζεται μόνο λίγη φαντασία και λίγοι γενναίοι άνθρωποι για να σπάσει η παράδοση προς το καλύτερο.
ΠΗΓΗ: drinksretailingnews.co.uk