Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Ο Alexandre Arnault αναλαμβάνει προσωπικά την της Moet Hennessy

Ο Alexandre Arnault, ο 33χρονος γιος του προέδρου της LVMH Bernard Arnault, ανέλαβε μια δύσκολη αποστολή: να αναζωογονήσει την Moet Hennessy, το τμήμα ποτών του ομίλου πολυτελείας, το οποίο είναι σήμερα η πιο αδύναμη μονάδα του.

Η κίνηση αυτή έρχεται σε μια εποχή που η εταιρεία αντιμετωπίζει μειωμένες πωλήσεις και αυξανόμενους δασμούς σε βασικές αγορές. Η έκβαση των προσπαθειών του Alexandre θα μπορούσε να επηρεάσει τη συνεχιζόμενη κούρσα διαδοχής μεταξύ των πέντε παιδιών του Bernard Arnault, τα οποία κατέχουν διοικητικές θέσεις στον όμιλο των 280 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Την περασμένη Τρίτη, ο Alexandre συνόδευσε τον πατέρα του στην Ουάσινγκτον, όπου παρακολούθησαν την ορκωμοσία του απεσταλμένου για τη Μέση Ανατολή Steve Witkoff. Η εκδήλωση μεταδόθηκε από το τοπικό δίκτυο Fox 5. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής τους στον Λευκό Οίκο, ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ χαιρέτησε τους Arnault και αναφέρθηκε στον Alexandre ως “το μέλλον” κατά τη διάρκεια μιας συνομιλίας που καταγράφηκε στον αέρα. Η LVMH αρνήθηκε να σχολιάσει τις λεπτομέρειες αυτής της συνάντησης.

Η Moet Hennessy, τα εμπορικά σήματα της οποίας περιλαμβάνουν τη σαμπάνια Moet & Chandon και το κονιάκ Hennessy, αποτελεί εδώ και καιρό αξιόπιστη πηγή μετρητών για την LVMH. Το 2024, απέφερε έσοδα σχεδόν 6 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Ωστόσο, η ζήτηση τόσο στις Ηνωμένες Πολιτείες όσο και στην Κίνα έχει αποδυναμωθεί τα τελευταία δύο χρόνια. Οι πωλήσεις μειώθηκαν για δύο συνεχόμενα έτη και τα λειτουργικά κέρδη μειώθηκαν κατά το ένα τρίτο πέρυσι.

Πιο συγκεκριμένα, το τμήμα αντιμετωπίζει πρόσθετη πίεση από τους δασμούς των ΗΠΑ στα ευρωπαϊκά κρασιά και οινοπνευματώδη ποτά. Η σαμπάνια και το κονιάκ μπορούν να παραχθούν μόνο σε συγκεκριμένες γαλλικές περιοχές, με αποτέλεσμα να υπόκεινται σε αυτούς τους εισαγωγικούς δασμούς. Ο σημερινός δασμολογικός συντελεστής είναι 10%, αλλά πρόκειται να διπλασιαστεί στο 20% τον Ιούλιο. Ο πρόεδρος Τραμπ έχει απειλήσει με ακόμη υψηλότερους δασμούς -έως και 200%- εάν η Ευρωπαϊκή Ένωση προχωρήσει με τα σχέδιά της να φορολογήσει το αμερικανικό ουίσκι μπέρμπον στο πλαίσιο μιας κλιμακούμενης εμπορικής διαμάχης.

Ο Alexandre εντάχθηκε στη Moet Hennessy τον Φεβρουάριο ως αναπληρωτής του νέου διευθύνοντος συμβούλου Jean-Jacques Guiony, ο οποίος στο παρελθόν διετέλεσε επικεφαλής των οικονομικών της LVMH για δύο δεκαετίες και θεωρείται στενός σύμβουλος του Bernard Arnault. Ο Alexandre κατείχε προηγουμένως υψηλόβαθμη θέση στην Tiffany & Co, ένα άλλο εμπορικό σήμα της LVMH.

Στην πρώτη τους σημαντική εσωτερική ανακοίνωση στις 30 Απριλίου, ο Guiony και ο Alexandre δήλωσαν στο προσωπικό ότι η Moet Hennessy θα μειώσει το εργατικό δυναμικό της κατά 13% και θα επικεντρώσει τους πόρους μάρκετινγκ στις μεγαλύτερες παγκόσμιες μάρκες της. Σε μια βιντεοσκοπημένη ομιλία που είδε το Reuters, ο Alexandre περιέγραψε την κατάσταση ως “πολύ δύσκολη”. Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων δήλωσαν ότι οι εργαζόμενοι περιμένουν πιο συγκεκριμένα σχέδια για την ενίσχυση των πωλήσεων.

Ένας τομέας που θα επιβλέπει άμεσα ο Alexandre είναι η Moet Hennessy Private, μια μονάδα που εξυπηρετεί εξαιρετικά πλούσιους πελάτες με αποκλειστικές εμπειρίες και εξατομικευμένα μείγματα αλκοολούχων ποτών. Αυτή η ομάδα των περίπου 80 υπαλλήλων πούλησε ως γνωστόν ένα βαρέλι ουίσκι Ardbeg για 16 εκατομμύρια λίρες (20 εκατομμύρια δολάρια) σε έναν Ασιάτη επενδυτή το 2022. Ο Alexandre ανακοίνωσε ότι αυτή η επιχειρηματική μονάδα θα γίνει δική της οντότητα που θα αναφέρεται απευθείας σε αυτόν.

Αναλυτές αναφέρουν ότι η εστίαση σε πελάτες υψηλής ποιότητας θα μπορούσε να βοηθήσει να αντισταθμίσει ορισμένες από τις επιπτώσεις από τους δασμούς και την επιβράδυνση της ζήτησης μεταξύ των καταναλωτών της μεσαίας τάξης. Ωστόσο, υπάρχουν ανησυχίες ότι οι αυξήσεις των τιμών λόγω των δασμών θα μπορούσαν να αποτρέψουν αυτούς τους πελάτες από την αγορά προϊόντων όπως η σαμπάνια Moet, εάν οι τιμές ανέβουν πάνω από 50 ή 60 δολάρια ανά φιάλη.

Παράλληλα, η Moet Hennessy έχει διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη της LVMH από τη συγχώνευση με τη Louis Vuitton το 1987. Τα κέρδη της βοήθησαν στη χρηματοδότηση εξαγορών όπως τα ρολόγια Hublot και τα κοσμήματα Bulgari και υποστήριξαν την επέκταση σε νέες αγορές. Στη δεκαετία του 1990, τα κρασιά και τα οινοπνευματώδη ποτά συνεισέφεραν πάνω από το 40% των λειτουργικών κερδών του ομίλου. Πέρυσι, το ποσοστό αυτό μειώθηκε σε μόλις 6%, σύμφωνα με τους αναλυτές της Bernstein.

Παρά τις εικασίες σχετικά με την απόσχιση ή την πώληση του τμήματος, το οποίο η HSBC εκτιμά ότι θα μπορούσε να αξίζει 14 δισεκατομμύρια ευρώ (15,8 δισεκατομμύρια δολάρια) μετά την αναδιάρθρωση, ο Bernard Arnault απέρριψε κάθε σχέδιο για εκποίηση.

Μάλιστα, ο ίδιος δήλωσε τον Ιανουάριο ότι “η εκποίηση δεν είναι στην ημερήσια διάταξη”. Ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι η μεγαλύτερη εστίαση σε βασικές κατηγορίες πολυτελείας, όπως η μόδα, τα δερμάτινα είδη, τα ρολόγια και τα κοσμήματα, θα μπορούσε να κάνει την LVMH πιο ελκυστική για τους επενδυτές.

Εν κατακλείδι, ο Alexandre Arnault αντιμετωπίζει σημαντική πίεση για να ανατρέψει την τύχη της Moet Hennessy εν μέσω παγκόσμιων εμπορικών εντάσεων και μεταβαλλόμενων καταναλωτικών συνηθειών. Ο πατέρας του έχει δώσει στον ίδιο και στον Guiony δύο χρόνια για να επιδείξουν αποτελέσματα στους νέους τους ρόλους.

 

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Η ετικέτα «Μπλε Τρακτέρ» από το Κτήμα Κυρ-Γιάννη είναι ο πρωταγωνιστής της πρώτης καμπάνιας βιωσιμότητας στο ελληνικό κρασί. Μέσω της καμπάνιας αυτής το γνωστό...

REPORTS

Τη Δευτέρα 12 Μαΐου 2025 πραγματοποιήθηκε η 6th Rosé Grand Tasting @Thessaloniki, η ανοιξιάτικη εκδήλωση του Χάρτη των Γεύσεων και μεγαλύτερη γευστική δοκιμή ροζέ...

REPORTS

Με μια εκδήλωση γευσιγνωσίας υψηλού επιπέδου και μια ολοκληρωμένη ματιά τόσο στις παραδοσιακές όσο και στις καινοτόμες τάσεις που διαμορφώνουν την Rioja του σήμερα,...

REPORTS

Σε πλειστηριασμό οδηγούνται στις 25 Ιουνίου μια σειρά αγροτεμάχια της πτωχευμένης ιστορικής οινοποιείας Τσάνταλη.

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Στα 45,6 δισ. ευρώ ακολουθώντας διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης ανήλθε η αξία του παγκόσμιου οινοτουρισμού το 2024 σύμφωνα με νέα έρευνα. Βασικός παράγοντας αυτής της...

REPORTS

Τη Δευτέρα 12 Μαΐου 2025 πραγματοποιήθηκε η 6th Rosé Grand Tasting @Thessaloniki, η ανοιξιάτικη εκδήλωση του Χάρτη των Γεύσεων και μεγαλύτερη γευστική δοκιμή ροζέ...

REPORTS

Η ετικέτα «Μπλε Τρακτέρ» από το Κτήμα Κυρ-Γιάννη είναι ο πρωταγωνιστής της πρώτης καμπάνιας βιωσιμότητας στο ελληνικό κρασί. Μέσω της καμπάνιας αυτής το γνωστό...

ΑΜΠΕΛΩΝΑΣ

Σε εξέλιξη βρίσκεται η δεύτερη πτήση του εντόμου της ευδεμίδας στους νομούς Ηρακλείου-Λασιθίου, με το Περιφερειακό Κέντρο Προστασίας Φυτών Ποιοτικού και Φυτοϋγειονομικού Ελέγχου Ηρακλείου...