Αρχικά, αφού χάραξαν μια περίμετρο προκειμένου να μην αποδυναμωθεί ο πάγος ή μπλοκάρει την πρόσβαση στη λίμνη στο αποκορύφωμα των σχολικών διακοπών, τεχνικοί από τη διαχείριση της πίστας σκι έκοψαν δύο τρύπες στον πάγο πάχους 1,4 μέτρων. Η πρώτη τρύπα σχεδιάστηκε για να επιτρέπει την αφαίρεση των βαρελιών των κρασιών Mondeuse και Chignin-Bergeron και η δεύτερη ήταν μια έξοδος κινδύνου για τους αυτοδύτες.
«Η ιδέα για το Tignes ήρθε όταν επισκεπτόμουν έναν πελάτη τυροκόμου στο χιονοδρομικό κέντρο», θυμάται ο αμπελουργός της Σαβοΐας. «Είχα ήδη ωριμάσει το κρασί στη λίμνη της Γενεύης, στη λίμνη Annecy και στη λίμνη Bourget και εντυπωσιάστηκα από την ανάπτυξη του κρασιού που μεγεθύνθηκε από το τέλειο επίπεδο υγρομετρίας και τη φυσική, κανονική άμπωτη και ροή του νερού. Ήθελα να δω πώς θα αποδώσει το κρασί σε νερό στους -5°C κάτω από ένα παχύ στρώμα πάγου, 2.000 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας».
«Η ψυχρότητα έκανε τα κρασιά ακόμα πιο αρωματικά από αυτά που βυθίζονται σε άλλες λίμνες. Η ποιότητα και η φινέτσα τους ήταν εντυπωσιακές, τόσο για το λευκό όσο και για το κόκκινο». Πριν επιστρέψει στο οινοποιείο του στο Porte-de-Savoie, ο Perceval ζήτησε από τον πιλότο του ελικοπτέρου να αφήσει μια θήκη με 800 φιάλες PGI Roussanne στη λίμνη, μαζί με ένα βαρέλι AOP Chignin-Bergeron, όπου θα μείνουν για ένα χρόνο ή δύο.
Τέλος, το κόστος του ελικοπτέρου, των δυτών και της βοήθειας των τεχνικών του χιονοδρομικού κέντρου ήταν σχεδόν 10.000 ευρώ, ή 10 ευρώ ανά λίτρο κρασιού. Τα κρασιά του Perceval φιλτραρίστηκαν και στη συνέχεια εμφιαλώθηκαν στις 7 Μαρτίου και θα κυκλοφορήσουν προς πώληση σύντομα.
ΠΗΓΗ: vitisphere.com