απόδοση Ζήσης Πανάγος
Προκειμένου να επιδείξει την ικανότητα του έργου να κάνει την τέχνη πιο προσιτή, το εμβληματικό οινοποιείο της Τοσκάνης φιλοξένησε μια εορταστική συγκέντρωση στο Μουσείο Solomon R. Guggenheim στη Νέα Υόρκη για να ανακοινώσει τα αποτελέσματα της δημοπρασίας Vendemmia d’Artista 2019 «Il Vigore».
Ο συντονισμός έγινε από τον οίκο Sotheby’s, και η ηλεκτρονική δημοπρασία συγκέντρωσε 267.000 λίρες για το πρόγραμμα Mind’s Eye του μουσείου, το οποίο βοηθά τους τυφλούς και άτομα με χαμηλή όραση να βιώσουν την τέχνη χρησιμοποιώντας όλες τις αισθήσεις.
Έπειτα, στους Σουηδούς καλλιτέχνες Nathalie Djurberg και Hans Berg ανατέθηκε να δημιουργήσουν μοναδικά έργα τέχνης για το Vendemmia d’Artista 2019, εμπνευσμένα από τη μονολεκτική περιγραφή του τρύγου από τον διευθυντή του κτήματος Ornellaia Axel Heinz – Vigore (Vigor). Χρησιμοποιώντας μπουκάλια Ornellaia ως καμβά, οι Djurberg και Berg δημιούργησαν τολμηρά κομμάτια που συνδύαζαν χώμα, λουλουδάτα στοιχεία και ομοιότητες πλασμάτων που σπρώχνουν μέσα από τη γη για να μεταδώσουν τη δύναμη της φύσης και τη σχέση μεταξύ των ανθρώπων και του φυσικού κόσμου. Παραδείγματα αυτών των σπάνιων μπουκαλιών εκτέθηκαν κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης Guggenheim και οι επισκέπτες ήπιαν το Ornellaia 2019 ενώ τα έβλεπαν. Εκτός από τα κατά παραγγελία μπουκάλια, ένα μπουκάλι σε κάθε θήκη Ornellaia με έξι μπουκάλια 750cl φέρει ετικέτα σχεδιασμένη από τους καλλιτέχνες.
Για τη διαδικτυακή δημοπρασία, οι Djurberg και Berg δημιούργησαν έργα περιορισμένης έκδοσης 111 φιαλών Ornellaia μεγάλου μεγέθους 100 Jeroboams (3 λίτρα), 10 Imperials (6 λίτρα) και το μοναδικό Salmanazar των εννέα λίτρων της Ornellaia Vendemmia d’Artista 2019. Τα έργα υπογράφονται και αριθμούνται από τους καλλιτέχνες.
Ανεβαίνοντας μαζί στη σκηνή στο Guggenheim για να ανακοινώσουν τα αποτελέσματα της δημοπρασίας, ο Giovanni Geddes da Filicaja (CEO, Ornellaia) και ο Richard Armstrong (Διευθυντής, Ίδρυμα και Μουσείο Solomon R. Guggenheim) μοιράστηκαν ότι η συνεργασία θα συνεχιστεί για τρία ακόμη χρόνια και θα επεκταθεί. «Είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι που θα συνεχίσουμε να υποστηρίζουμε την ανάπτυξη αυτού του ειδικού έργου στο οποίο πιστεύουμε. Από την αρχή, θέλαμε το Mind’s Eye να μπορέσει να αναπτυχθεί και να γίνει διαθέσιμο σε ένα τεράστιο κοινό από διάφορα μέρη σε όλο τον κόσμο. Αυτό το παγκόσμιο όραμα έχει πλέον αναπτυχθεί ακόμη περισσότερο, διασφαλίζοντας ότι το πρόγραμμα έχει γίνει χαρακτηριστικό όλων των μουσείων Guggenheim στη Νέα Υόρκη, τη Βενετία και το Μπιλμπάο», δήλωσε ο Geddes de Filicaja.
Το πρόγραμμα The Mind’s Eye στοχεύει να τονώσει τη δημιουργικότητα και τις διαρκείς συναισθηματικές συνδέσεις με την τέχνη, εμπλέκοντας όλες τις αισθήσεις. «Με τη συνεχή υποστήριξη της Ornellaia, θα επεκτείνουμε τα προγράμματα του Mind’s Eye σε ένα παγκόσμιο κοινό με έμφαση στην ανάπτυξη των λεκτικών περιγραφών σε όλα τα μουσεία μας», δήλωσε ο Armstrong.
Νωρίτερα το βράδυ, ο Heinz μοιράστηκε πώς η προσέγγιση του Mind’s Eye μπορεί να ενθαρρύνει μια βαθύτερη κατανόηση και εκτίμηση του κρασιού. «Το κρασί έχει μια βαθιά συγκεκριμένη γλώσσα που μπορεί να είναι αρνητική. Όλοι έχουμε αισθήσεις. Αυτό είναι καθολικό και δεν απαιτεί συγκεκριμένη γλώσσα για να μεταφράσει αποτελεσματικά την εντύπωσή σας για το κρασί», είπε ο Heinz. Για να πει την άποψή του, περιέγραψε τις «βαλσαμικές νότες και τα αρώματα μαύρων φρούτων» της Ornellaia Vendemmia d’Artista 2019 και τα «αρώματα από μαύρο πιπέρι, φασκόμηλο και αρωματικά βότανα».
Ο Heinz σκέφτηκε: «Η αλμυρή γεύση του κρασιού μπορεί να αντανακλά την εγγύτητα του κτήματος Ornellaia με τη θάλασσα, η οποία απέχει μόλις πέντε χιλιόμετρα και είναι ορατή σχεδόν από όλους τους αμπελώνες. Είναι η θάλασσα ή οι συνθήκες ανάπτυξης αυτού του συγκεκριμένου terroir που προσδίδουν στο κρασί αυτόν τον χαρακτήρα; Δεν θα μάθουμε ποτέ. Στο στόμα, το κρασί είναι και γεμάτο σώμα και ζωντανό. Εξισορροπεί τη χυμότητα και την απαλότητα με τη φρεσκάδα στο φινίρισμα.» Περιέγραψε τον χαρακτήρα του Il Vigore ως «ενέργεια, ζωντάνια, κομψότητα και ισορροπία».
ΠΗΓΗ: decanter.com