Επιμέλεια: Ζήσης Πανάγος
Πριν από την πανδημία, η Γαλλία βρισκόταν τακτικά στην πρώτη θέση, αλλά έκτοτε ξεπεράστηκε από την Ισπανία. Ωστόσο, πέρυσι (2022), η Γαλλία προσέλκυσε περίπου 66,6 εκατομμύρια επισκέπτες και, σύμφωνα με την GlobalData, ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξάνεται κατά 12,1% ετησίως, πράγμα που σημαίνει ότι μέχρι το 2025 υπολογίζεται ότι 93,7 εκατομμύρια άνθρωποι θα επισκέπτονται τη χώρα.
Η Hannah Free, αναλύτρια ταξιδιού και τουρισμού της GlobalData, δήλωσε: «Η επίσκεψη στη Γαλλία και την Ισπανία θα παραμείνει ισχυρή τα επόμενα χρόνια, με τα φεστιβάλ, τον πολιτισμό και τη γαστρονομία να αποτελούν μεγάλη έλξη για τους τουρίστες».
Παράλληλα, η έκθεση σημείωσε ότι οι συγκοινωνιακές συνδέσεις, ιδιαίτερα με το σιδηρόδρομο, ήταν ένας σημαντικός παράγοντας για τους τουρίστες από (και την επίσκεψη) της Ευρώπης που ταξίδευαν εκεί. Πράγματι, υπάρχουν σχέδια να ανοίξει μια σιδηροδρομική σύνδεση υψηλής ταχύτητας από το Ηνωμένο Βασίλειο στο Μπορντό έως το 2026.
Όμως, ενώ όλη η Γαλλία έχει ελκυστικό ενδιαφέρον για τους τουρίστες, η Προβηγκία, με τον ζεστό καιρό, τα εκπληκτικά τοπία και τη διάσημη κουζίνα, είναι ένας ιδιαίτερα δημοφιλής προορισμός και το κρασί παίζει σημαντικό ρόλο.
Ο Brice Eymard, διευθύνων σύμβουλος του Conseil Interprofessionnel des Vins de Provence (CIVP) δήλωσε ότι η ποικιλομορφία των όσων προσφέρουν οι παραγωγοί της Προβηγκίας υπήρξε βασικός παράγοντας για την ανάπτυξη του οινοτουρισμού στην περιοχή: «Η οινοτουριστική προσφορά μας είναι αφθονία και εκλεπτυσμός , καθιστώντας δυνατό, με την πάροδο των εποχών, να προσφέρει διαφορετικές εμπειρίες για όλους, από επισκέπτες που περνούν από εκεί, οικογένειες και επικούρειους, μέχρι τους λάτρεις του υπέροχου κρασιού. Οι παραγωγοί προσφέρουν τα πάντα, από γευσιγνωσίες και δραστηριότητες στα κελάρια και τους αμπελώνες μέχρι οικογενειακές προσπάθειες, εστιατόρια, συναυλίες τζαζ ή κλασικής μουσικής, εκθέσεις τέχνης, προβολές ταινιών κάτω από τα αστέρια, γοητευτικά καταλύματα, γιόγκα στους αμπελώνες, μονοπάτια πεζοπορίας, ιππασία, βουνό ποδηλασία.»
«Καθώς το ροζέ Vins de Provence έχει κερδίσει δημοτικότητα την τελευταία δεκαετία, έχουμε δει περισσότερους ανθρώπους να θέλουν να έρθουν και να ζήσουν μόνοι τους τον τρόπο ζωής και τους αμπελώνες», πρόσθεσε. «Η Προβηγκία είναι ένα τουριστικό hot spot και οι αμπελώνες μας αποτελούν μεγάλο μέρος της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, επομένως υπάρχει αναπόφευκτα ενδιαφέρον από τουρίστες που θέλουν να πάρουν μαζί τους λίγο από την Προβηγκία στο σπίτι. Το ροζέ κρασί της Προβηγκίας έχει κάνει μια θέση για τον εαυτό του στη σημερινή κοινωνία. Είναι απόλυτα ευθυγραμμισμένο με την εξέλιξη των νέων τάσεων του καταναλωτή και του τρόπου ζωής: λιγότερο δομημένα γεύματα, κουζίνες από όλο τον κόσμο στα πιάτα μας, απλή και άμεση γαστρονομία, βιωσιμότητα και άνεση που κάνει όλους να θέλουν να ζήσουν το ροζέ της Προβηγκίας, είτε στο σπίτι είτε στο αμπέλι.»
Ο Eymard αποκάλυψε ότι, με το τέλος των ταξιδιωτικών περιορισμών που σχετίζονται με τον Covid, η υιοθέτηση του ψηφιακού κόσμου ήταν το κλειδί για να προσελκύσουν ξανά φυσικούς επισκέπτες στους αμπελώνες: «Το 2021, το CIVP κυκλοφόρησε τη δωρεάν εφαρμογή Destinations Vins de Provence, διαθέσιμη σε IOS και Android. που βοηθά τους επισκέπτες της περιοχής να δουν τι προσφέρουν τα οινοποιεία σε πραγματικό χρόνο. Επιτρέπει στους νέους επισκέπτες να βρουν δραστηριότητες ανάλογα με το τι θέλουν να κάνουν στο ταξίδι τους, είτε πρόκειται για την ανακάλυψη νέων αμπελώνων, τη δοκιμή κρασιών, τη δειγματοληψία της τοπικής γαστρονομίας ή απλώς τη διασκέδαση. Ανανεώνεται τακτικά, συνδέει τους λάτρεις του ροζέ της περιοχής απευθείας με τους οινοποιούς του.»
Τέλος, όσο για το αν θα συνεχιστούν οι επενδύσεις στον οινοτουρισμό, ο Eymard είπε: «Ο οινοτουρισμός αποτελεί μεγάλη εστίαση για τη Vins de Provence. Θέλουμε να είμαστε σε θέση να εντοπίζουμε, να πληρούμε τις προϋποθέσεις και να οργανώνουμε την επιλογή λύσεων σε όλη την περιοχή, προκειμένου να προσφέρουμε εμπειρίες που θα βοηθήσουν στην ανάδειξη του συλλογικού προφίλ της Vins de Provence. Για την κάλυψη των αναγκών των επισκεπτών, μια νέα διαδικτυακή πλατφόρμα θα γίνει ενιαία στάση, παρέχοντας πρόσβαση σε όλες τις λύσεις οινοτουρισμού που προσφέρονται από τα οινοποιεία και τα κτήματα της περιοχής».
ΠΗΓΗ: thedrinksbusiness.com