Η Κίνα είναι η μόνη από τις μεγαλύτερες αγορές ηλεκτρονικού εμπορίου αλκοόλ στον κόσμο για την οποία η συχνότητα αγορών αλκοόλ στο διαδίκτυο συνεχίζει να φτάνει σε νέα ύψη, σύμφωνα με την Ανάλυση Αγοράς Ποτών της IWSR.
Η ανάπτυξη των καναλιών απευθείας προς τον καταναλωτή (DtC) και κατ’ απαίτηση ήταν η κινητήρια δύναμη της επιτυχίας της, που ενισχύθηκε από την άρση των περιορισμών για τον Covid στα τέλη του 2022.
Μάλιστα, περισσότεροι από τους μισούς (53%) όλων των αγοραστών αλκοόλ στην Κίνα ψωνίζουν μέσω Διαδικτύου, σχεδόν το διπλάσιο ποσοστό, από αυτό που παρατηρείται σε οποιαδήποτε άλλη μεγάλη αγορά.
Έπειτα, τα δεδομένα του IWSR δείχνουν ότι το 83% των μη χρηστών του καναλιού που ερωτήθηκαν το 2023 δήλωσαν ότι ήταν πολύ πιθανό να αγοράσουν αλκοόλ στο διαδίκτυο στο μέλλον, από 71% το 2022.
Παράλληλα, η IWSR το συνέκρινε με τις ΗΠΑ, όπου η διείσδυση των ηλεκτρονικών αγοραστών είναι μόνο 14%. Παρά αυτό το συγκριτικά χαμηλό ποσοστό, οι ΗΠΑ παραμένουν η δεύτερη πιο πολύτιμη αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου και θα συνεχίσουν να προσφέρουν μια από τις πιο αναπτυγμένες παγκοσμίως, αν και σε χαμηλότερο επίπεδο λόγω του αδύναμου μακροοικονομικού περιβάλλοντος και της ομαλοποίησης των καταναλωτικών συμπεριφορών.
Αξίζει να σημειωθεί, πως οι 10 αγορές με το υψηλότερο ποσοστό καταναλωτών αλκοόλ που αγοράζουν στο Διαδίκτυο (διαδικτυακοί αγοραστές αλκοόλ ως ποσοστό των καταναλωτών αλκοόλ), είναι η Κίνα (με 53% αγορές μέσω Διαδικτύου), η Βραζιλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιαπωνία, η Αυστραλία, η Γερμανία, οι ΗΠΑ, η Ιταλία, η Ισπανία , Γαλλία (με τους διαδικτυακούς αγοραστές να αποτελούν το 8%).
Οι διαδικτυακές πωλήσεις αλκοόλ στην Κίνα αυξήθηκαν με CAGR αξίας 16% μεταξύ 2018 και 2022, δημιουργώντας μερίδιο 39% στις παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου. Η IWSR προβλέπει CAGR 2022-27 6% αύξηση, αυξάνοντας το παγκόσμιο μερίδιο στο 40%.
Τι οδηγεί λοιπόν την ανάπτυξη; Η IWSR υποστηρίζει ότι σε αντίθεση με ορισμένες αγορές, όπου η ώθηση στο ηλεκτρονικό εμπόριο αλκοόλ ήταν μια «ανωμαλία που προκλήθηκε από τον Covid», η ανάπτυξη των καναλιών της Κίνας είναι μακροπρόθεσμη υπόθεση.
Η καινοτομία των λιανοπωλητών συντηρεί επίσης την ανάπτυξη του καναλιού, υποστήριξε η IWSR.
Το κρασί ανοίγει τον δρόμο των αγορών
Όλες οι κύριες κατηγορίες οινοπνευματωδών ποτών στην Κίνα είναι έτοιμες για ανάπτυξη στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Οι προβλέψεις της IWSR δείχνουν ότι οι διαδικτυακές πωλήσεις κρασιού θα αυξηθούν με τιμή CAGR 8% μεταξύ 2022 και 2027, την υψηλότερη από οποιαδήποτε κατηγορία ποτών. Το CAGR των οινοπνευματωδών ποτών εκτιμάται σε 5% την ίδια περίοδο, με τη μπύρα, τον μηλίτη και τα RTD να αναμένεται να αυξηθούν κατά 6% CAGR κατά την πενταετία.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της IWSR, το κρασί έχει μερίδιο αξίας 3% επί του συνόλου των αλκοολούχων ποτών στην Κίνα. Στο ηλεκτρονικό εμπόριο, ωστόσο, το μερίδιό του είναι 12%, υπογραμμίζοντας πόσο θετικό θα μπορούσε να είναι το κανάλι για την κατηγορία.
«Η ανάπτυξη του διαδικτυακού κρασιού προβλέπεται να επιταχυνθεί κατά την περίοδο πρόβλεψης, καθώς η προηγουμένως άρρωστη κατηγορία πέφτει κάτω και αρχίζει να ανακάμπτει», σχολίασε η Shirley Zhu, διευθύντρια έρευνας για την Greater China, IWSR.
Για τα οινοπνευματώδη ποτά, το baijiu είναι υπεύθυνο για την ανάπτυξη που παρατηρήθηκε τα τελευταία χρόνια. Ο Zhu είπε: «Σε πνεύματα, η ισχυρή ανάπτυξη που παρατηρήθηκε το 2022, λόγω της ανόδου του DtC baijiu, θα μαλακώσει, αλλά η κατηγορία θα συνεχίσει να έχει καλές επιδόσεις. Αναμένουμε από τις εταιρείες baijiu να αυξήσουν πιθανώς τις επενδύσεις τους σε διαδικτυακά κανάλια, τώρα που έχουν δει τα αποτελέσματα».
Τέλος, αξίζει να αναφερθεί πως ο Zhu προβλέπει ότι το μερίδιο του ηλεκτρονικού εμπορίου της μπύρας είναι πιθανό να αυξηθεί καθώς περισσότεροι καταναλωτές αναζητούν ευκολία.
ΠΗΓΗ: thedrinksbusiness.com