Η είδηση έρχεται καθώς η εταιρεία ανέφερε τον Μάιο ότι είχε προσαρμοσμένη πρόβλεψη κερδών «λίγο πάνω από» την προηγούμενη εκτίμησή της.
Τον Οκτώβριο, η Naked Wines αναγκάστηκε να περικόψει το 6% του εργατικού της δυναμικού, καθιστώντας 30 μέλη του προσωπικού πλεονάζοντος προκειμένου να δημιουργηθεί ένας «μκρότερος και πιο εστιασμένος οργανισμός».
Ο Πρόεδρος και ιδρυτής της εταιρείας, Rowan Gormley, επανήλθε με έκπληξη στο Naked τον Ιούλιο, μετά την καθυστέρηση της δημοσίευσης των ετήσιων αποτελεσμάτων που δημιούργησε κάποια ανησυχία στην πόλη, με ορισμένους αναλυτές να αμφισβητούν εάν ο Gormley ήταν ο κατάλληλος άντρας για η εργασία.
Ο ίδιος σε πρόσφατη δήλωση του ανέφερε ότι: «Όλο το διοικητικό συμβούλιο της Naked Wines λυπάται που η υποστήριξη και η υπομονή σας ως μετόχων, οινοποιών, αγγέλων και εργαζομένων δεν ανταμείφθηκε. Είμαστε όλοι αποφασισμένοι να το αντιμετωπίσουμε».
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, οι συνολικές πωλήσεις για το έτος ήταν £354 εκατ., οι οποίες ήταν αυξημένες κατά 1% από έτος σε έτος, αλλά μειώθηκαν κατά 8% σε συγκρίσιμη βάση 52 εβδομάδων.
Παράλληλα, η εταιρεία εντόπισε 10 εκατομμύρια λίρες ετησίως περαιτέρω εξοικονόμηση κόστους για να προσπαθήσει να επιστρέψει στην κερδοφορία, δηλώνοντας παρά τα αποτελέσματα ότι είχε «τα θεμέλια για να γίνει η κερδοφορία βιώσιμη».
Ωστόσο, ανέφερε επίσης ότι η αρχή του οικονομικού έτους είχε «αρχίσει πιο αργά από το αναμενόμενο» με τα έσοδα να μειώνονται κατά 18% το πρώτο τρίμηνο, γεγονός που ήταν αποτέλεσμα των πωλήσεων σε νέους πελάτες κατά 41% χαμηλότερες και των πωλήσεων σε επαναλαμβανόμενους πελάτες επίσης κατά 15%, αντικατοπτρίζοντας μια μικρότερη πελατειακή βάση από έτος σε έτος.
Η εταιρεία τόνισε ότι τώρα ότι αναμένει τα έσοδα ολόκληρου του έτους να μειωθούν κατά 8-12%.
Έπειτα, ο Rowan Gormley είπε: «Με τα έσοδα κάτω από το αρχικό μας σχέδιο, βρισκόμαστε οριακά πίσω από τα σχέδιά μας για την αποδέσμευση αποθεμάτων, αλλά έχουμε λάβει μέτρα για να μειώσουμε περαιτέρω τις μελλοντικές δεσμεύσεις αγορών, ενώ συνεχίζουμε να διαχειριζόμαστε αυστηρά το κόστος».
Ο Nick Devlin, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου της Naked Wines, δήλωσε στη δήλωση διαπραγμάτευσης: «Το περιβάλλον συναλλαγών είναι σκληρό, αλλά η Naked παραμένει εξαιρετικά ανθεκτική. Έχουμε λάβει αποφασιστικά μέτρα και έχουμε εκπληρώσει τους βασικούς στόχους της στρατηγικής μας «pivot to profit». Η εστίασή μας τώρα είναι να προσφέρουμε κερδοφόρα ανάπτυξη.
«Αναγνωρίζουμε ότι το περιβάλλον είναι πιθανό να παραμείνει σκληρό και διαμορφώνουμε την επιχείρηση ώστε να είναι κερδοφόρα και να παράγει μετρητά παρά τις δύσκολες συνθήκες. Ένα πιο αδύνατο και πιο εστιασμένο Naked θα είναι το καλύτερο για να προσφέρει στους πελάτες και τους οινοποιούς μας. Πιστεύω ότι μπορούμε να βγούμε από αυτές τις προκλήσεις μια ισχυρότερη επιχείρηση.
«Θέλω να ευχαριστήσω τις ομάδες και τους οινοποιούς μας για την υποστήριξη και τη δέσμευσή τους την περασμένη χρονιά. Σε γενικές γραμμές έχουν αγκαλιάσει ένα πρόγραμμα ταχείας αλλαγής και έχουν θέσει τα θεμέλια για μελλοντική κερδοφόρα ανάπτυξη».
Πέρυσι, αποκάλυψε ότι οι ετήσιες πωλήσεις της αυξήθηκαν μόλις κατά 3% και εκείνη την εποχή έλεγε ότι οι πωλήσεις θα μπορούσαν να μειωθούν κατά 4% λόγω της οικονομικής αβεβαιότητας και του ταλαιπωρημένου τμήματος «νέων προσαρμοσμένων» της εταιρείας. Τον Νοέμβριο του 2021, ο πωλητής κρασιού κατηγόρησε επίσης τις ελλείψεις και την έλλειψη προσφοράς για χαμηλότερα από τα αναμενόμενα στοιχεία.
Τέλος, ο Διευθύνων Σύμβουλος Nick Devlin δήλωσε τότε ότι δήλωσε ότι η εταιρεία δεν θα «επιδιώξει την ανάπτυξη με οποιοδήποτε κόστος» και αντ ‘αυτού θα επιδιώξει να πραγματοποιήσει συναλλαγές σε ή γύρω από ένα νεκρό επίπεδο.
ΠΗΓΗ: thedrinksbusiness.com