Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

H «Rhonéa» εξαίρεση των συνεταιριστικών οινοποιείων

Με 2.900 εκτάρια αμπέλων στη νότια κοιλάδα του Ροδανού, μεταξύ των οποίων τα 2.100 βρίσκονται στα χωριά Crus και Côtes du Rhône, η Rhonéa, ως οινοποιείο της περιοχής αποτελεί σημαντικό παίκτη.

Οι 400 αμπελουργοί του οινοποιείου ασχολούνται με τέσσερις ονομασίες, δηλαδή Beaumes-de-Venise, Rasteau, Vacqueyras και Visan και περικλείουν τους πρόποδες του Mont Ventoux μέχρι το βορειότερο τμήμα του διαμερίσματος Vaucluse, κοντά στο Drôme Provençale.

«Εκμεταλλεύοντας» τα θετικά που μπορεί να προσφέρει ένα συνεταιριστικό οινοποιείο, η Rhonéa δουλεύει σκληρά ώστε να αλλάξει τη φήμη που μαστίζει εταιρείες όπως η ίδια. «Στο παρελθόν, και μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του ’80, οι οινικοί συνεταιρισμοί θεωρούνταν ότι παράγουν μόνο μεγάλους όγκους κρασιών κακής ποιότητας», λέει η Valérie Vincent, επικεφαλής μάρκετινγκ και επικοινωνίας στη Rhonéa.

Μια δεκαετία αργότερα αυτή η φήμη άρχισε να αλλάζει μαζί με την αγορά. Η έκρηξη της ζήτησης και η στροφή προς την καλύτερη ποιότητα προϊόντος, οδήγησαν τους συνεταιρισμούς στην  αύξηση  της παραγωγής  τους και στην αναζήτηση  καλύτερων μεθόδων παραγωγής εργασίας .

Αλλά για συνεταιριστικά οινοποιεία όπως η Rhonéa, η πρόοδος προς μια πιο θετική εικόνα μπορεί να είναι αργή.

«Η αδράνεια είναι σίγουρα ένας από τους κύριους λόγους που εξηγούν αυτή τη μακροχρόνια εικόνα», λέει ο Vincent. «Οι συνεταιρισμοί δεν μπορούν να αλλάξουν τόσο γρήγορα όσο άλλοι φορείς εκμετάλλευσης γιατί όταν ξεκινάς κάτι νέο στους αμπελώνες, πρέπει να περιμένεις πριν τεθεί σε ισχύ η αλλαγή.

«Ο κόσμος λέει συνήθως ότι χρειάζονται σχεδόν 10 χρόνια για να μεταμορφωθεί πλήρως ένα οινοποιείο, τόσο στα αμπέλια όσο και στα κελάρια. Αν σκεφτείς την ποσότητα των αμπελουργών και των εκταρίων που έχουμε, χρειάζεται ακόμη περισσότερος χρόνος για να αλλάξουν τα πάντα».

Η Rhonéa εργάζεται σκληρά για να αλλάξει τη συνεταιριστική εικόνα. «Προσπαθούμε να δείξουμε τη δουλειά των αμπελουργών μας, που είναι όλοι μικροκαλλιεργητές περίπου 10 εκταρίων», λέει.

Η Rhonéa ακολουθεί μια διττή προσέγγιση για την premiumization, τόσο στους αμπελώνες όσο και στις πωλήσεις της. Το οινοποιείο δεσμεύεται στην ανάπτυξη συνδεδεμένων εργαλείων για να βοηθήσει τους αμπελουργούς στις καθημερινές τους δουλειές, με μετεωρολογικούς σταθμούς, εργαλεία μέτρησης νερού και συνοδευτικά μέτρα για τη μετατροπή των πρακτικών σε  βιώσιμες.

Το οινοποιείο ασχολείται επίσης με βιοδυναμική γεωργία, «δουλεύοντας όχι ενάντια στη φύση, αλλά με αυτήν», λέει ο Vincent. «Όταν σέβεσαι τον ρυθμό της φύσης και των φυτών, η φύση πάντα σου τον επιστρέφει», λέει, σημειώνοντας ότι η εφαρμογή βιοδυναμικών πρακτικών έχει βελτιώσει την αντοχή στην κλιματική αλλαγή στα αμπέλια.

Αποτελούμενη από πολλούς μικρούς παραγωγούς, η Rhonéa εξακολουθεί να λειτουργεί σαν ένα «μεγάλο κτήμα», με ακριβή εργαλεία για τη διαχείριση των 2.900 εκταρίων της.

«Γνωρίζουμε την ωριμότητα των σταφυλιών μας ανάλογα με το πού βρίσκονται. Αυτό βοηθά στην επιλογή των σωστών σταφυλιών τη σωστή στιγμή για το cuvée που θέλουμε», προσθέτει ο Vincent.

Πέρα από τις καμπάνιες και τις εκδηλώσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η Rhonéa επιτρέπει στην ποιότητα των κρασιών της να αναδεικνύει τις δυνατότητες ενός συνεταιρισμού. Οι αμπελώνες, μικρές αποδόσεις και με περιορισμένες εμφιαλώσεις, αναδεικνύουν την ικανότητα του συνεταιρισμού να είναι τόσο ακριβής και τόσο επαγγελματικός όσο ένα μεμονωμένο κτήμα στη γνώση των αμπελώνων του.

«Είναι ακριβώς το αντίθετο από την ιδέα ότι τα συνεταιριστικά οινοποιεία βάζουν όλα τα σταφύλια στον ίδιο κάδο για να παράγουν τεράστιες ποσότητες κρασιών», λέει ο Vincent.

Επισημαίνει την παραγωγή του Vintage Muscat de Beaumes de Venise από τη Rhonéa ως το τέλειο παράδειγμα αυτού: «Το Vintage Muscat μας δείχνει τη φαντασία μας στην οινοποίηση: Το Muscat Petit Grain είναι μια πολύ εύθραυστη ποικιλία σταφυλιού και η οινοποίηση και η παλαίωση του Μοσχάτου απαιτεί μεγάλη ικανότητα.»

Η Rhonéa είναι ενωμένη από το 2015 με το σύνθημα «αναδεικνύοντας τα terroirs και ενώνοντας ταλαντούχους ανθρώπους». Όπως το θέτει ο Vincent: «Αυτή είναι μια πολύ καλή περίληψη του τι κάνει ένα συνεταιριστικό οινοποιείο: να είσαι ειδικός από το αμπέλι μέχρι το τραπέζι».

ΠΗΓΗ: drinksbusiness.com

 

 

Σχετικά Άρθρα

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Για 11η χρονιά τα κορυφαία κόκκινα κρασιά της Ελλάδας παρουσιάζονται δίπλα σε εξίσου σπουδαίες δημιουργίες του διεθνή αμπελώνα στην έκθεση που δικαίως φέρει το...

REPORTS

Η ιστορική Viña Santa Rita της Χιλής κατέκτησε την πρώτη θέση στη φετινή λίστα του Forbes με τις 50 καλύτερα οινοποιεία του κόσμου, μια...

REPORTS

Οι γιορτές, οι επιτυχίες, οι προσωπικές στιγμές αλλά και οι έρωτες εξακολουθούν να συνδέονται με ένα παγωμένο ποτήρι αφρώδους οίνου. Μια παλιά συνήθεια που...

REPORTS

Η ιταλική αγορά κρασιού βρίσκεται σε μια περίοδο αναδιάταξης, με το κοινό να δείχνει ολοένα μεγαλύτερη προτίμηση στην ποιότητα, τη βιωσιμότητα και στις πιο...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Διευρύνουν σταθερά την παρουσία τους στον οινικό χάρτη της χώρας τα κρασιά της Κεντρικής Ελλάδας, τουλάχιστον όπως αυτά δίνουν τα τελευταία χρόνια το παρών...

REPORTS

Την κατάταξη των αιτούντων περιόδου 2025-2026 για επενδύσεις σε οινοποιεία ανακοίνωσε το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, με την διαδικασία των ενστάσεων να ξεκινά στις 26...

REPORTS

Το VINSANTO MIKRA THIRA είναι ο πρώτος επιδόρπιος οίνος του οινοποιείου, μια δημιουργία που εξελίχθηκε με αργό ρυθμό και υπομονή...

REPORTS

Ο παγκόσμιος οινικός κλάδος μετέβη στο 2025 μέσα σε μια περίοδο βαθιάς προσαρμογής, όπου η κατανάλωση μειώνεται αισθητά, αλλά η ζήτηση για ποιοτικότερο κρασί...