Connect with us

Αναζήτηση

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Anhydrous, το οινοποιείο της Σαντορίνης που «αυτονομήθηκε» από το Κτήμα Αβαντίς

Nέες επενδύσεις και τα επόμενα βήματα προετοιμάζει το οινοποιείο Anhydrous, που αποτελεί την οινική έκφραση του Κτήματος Αβαντίς στη Σαντορίνη.

Avantis Winery in Santorini island Apostolos Moutrichas portrait

Του Γιώργου Λαμπίρη

Στο πλάνο είναι η δημιουργία νέου οινοποιείου με επένδυση της τάξεως του 1 εκατ. ευρώ, με στόχο να αυξήσει την παραγωγική του δυναμικότητα και να μεταφέρει εκεί την παραγωγή από τις υπάρχουσες εγκαταστάσεις στην περιοχή του Βόθωνα, όπως λέει στο Wine Trails ο οινοποιός και ιδιοκτήτης του οινοποιείου, Απόστολος Μούντριχας.

Το οινοποιείο στο νησί των Κυκλάδων αποτελεί ουσιαστικά την επανασύσταση του Κτήματος Αβαντίς στη Σαντορίνη με διαφορετική ονομασία, έχοντας ήδη διαγράψει εννέα έτη διαδρομής στη Σαντορίνη.

Έτσι γεννήθηκε το Anhydrous που διαθέτει εκτός των άλλων και επισκέψιμο τμήμα, το οποίο περιλαμβάνει το κελάρι και το εστιατόριο, με την επιμέλεια του μενού να ανήκει στον Γιάννη Μπαξεβάνη. Ταυτόχρονα το Anhydrous διαθέτει και χώρο για spa.

Από την άφιξη στη Σαντορίνη και τις πρώτες “άφουρες”

«To 2012 θελήσαμε να προσθέσουμε στο χαρτοφυλάκιο του Κτήματος Αβαντίς μία Σαντορίνη», λέει ο κύριος Μούντριχας περιγράφοντας την έναρξη της διαδρομής. «Τότε και για τρία χρόνια συνεργαστήκαμε με το οινοποιείο του Γιώργου Γαβαλά. Στη συνέχεια αναπαλαιώσαμε μία μικρή κάναβα κάτω από το αρχοντικό της οικογένειας Εμμανουήλ Αργυρού στη Μεσσαριά. Εκεί βάλαμε τις πρώτες μας “άφουρες” (μεγάλα δρύινα βαρέλια που έφερναν οι μοναχοί κάποτε από το εξωτερικό). Έτσι προέκυψε ένας δεύτερος κωδικός, το ΠΟΠ Σαντορίνη Άφουρα, μία ετικέτα που ισορροπεί ανάμεσα σε Νυχτέρι και σε Σαντορίνη βαρέλι».

Η πρώτη ετικέτα που παρήγε το Κτήμα Αβαντίς στη Σαντορίνη ήταν το Κτήμα Αβαντίς – Σαντορίνη με τις ποικιλίες Ασύρτικο, Αϊδάνι και Αθήρι. Ακολούθησε η συγκέντρωση μίας επαρκούς ποσότητας Μανδηλαριάς από την περιοχή του Πύργου, απ’ όπου προέκυψε το ροζέ Grace. Σταδιακά εντάχθηκε στο χαρτοφυλάκιο του οινοποιείου και ένα κόκκινο ο Άγιος Νικόλας προερχόμενος από 70% μαυροτράγανο και 30% Μανδηλαριά με ένα χρόνο ωρίμανση και σε μικρά βαρέλια των 225 λίτρων αλλά και σε άφουρες των 1.000 λίτρων.

«Στην ελληνική αγορά και στις εξαγωγές κυριαρχούσε η Σαντορίνη Αβαντίς. Οι υπόλοιπες ετικέτες παράγονταν σε πολύ μικρές ποσότητες και προορίζονταν αποκλειστικά για το επισκέψιμο οινοποιείο. Ωστόσο πριν από δύο μήνες ξεκινήσαμε τη διάθεσή τους στην αγορά», εξηγεί ο Απόστολος Μούντριχας.

Η ιδέα της «αυτονόμησης» και η υλοποίησή της

Ο ίδιος επισημαίνει ότι πριν από ένα χρόνο γεννήθηκε η ιδέα «αυτονόμησης» της Σαντορίνης, ούτως ώστε να πορευθεί ανεξάρτητα από το Κτήμα Αβαντίς. «Επιλέξαμε την ονομασία Anhydrous. Πηγή έμπνευσης αποτέλεσε ένας καλός μας αμπελουργός ο κυρ Γιώργος, ο οποίος είχε ως επωδό για τα αμπέλια τη φράση: “άνυδρα είναι τι να σου κάνουν;”. Η λέξη “άνυδρο” και έχει παγκόσμιο εκτόπισμα και γίνεται κατανοητή στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, περιγράφοντας με ακρίβεια το terroir της Σαντορίνης. Η ονομασία Anhydrous είναι λατινικής προέλευσης, ούτως ώστε να γίνεται κατανοητή από όλους όσοι την διαβάζουν. Καθιερώθηκε και επίσημα πριν από ενάμισι μήνα, ενώ η εταιρεία που συστήθηκε είναι η Anhydrous Οινοποιητική Σαντορίνης ΙΚΕ».

Με πέντε κωδικούς στην αγορά

Το οινοποιείο Anhydrous διαθέτει συνολικά πέντε κωδικούς. Στην πορεία δημιουργήθηκε και μία Σαντορίνη σε τσιμεντένιο αυγό. «Η ανάγκη για τη συγκεκριμένη φιάλη προήλθε από ένα απομονωμένο αμπελοτόπι στον Πύργο, κοντά στη μονή του Προφήτη Ηλία, το οποίο ωρίμαζε πολύ αργά και είχε ατσάλινη οξύτητα. Για να πλαισιώσουμε αυτή την οξύτητα θέλαμε να πειραματιστούμε με το τσιμεντένιο αυγό που προσφέρει δύο πλεονεκτήματα: αφενός ως φυσικό υλικό αναπνέει, αφετέρου λόγω του σχήματος δημιουργείται το φαινόμενο vortex που προκαλεί συνεχείς αναδεύσεις. Αυτό βοηθά να περάσει σώμα από τις οινολάσπες στο κρασί, γεγονός που επιφέρει ισορροπία με την υφιστάμενη οξύτητα και το υφάλμυρο στοιχείο».

Ας σημειωθεί ότι το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής κατευθύνεται στην εστίαση, ενώ το Anhydrous εξάγει το 50% των φιαλών που παράγει.

Οι ετικέτες του οινοποιείου Anhydrous

 

· Σαντορίνη Anhydrous (τιμή λιανικής 24 ευρώ)

Τρύγος 2019: 2.000 φιάλες

Τρύγος 2020: 10.000 (9 μήνες οινολάσπες σε ανοξείδωτη δεξαμενή)

· Άφουρα Anhydrous (τιμή λιανικής 38 ευρώ) – Aσύρτικο

Τρύγος 2019: 2.000 φιάλες

Τρύγος 2020: 4.500 φιάλες

· Icon (τιμή λιανικής 48 ευρώ) – Ασύρτικο

Tρύγος 2019: 700 φιάλες

Τρύγος 2020: 1.500 φιάλες

· Grace (τιμή λιανικής 15 ευρώ) – Μανδηλαριά

Τρύγος 2020: φιάλες

· Άγιος Νικόλας (τιμή λιανικής 27 ευρώ) Μαυροτράγανο, Μανδηλαριά

Τρύγος 2019: 2.500 φιάλες

Τρύγος 2020: 10.000 φιάλες

Συνολική παραγωγή: ~25.000 φιάλες

 

Σχετικά Άρθρα

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

REPORTS

Το νέο brand του οινοποιείου παίρνει την ονομασία «ANHYDROUS» που προέρχεται από την ελληνική λέξη «ΑΝΥΔΡΟΣ». O όρος προέρχεται από το έδαφος της Σαντορίνης...

REPORTS

Το κτήμα Αβαντίς εφαρμόζει σαν εναλλακτική αξιοποίησης υπο-προϊόντων της βιομηχανίας κρασιού την παραγωγή μιας καλλυντικής σειράς προσώπου και σώματος για άντρες και γυναίκες.

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Όταν οι άλλοι φύτευαν Cabernet Sauvignon, ο Απόστολος Μούντριχας επέλεγε Syrah

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Συγγενείς, φίλοι και συνεργάτες θα πουν την Τρίτη 12 Νοεμβρίου το «ύστατο χαίρε» στον Γιάννη Μπουτάρη, που πέθανε σε ηλικία 82 χρόνων το βράδυ...

REPORTS

Στην Παγκόσμια Ημέρα Οινοτουρισμού την Κυριακή 10 Νοεμβρίου συμμετέχουν τα οινοποιία των Δρόμων του Κρασιού της Ελλάδας.

REPORTS

Εξεπλάγησαν ευχάριστα οι 15 Γερμανοί σομελιέ και επαγγελματίες του οίνου από την δυναμικότητα και την ποικιλομορφία των terroir της Πελοποννήσου, καθώς μέσα από τις...

REPORTS

Η επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των Ηνωμένων Πολιτειών έχει φέρει σε εγρήγορση τη γαλλική οινοβιομηχανία, υπενθυμίζοντας με ανησυχία τις επιπτώσεις του λεγόμενου...