Σύμφωνα με στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας της Αυστρίας, η χώρα εξήγαγε 67,7 εκατομμύρια λίτρα κρασιού το 2022. Αν και ήταν 3,5% από τον όγκο για το 2021, η αξία αυτών των εξαγωγών αυξήθηκε κατά 6,4%, φτάνοντας τη μέση τιμή ρεκόρ ανά λίτρο 3,42 ευρώ.
Την στιγμή που ο όγκος των εξαγωγών παρουσιάζει διακυμάνσεις τα τελευταία 20 χρόνια, η αξία των εξαγωγών βρίσκεται σε ανοδική τροχιά, αυξάνοντας από το 2020 καθώς αυξάνεται η ευαισθητοποίηση για την ποιότητα του αυστριακού κρασιού.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Austrian Wine, Chris York, γιόρτασε αυτή την ώθηση: «Η επιτυχία στις εξαγωγικές αγορές, και ειδικά η μέση τιμή ρεκόρ, είναι πολύ σημαντική για τη βιομηχανία κρασιού μας. Το τρέχον κύμα πληθωρισμού πλήττει επίσης σκληρά τους αμπελουργούς μας, γι’ αυτό πρέπει να επικεντρωθούμε στην αύξηση της προστιθέμενης αξίας τους».
«Παρατηρήσαμε ότι τα λευκά κρασιά μας χτυπούν πραγματικά τους διεθνείς καταναλωτές και η ζήτηση αυξάνεται συνεχώς», συνέχισε ο York.
Πράγματι, η αξία των εξαγωγών λευκού Qualitätswein αυξήθηκε κατά 7,9% και η ζήτηση για Sekt (αφρώδης οίνος) αυξήθηκε κατά 19,3%.
Ενώ, η Γερμανία εξακολουθεί να έχει το μεγαλύτερο μερίδιο στη συνολική αξία πωλήσεων των αυστριακών εξαγωγών κρασιού (40,5%), οι εξαγωγές φθηνότερου, χύμα κρασιού αυξήθηκαν εις βάρος του κρασιού σε μπουκάλι, με αποτέλεσμα την πτώση της αξίας των εξαγωγών κατά 1,3%. Η Ελβετία, η οποία ως το δεύτερο μεγαλύτερο μερίδιο (11,1%), σημείωσε άνοδο 8,6% σε αξία.
Για το Ηνωμένο Βασίλειο, είναι μια εντελώς διαφορετική ιστορία. Αν και οι παραγωγοί σε πρόσφατη γευσιγνωσία στο Λονδίνο εξέφρασαν συνεχές ενδιαφέρον για την αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου, οι προκλήσεις του Brexit, όπως η πρόσθετη γραφειοκρατία και οι νέες απαιτήσεις επισήμανσης, αναφέρονται ως ο λόγος για την πτώση της αξίας κατά 38%.
Ωστόσο, το αυστριακό κρασί έχει γίνει πραγματικά υπερατλαντικό, όπως εξήγησε ο York: «Ήδη στην περσινή VieVinum, τη μεγαλύτερη έκθεση κρασιού της Αυστρίας, αρχίσαμε να παρατηρούμε ότι τα κρασιά μας έχουν πολύ μεγάλη ζήτηση σε ορισμένες χώρες, όπως ο Καναδάς, οι Η.Π.Α. και στη Βόρεια Ευρώπη. Οι καταναλωτές σε αυτές τις αγορές αναζητούν κρασιά υψηλής ποιότητας, που παράγονται με περιβαλλοντική συνείδηση και πληρώνουν επίσης καλές τιμές για αυτά. Αυτό είναι το τέλειο ταίρι για εμάς».
Οι ΗΠΑ, η τρίτη μεγαλύτερη εξαγωγική αγορά, κατέγραψαν άνοδο 11,2% σε αξία. Ο Καναδάς, η πέμπτη μεγαλύτερη εξαγωγική αγορά, σημείωσε αύξηση αξίας 46,7% στα 10,7 εκατ. ευρώ, επταπλάσια αύξηση σε σχέση με πριν από πέντε χρόνια.
Παρά την πτώση 15,8% στην Κίνα, οι άλλες αγορές της Ανατολικής Ασίας κινούνται ανοδικά, με την αξία των αγορών της Ιαπωνίας και της Νότιας Κορέας να αυξάνεται κατά 61,3% και 26,4% αντίστοιχα.
«Μπορούμε να δούμε ότι οι στοχευμένες κοινές προσπάθειες τόσο της Austrian Wine όσο και των αμπελουργών της χώρας αποδίδουν καρπούς. Είμαστε σε καλό δρόμο για να φτάσουμε τον επόμενο εξαγωγικό στόχο του ενός τέταρτου του δισεκατομμυρίου ευρώ», κατέληξε ο York.
ΠΗΓΗ: thedrinksbusiness.com