Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Όλες οι διεθνείς τάσεις του οίνου έπιασαν λιμάνι στο επιδραστικό wine selfie της Θεσσαλονίκης

Κρασιά τύπου orange, αρκετά αφρώδη, αλλά και ετικέτες χωρίς αλκοόλ ή με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ, τη νέα παγκόσμια οινική τάση, που, σιγά – σιγά, κάνει την εμφάνισή της πλέον και στην Ελλάδα, ήταν μερικά από τα δείγματα της οινοποιητικής βιομηχανίας που δοκίμασαν, το διήμερο 29 και 30 Σεπτεμβρίου, επαγγελματίες της εστίασης, αλλά κι απλοί οινόφιλοι της Θεσσαλονίκης.

Την ευκαιρία έδωσε η 4η διοργάνωση «Thessaloniki Wine Selfie», στην αποθήκη Γ’ στο λιμάνι της πόλης, όπου παρουσιάστηκαν 250 ετικέτες κρασιού -ορισμένες, μάλιστα, για πρώτη φορά κατ’ αποκλειστικότητα- από ελληνικά καταξιωμένα οινοποιεία, boutique wineries και δίκτυα διανομής, τόσο με ελληνικά, όσο και εισαγόμενα κρασιά.

Ξεφυλλίστε και κατεβάστε σε υψηλή ανάλυση το τεύχος 41 του Winetrails

«Η διαφορά με όλες τις υπόλοιπες εκθέσεις για το κρασί έχει να κάνει με το γεγονός ότι στο Thessaloniki Wine Selfie, όλες οι ετικέτες οι οποίες συμμετέχουν είναι τοποθετημένες ανά χρώμα, ποικιλία και στυλ, κάτι που σημαίνει πως οποιοσδήποτε έρχεται εδώ, παίρνει το ποτήρι του κι αφού ενημερωθεί για όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται να ξέρει για το κρασί, από έναν πίνακα ακριβώς από πάνω από τη φιάλη, που έχει στοιχεία όπως για την ποικιλία, την περιοχή, τον τρόπο καλλιέργειας, μέχρι και την τιμή λιανικής του, μπορεί στη συνέχεια να το γευτεί και να διαπιστώσει αν του ταιριάζει ή όχι», εξήγησε στην Agrenda ο Στέφανος Κόγιας, από το Wine Style, που διοργανώνει το Thessaloniki Wine Selfie.

Τον συναντήσαμε να περιδιαβαίνει στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο και να συνομιλεί διαρκώς με το πλήθος των επισκεπτών της έκθεσης, η οποία, όπως μας είπε, απευθύνεται σε όλους όσους ενδιαφέρονται να έχουν μια επικοινωνία με τον κόσμο του κρασιού, είτε πρόκειται για experts του οίνου, είτε για επαγγελματίες με δραστηριότητα στο χώρο της εστίασης, είτε ακόμη και για απλούς φίλους του κρασιού, οι οποίοι αρέσκονται να το απολαμβάνουν ή θέλουν να το γνωρίσουν. «Μπορεί κάποιος να έρθει να δοκιμάσει 15 Ασύρτικα στη σειρά και να συγκρίνει μεταξύ τους, ή να συγκρίνει διαφορετικές ποικιλίες», ανέφερε και μας πληροφόρησε πως ως προς τη χρωματική σύνθεση των συμμετοχών, το 43% των ετικετών ήταν λευκά κρασιά, το 30% ροζέ και το υπόλοιπο είχε να κάνει με ερυθρούς οίνους, όλα εσοδείας 2023 και πίσω.

Αναφορικά με τη φετινή χρονιά, ο κ. Κόγιας τη χαρακτήρισε από άποψη αμπελουργική ως μια από τις πιο δύσκολες τουλάχιστον για το βόρειο ημισφαίριο, ενώ ειδικά για την Ελλάδα σημείωσε πως σε κάποιες ζώνες ήταν υπερβολικά δύσκολο. «Ο χρόνος ωρίμανσης των σταφυλιών ήταν πολύ σύντομος, λόγω των ξηροθερμικών συνθηκών που επικράτησαν, το οποίο σημαίνει ότι είναι πολύ πιθανό να έχουμε αδυναμίες όσον αφορά στη συμπύκνωση των κρασιών. Θα πρέπει να δοκιμάσουμε τα κρασιά που θα παραχθούν για να κρίνουμε εάν τελικώς η υγιεινή των σταφυλιών ανταποκρίνεται σε πολύ ωραία κρασιά, μέτρια ή οτιδήποτε άλλο. Προς το παρόν, είναι νωρίς να βγουν αξιόπιστα συμπεράσματα», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Διαπιστώνοντας την αποκατανάλωση κρασιού (κυρίως στη Γαλλία), σε συνδυασμό με την κλιματική αλλαγή και τις γεωπολιτικές εντάσεις, εκπρόσωποι του 75% των αμπελώνων του κόσμου...

REPORTS

Αυτή είναι μια δύσκολη περίοδος για τους αμπελουργούς στην Κοιλάδα της Νάπα και σε ολόκληρη την πολιτεία, με τις μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών έχουν...

REPORTS

Την Τρίτη 8 Οκτωβρίου, το Παρίσι αποτέλεσε τον πέμπτο κατά σειρά οινικό σταθμό στις εξαιρετικά επιτυχημένες και καινοτόμες προωθητικές δράσεις που οργανώνουν τα 50...

REPORTS

Με τεράστια επιτυχία και με την ουσιαστική υποστήριξη της Enterprise Greece, ο Σύνδεσμος Ελληνικού Οίνου διοργάνωσε το περασμένο δεκαπενθήμερο 4 γευστικές δοκιμές για το...

Διαβάστε επίσης

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Στην αρχέγονη ύπαιθρο της Αττικής, εδώ και τέσσερις γενιές η οικογένεια Παναγιώτου ασχολείται με το αμπέλι και το κρασί, δημιουργώντας με πολλή ενέργεια και...

REPORTS

Η Σαντορίνη αποτελεί έναν παγκόσμιο τουριστικό προορισμό και, αναμφίβολα, σημαντικότατη συμβολή στη διεθνή της αναγνώριση διαδραματίζει ο γαστρονομικός και οινικός της πλούτος.

REPORTS

Αναρωτιέται ο μέσος καταναλωτής τι μπορεί να κάνει ένα κρασί, που πρώτη ύλη του είναι το σταφύλι, να μην είναι «vegan». Κι όμως... Δεν...

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Ένα οινοποιείο απόλυτα λειτουργικό και επισκέψιμο, που έχει επιλέξει το δρόμο της μεθοδικής και σκληρής δουλειάς είναι το είναι το Κτήμα Νικολάου στη Νεμέα,...