Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Ψηφιακή επισήμανση σε αλκοολούχα ποτά με στόχο τη διαφάνεια

Η Sarah Melina Siebel, Διευθύντρια Εσωτερικής Αγοράς της spirits Europe, έδωσε συνέντευξη στο Βernstein Group και αναφέρθηκε στη καινοτόμα ψηφιακή επισήμανση των αλκοολούχων ποτών και στην πρωτοβουλία αυτορρύθμισης του κλάδου

Το ιστορικό και το πλαίσιο της νέας ετικέτας του προϊόντος;

Όλα ξεκίνησαν από μια συζήτηση σχετικά με τους λόγους για τους οποίους τα αλκοολούχα ποτά εξαιρέθηκαν από την παροχή πληροφοριών στους καταναλωτές — η οποία είναι υποχρεωτική για όλα τα άλλα τρόφιμα που διατίθενται στην εσωτερική αγορά της ΕΕ. Υπήρχαν όμως ορισμένοι βασικοί ιστορικοί και πρακτικοί λόγοι για την εξαίρεσή τους, δεδομένου ότι τα πρότυπα παραγωγής και οι κανόνες επισήμανσης για τα αλκοολούχα ποτά ρυθμίζονταν ήδη αυστηρά από το δίκαιο της ΕΕ.

Ωστόσο, κάθε φορά που οι καταναλωτές ήθελαν να μάθουν την περιεκτικότητα σε θερμίδες του αγαπημένου ποτού τους, την αναζητούσαν στο διαδίκτυο ελπίζοντας ότι οι πληροφορίες που θα έβρισκαν ήταν σωστές. «Με το μνημόνιο κατανόησης (MoU), θέλαμε να βάλουμε ένα τέλος σε αυτό. Διασφαλίζοντας ότι οι καταναλωτές θα αποκτήσουν εύκολη πρόσβαση σε αξιόπιστες, ορθές και ουσιαστικές πληροφορίες, τόσο στην ίδια τη φιάλη όσο και στο διαδίκτυο.», αναφέρει η κα Sarah Melina Siebel.

Εν ολίγοις, στόχος του Μνημονίου Κατανόησης είναι, ο κλάδος, να εξασφαλίσει πλήρη διαφάνεια όσον αφορά την ενημέρωση των καταναλωτών και οι πληροφορίες αυτές να παρέχονται με ουσιαστικό και κατανοητό τρόπο.

Τον Ιούνιο του 2019 υπογράφτηκε, μεταξύ του κλάδου και του Επιτρόπου Υγείας, της ΕΕ το μνημόνιο κατανόησης (MoU), στο οποίο ο κλάδος δεσμεύτηκε να παρέχει πληροφορίες για τη θερμιδική αξία του ποτού πάνω στην ετικέτα καθώς και κατάλογο των συστατικών με λεπτομερείς πληροφορίες για τα προϊόντα σε ιστοσελίδα στο διαδίκτυο. Η πρωτοβουλία είχε στόχους μετρήσιμους για την εφαρμογή του και θα έπρεπε σταδιακά ο Κλάδος να προσαρμοσθεί.

«Η μεγαλύτερη πρόκληση σε αυτή την πρωτοβουλία ήταν η θεμελιώδης διαφορά μεταξύ αυτορρύθμισης και νομοθετημένων δεσμευτικών κανόνων! Όταν μπαίνουν δεσμευτικοί κανόνες, το καθήκον των παραγωγών είναι απλώς να τους εφαρμόσουν εντός της προθεσμίας που προβλέπεται από τον νόμο. Στο πλαίσιο όμως της αυτορρύθμισης ενός κλάδου, πρέπει πρώτα να ορισθούν οι κανόνες μεταξύ των μελών. Χρειάστηκε χρόνος, καθώς τα προϊόντα, οι παραδόσεις και οι απόψεις διαφέρουν σε όλη την Ευρώπη!»

Πώς λειτουργεί η ψηφιακή επισήμανση;

«Σαρώνοντας έναν κωδικό QR σε φιάλη, θα μπορείτε να έχετε πρόσβαση σε όλες τις σχετικές πληροφορίες για το συγκεκριμένο προϊόν στο διαδίκτυο! Η E-label πλατφόρμα ηλεκτρονικού σήματος που αναπτύσσουμε από κοινού με τον αμπελοοινικό τομέα χρηματοδοτείται εξ ολοκλήρου από τη βιομηχανία και θα είναι ανοικτή σε όλους τους παραγωγούς. Η έκδοση της πλατφόρμας θα τεθεί σε πιλοτική εφαρμογή εντός των επόμενων δύο μηνών για την πλήρη επιχειρησιακή εγκατάσταση λίγο αργότερα.»

«Η ψηφιακή επισήμανση αποτελεί έναν καταπληκτικό τρόπο υπέρβασης του χώρου μιας φυσικής ετικέτας, η οποία είναι προφανώς πολύ περιορισμένη. Αν θέλουμε να ανταποκριθούμε στον ρυθμό της εποχής μας και στις προσδοκίες των καταναλωτών, αυτό πρέπει να αλλάξει. Ως εκ τούτου, η Επιτροπή χρειάζεται σίγουρα να βρει τρόπους για την ενσωμάτωση των κανόνων ψηφιακής επισήμανσης κατά την αναθεώρηση του γενικού κανονισμού της ΕΕ για την επισήμανση των τροφίμων το 2022.» επισήμανε στο τέλος της συνέντευξής της η Siebel.΄

Πηγή seaop.gr

Σχετικά Άρθρα

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Για 11η χρονιά τα κορυφαία κόκκινα κρασιά της Ελλάδας παρουσιάζονται δίπλα σε εξίσου σπουδαίες δημιουργίες του διεθνή αμπελώνα στην έκθεση που δικαίως φέρει το...

REPORTS

Η ιστορική Viña Santa Rita της Χιλής κατέκτησε την πρώτη θέση στη φετινή λίστα του Forbes με τις 50 καλύτερα οινοποιεία του κόσμου, μια...

REPORTS

Οι γιορτές, οι επιτυχίες, οι προσωπικές στιγμές αλλά και οι έρωτες εξακολουθούν να συνδέονται με ένα παγωμένο ποτήρι αφρώδους οίνου. Μια παλιά συνήθεια που...

REPORTS

Η ιταλική αγορά κρασιού βρίσκεται σε μια περίοδο αναδιάταξης, με το κοινό να δείχνει ολοένα μεγαλύτερη προτίμηση στην ποιότητα, τη βιωσιμότητα και στις πιο...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Διευρύνουν σταθερά την παρουσία τους στον οινικό χάρτη της χώρας τα κρασιά της Κεντρικής Ελλάδας, τουλάχιστον όπως αυτά δίνουν τα τελευταία χρόνια το παρών...

REPORTS

Την κατάταξη των αιτούντων περιόδου 2025-2026 για επενδύσεις σε οινοποιεία ανακοίνωσε το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, με την διαδικασία των ενστάσεων να ξεκινά στις 26...

REPORTS

Ο παγκόσμιος οινικός κλάδος μετέβη στο 2025 μέσα σε μια περίοδο βαθιάς προσαρμογής, όπου η κατανάλωση μειώνεται αισθητά, αλλά η ζήτηση για ποιοτικότερο κρασί...

REPORTS

Το VINSANTO MIKRA THIRA είναι ο πρώτος επιδόρπιος οίνος του οινοποιείου, μια δημιουργία που εξελίχθηκε με αργό ρυθμό και υπομονή...