Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Ποιες διαρθρωτικές τάσεις θα επικρατήσουν στη σουηδική αγορά οίνου

Με βάση τις πληροφορίες που συγκεντρώθηκαν από το ειδικό παρατηρητήριό του, το Wine Intelligence εντόπισε 5 μεγάλες τάσεις στη σουηδική αγορά, που στη συνέχεια επικυρώθηκαν ή όχι από την Ulf Sjödin MW του Systembolaget.

Οι βιοτεχνικές μπύρες μπορεί να έχουν προσελκύσει τους καταναλωτές εις βάρος του κρασιού, αλλά οι γυναίκες της Σουηδίας δίνουν στην κατανάλωση κρασιού μια ιδιαίτερα ισχυρή ώθηση.

Μια ενδιαφέρουσα άσκηση πραγματοποιήθηκε από τους Βρετανούς αναλυτές του Wine Intelligence την περασμένη εβδομάδα, ως μέρος ενός διαδικτυακού σεμιναρίου αφιερωμένου στις εξελίξεις της σουηδικής αγοράς πριν και μετά την Covid 19. Με βάση τα αποτελέσματα του σουηδικού παρατηρητηρίου, η Lulie Halstead, διευθύντρια του οργανισμού, παρουσίασε λεπτομερή συμπεριφορά των καταναλωτών κατά την κρίση του 2020 και γενικότερα. Συγκεκριμένα, μαθαίνουμε ότι οι τακτικοί καταναλωτές κρασιού γερνούν – το 51% από αυτούς είναι άνω των 55 ετών – και μειώνονται, από 4,8 σε 4,3 εκατομμύρια τα τελευταία πέντε χρόνια. Χωρίς να αποτελεί έκπληξη, και αντανακλώντας μια αρκετά γενικευμένη τάση, το ηθικό τους είναι προς το παρόν αρκετά συγκρατημένο.

Από τη θετική πλευρά: οι αγορές οίνου αυξήθηκαν σημαντικά το 2020 (+9% σύμφωνα με το Systembolaget) και οι ευκαιρίες κατανάλωσης έχουν διευρυνθεί, με τη συχνότητα της κατανάλωσης να αυξάνεται κατά 14% (Μάρτιος 2019-Οκτώβριος 2020). Τέλος, οι ηθικές ετικέτες (αειφόρος ανάπτυξη, δίκαιο εμπόριο, περιβαλλοντικό αποτύπωμα) είναι πιο πειστικά κριτήρια αγοράς από τα μετάλλια, χωρίς αμφιβολία χάρη στο πιο συγκεντρωτικό μήνυμα που κοινοποιείται από το μονοπώλιο αγορών σε αυτόν τον τομέα. Ως εδώ υπάρχει συμφωνία μεταξύ Wine Intelligence και Systembolaget.

 

+ 27% αύξηση για κρασιά που πωλούνται πάνω από 30 ευρώ

Μετά, τα συμπεράσματα είναι λιγότερο ομόφωνα. Πράγματι, το Wine Intelligence επισημαίνει την αύξηση της ισχύος των μεγάλων εμπορικών σημάτων – για την ασφάλεια που παρέχουν σε περιόδους κρίσης – και την ανάπτυξη μικρών συσκευασιών, ενώ ο υπεύθυνος προϊόντων του Systembolaget είναι λιγότερο κατηγορηματικός. Παρ’ ότι τα μισά μπουκάλια της σαμπάνιας ακρίβυναν κατά 60% πριν από τα Χριστούγεννα, αυτό δεν αποτελεί μια βιώσιμη τάση: «το μονοπώλιο υποστηρίζει τη μετριοπαθή κατανάλωση, αλλά η δομή του, που χαρακτηρίζεται από σχετικά λίγα σημεία πώλησης, δεν ευνοεί τις μικρές μορφές. Επιπλέον, αυτές οι δομές εξηγούν εν μέρει την επιτυχία των bag-in-box “.

Ομοίως, υπογραμμίζει την επιθυμία για ανακάλυψη μεταξύ Σουηδών καταναλωτών το 2020: «τα νέα προϊόντα έχουν πουλήσει αρκετά καλά, ενώ οι μεγάλες μάρκες δεν έχουν δείξει καμία αξιοσημείωτη αλλαγή.

Τέλος, αν για το Wine Intelligence, οι Σουηδοί χρησιμοποιούν το καλό επίπεδο οινολογικής γνώσης για να βρουν καλές προσφορές, η Ulf Sjödin MW παραμένει πεπεισμένη ότι το premiumization επικρατεί και είναι πραγματικά σε εξέλιξη: «αυτή είναι μια από τις σημαντικότερες τάσεις του 2020. Τα κρασιά που πωλούνται για περισσότερα από 30 ευρώ έχουν αυξηθεί κατά 27% ». Βεβαίως, μπορεί να υπήρξε ένα φαινόμενο αναβολής, με λιγότερες εξόδους σε εστιατόρια, αλλά σύμφωνα με τον υπεύθυνο του Systembolaget, αυτή είναι μια θεμελιώδης τάση.

 

Το βιολογικό δεν είναι πλέον αρκετό

Οι αναφορές για αειφόρο ανάπτυξη, θα αυξήσουν τις προσκλήσεις υποβολής προσφορών του μονοπωλίου. «Χαίρομαι που βλέπω ότι για τους Σουηδούς, η βιώσιμη ανάπτυξη υπερισχύει των μεταλλίων. Αυτό συνάδει με το μήνυμα που κοινοποίησε το Systembolaget “. Προς το τέλος του 2021 ή στις αρχές του 2022, το μονοπώλιο προτίθεται να προωθήσει περαιτέρω την αειφόρο ανάπτυξη, τόσο από κοινωνική όσο και από περιβαλλοντική άποψη. Πρόκειται για την επισήμανση κρασιών που πληρούν όλες τις προϋποθέσεις. Η βιολογική καλλιέργεια σήμερα δεν αρκεί πλέον », λέει, αναφέροντας το παράδειγμα της Χιλής, η οποία συχνά προσφέρει κρασιά βασισμένα στην αειφόρο ανάπτυξη και το δίκαιο εμπόριο. Τα βιολογικά κρασιά επωφελήθηκαν από την κρίση του κορωνοϊού, καθώς οι πωλήσεις τους αυξήθηκαν κατά 17% το 2020 και αντιπροσωπεύουν σχεδόν το ένα τέταρτο της αγοράς. Αυτή η τάση θα συνεχιστεί, αλλά το Systembolaget αναφέρει ότι επιδιώκει τώρα “μια πιο ολοκληρωμένη προσέγγιση”.

 

Πηγή keosoe.gr

Σχετικά Άρθρα

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Για 11η χρονιά τα κορυφαία κόκκινα κρασιά της Ελλάδας παρουσιάζονται δίπλα σε εξίσου σπουδαίες δημιουργίες του διεθνή αμπελώνα στην έκθεση που δικαίως φέρει το...

REPORTS

Η ιστορική Viña Santa Rita της Χιλής κατέκτησε την πρώτη θέση στη φετινή λίστα του Forbes με τις 50 καλύτερα οινοποιεία του κόσμου, μια...

REPORTS

Οι γιορτές, οι επιτυχίες, οι προσωπικές στιγμές αλλά και οι έρωτες εξακολουθούν να συνδέονται με ένα παγωμένο ποτήρι αφρώδους οίνου. Μια παλιά συνήθεια που...

REPORTS

Η ιταλική αγορά κρασιού βρίσκεται σε μια περίοδο αναδιάταξης, με το κοινό να δείχνει ολοένα μεγαλύτερη προτίμηση στην ποιότητα, τη βιωσιμότητα και στις πιο...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Την Πέμπτη 20 Νοεμβρίου, το Choix Concept Store by Cava Halari στον Πειραιά μετατράπηκε σε σκηνή μιας ιδιαίτερης οινικής εμπειρίας με επίκεντρο το κτήμα...

REPORTS

Διευρύνουν σταθερά την παρουσία τους στον οινικό χάρτη της χώρας τα κρασιά της Κεντρικής Ελλάδας, τουλάχιστον όπως αυτά δίνουν τα τελευταία χρόνια το παρών...

REPORTS

Την κατάταξη των αιτούντων περιόδου 2025-2026 για επενδύσεις σε οινοποιεία ανακοίνωσε το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, με την διαδικασία των ενστάσεων να ξεκινά στις 26...

REPORTS

Ο παγκόσμιος οινικός κλάδος μετέβη στο 2025 μέσα σε μια περίοδο βαθιάς προσαρμογής, όπου η κατανάλωση μειώνεται αισθητά, αλλά η ζήτηση για ποιοτικότερο κρασί...