Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Το γυάλινο μπουκάλι παραμένει η πιο δημοφιλής επιλογή για τους οινόφιλους

Οι παραδοσιακές γυάλινες φιάλες παραμένουν οι πιο δημοφιλείς συσκευασίες για τους φίλους του κρασιού, ενώ το κρασί σε κονσερβοποιημένα κουτάκια είναι η επιλογή με την λιγότερη προτίμηση, σύμφωνα με μια νέα έρευνα.

Η μελέτη του Ινστιτούτου Ehrenberg-Bass για το Ίδρυμα Wolf Blass απευθύνθηκε σε 1200 Αυστραλούς καταναλωτές και κατέταξε τις προτιμήσεις τους σχετικά με τη συσκευασία των κρασιών. Στην έρευνα ανακαλύφθηκε ότι την μεγαλύτερη προτίμηση είχαν οι γυάλινες φιάλες, ακολουθούμενες από τα κρασιά σε βαρέλια και σε πλαστικές φιάλες αφήνοντας τελευταίο στην κατάταξη το κρασί σε κονσερβοποιημένο κουτάκι, τα οποία χρησιμοποιούνται από καταναλωτές οι οποίοι τα «συνδέουν στενά με συγκεκριμένες περιστάσεις, όπως το να πίνουν σε εξωτερικούς χώρους».

Η έρευνα τόνισε επίσης ότι τα συμβατικά γυάλινα μπουκάλια κρασιού ήταν η μεγαλύτερη πηγή εκπομπών άνθρακα της οινοβιομηχανίας, με την κατασκευή ενός μόνο μπουκαλιού που παράγει 1,25 κιλά διοξειδίου του άνθρακα. Συνολικά, η παραγωγή και η μεταφορά γυάλινων φιαλών κρασιού αποτελούν πάνω από τα δύο τρίτα της συνολικής παραγωγής άνθρακα της οινοποιίας, με ορισμένες από τις λιγότερο προτιμώμενες επιλογές από τους πότες να προσφέρουν στην πραγματικότητα τα καλύτερα αποτελέσματα όσον αφορά τη βιωσιμότητα.

Η μελέτη ανακάλυψε ότι οι εναλλακτικές συσκευασίες που περιλαμβάνουν σακούλα σε κουτί και κουτιά από αλουμίνιο, καθώς και νέες μορφές, όπως επίπεδες πλαστικές φιάλες, εισέρχονταν στην αγορά και θα μπορούσαν να είναι έως και 51% πιο αποδοτικές ως προς τον άνθρακα από το γυαλί.

Η έρευνα τόνισε επίσης ότι τα συμβατικά γυάλινα μπουκάλια κρασιού ήταν η μεγαλύτερη πηγή εκπομπών άνθρακα της οινοβιομηχανίας, με την κατασκευή ενός μόνο μπουκαλιού που παράγει 1,25 κιλά διοξειδίου του άνθρακα.

Ο επικεφαλής της έρευνας, Jakob Mesidis , είπε ότι η προηγούμενη έρευνα για τη συσκευασία κρασιού είχε επικεντρωθεί στις προτιμήσεις της ετικέτας και του κλεισίματος του κρασιού, αλλά δεν είχε δοθεί μεγάλη προσοχή στη μορφή της συσκευασίας. Είπε ότι οι Αυστραλοί καταναλωτές ήταν ανθεκτικοί στο να υιοθετήσουν πιο φιλικές προς το περιβάλλον επιλογές. «Γνωρίζαμε ότι οι καταναλωτές δεν αγόραζαν εναλλακτικά συσκευασμένο κρασί με τον ίδιο ρυθμό που το αγόραζαν εμφιαλωμένο, οπότε θέλαμε να μάθουμε τι πρέπει να αλλάξουμε για να τους παρακινήσουμε να επιλέξουν πιο βιώσιμες επιλογές.

Υπάρχουν ορισμένες υποκείμενες προκαταλήψεις όσον αφορά τις εναλλακτικές συσκευασίες κρασιού, καθώς θεωρούνται ως η φθηνότερη, χαμηλής ποιότητας επιλογή σε σύγκριση με τις γυάλινες φιάλες. Μιλώντας για το κρασί σε κουτάκι, ο Mesidis εξήγησε ότι αποτελεί ακόμα μια ανερχόμενη μορφή συσκευασίας, πράγμα που μπορεί να εξηγεί τη θέση της στην ιεραρχία των προτιμήσεων.

«Το κρασί σε κονσέρβα έχει αυξηθεί σε δημοτικότητα, αλλά εξακολουθεί να είναι ένα μικρό μέρος της αγοράς. Τα επίπεδα μπουκάλια εισήχθησαν μόλις πρόσφατα στην Αυστραλία, αλλά έχουν αυξηθεί σε δημοτικότητα στο εξωτερικό».

Η μελέτη διαπίστωσε επίσης ότι η συσκευασία ήταν η μεγαλύτερη επιρροή στις επιλογές των καταναλωτών με την τιμή να έρχεται δεύτερη και τη βιωσιμότητα και το εμπορικό σήμα να εξαρτώνται από την ηλικία όσον αφορά τις προτεραιότητες.

Οι εναλλακτικές μορφές κρασιού αγοράζονταν συνήθως περισσότερο από νεαρούς ανθρώπους. Βρέθηκε ότι οι καταναλωτές είναι πιο πιθανό να επιλέξουν εναλλακτική συσκευασία κρασιού όταν το κόστος της κυμαίνεται σε μια μεσαία έως χαμηλή κατηγορία τιμών και αν προέρχεται από μια γνωστή, κορυφαία μάρκα.

Ο Mesidis ολοκλήρωσε λέγοντας «Εάν η αποστολή ενός μικρότερου, λιγότερο γνωστού οινοποιείου είναι να αναπτύξει όσο το δυνατόν περισσότερο το εμπορικό σήμα του, δεν είναι ο σωστός τρόπος να βασίζεται αποκλειστικά σε εναλλακτικά συσκευασμένα κρασιά. Οι περισσότεροι Αυστραλοί, προς το παρόν, θα εξακολουθούν να ψάχνουν γυάλινες φιάλες κρασιού όταν βρίσκονται στα καταστήματα. Μεγαλύτερες, πιο γνωστές μάρκες κρασιού είναι πιθανό να δουν μεγαλύτερη επιτυχία με εναλλακτικά συσκευασμένο κρασί.

Τελικά, αυτή η έρευνα παρέχει στους εμπόρους κρασιού τα θεμέλια για τις στρατηγικές συσκευασίας κρασιού με χαμηλές εκπομπές άνθρακα, αντί να πηγαίνουν τυφλά σε αυτό το σχετικά νέο πεδίο. Η έρευνα σε αυτόν τον χώρο είναι ακόμα νέα και υπάρχει συναρπαστική δουλειά που πρέπει να γίνει για να κατανοήσουμε καλύτερα αυτό το αναπτυσσόμενο κομμάτι της οινοποιίας».

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Σε ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον podcast του drink business τον περασμένο μήνα, o Aυστριακός οινοποιός Lenz Maria Moser μίλησε ανοιχτά για τις δυνατότητες του λευκού...

REPORTS

Ο κόσμος του κρασιού βρίσκεται σε καμπή. Η μείωση της κατανάλωσης, οι ανισορροπίες προσφοράς-ζήτησης και οι αλλαγές στις αξίες των καταναλωτών ωθούν τα οινοποιεία...

REPORTS

Στα τέλη Σεπτεμβρίου στη Νέα Υόρκη, η πολιτική διακήρυξη του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας για την πρόληψη και τον έλεγχο των μη μεταδοτικών ασθενειών έκανε...

REPORTS

Η τεχνητή νοημοσύνη έχει αρχίσει να διεισδύει σε κάθε πτυχή του κόσμου του κρασιού, μεταμορφώνοντας έναν τομέα που μέχρι πρόσφατα βασιζόταν κυρίως στην εμπειρία,...

Διαβάστε επίσης

VIDEOS

Η Μαλαγουζιά πρωταγωνιστεί στο νέο τεύχος του Wine Trails, που κυκλοφορεί στις 11 Οκτωβρίου στα περίπτερα. Μια ποικιλία που συνεχίζει να εμπνέει οινοποιούς και...

VIDEOS

Περίπου 100 χρόνια μετά της οινοποιητικής Καμπά στη Μαντινεία, το εγχείρημα αναγέννησης του αμπελώνα της Μαντινείας και ανασυγκρότησης της Οινοποιητικής Μπουτάρη από τον όμιλο...

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Έναν αέρα εξορθολογισμού και ανανέωσης με σεβασμό στην παράδοση και σύγχρονα εργαλεία απολαμβάνει το εγχείρημα αναγέννησης του αμπελώνα της Μαντινείας και ανασυγκρότησης της Οινοποιητικής...

REPORTS

O τουρισµός στη χώρα µας ανεβαίνει αλλά η κατανάλωση του κρασιού πέφτει. Μετά τη µείωση της ζήτησης στα κόκκινα κρασιά, το περασµένο καλοκαίρι παρατηρήθηκε...