Το τμήμα Moet Hennessy της LVMH ανακοίνωσε ότι εξαγόρασε το οινοποιείο Joseph Phelps Vineyards από την Καλιφόρνια, έναν από τους πιο γνωστούς οινοπαραγωγούς της, πασίγνωστος για τα κόκκινα επιτραπέζια κρασιά και την premium ετικέτα Insignia. Με την συμφωνία αυτή , οι όροι της οποίας δεν αποκαλύφθηκαν, ενισχύει τη θέση της στις ΗΠΑ, τη μεγαλύτερη αγορά της.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Moet Hennessy, Philippe Schaus, δήλωσε στο CNBC ότι η εταιρεία έψαχνε σε όλο τον κόσμο για μεγαλύτερους οινοποιούς που είχαν την ίδια αφοσίωση στην ποιότητα, τη δεξιοτεχνία και την επιχειρηματικότητα με την LVMH. Η εταιρεία Phelps, που ιδρύθηκε το 1973 από τον πρωτοπόρο οινοποιό Joseph Phelps, παράγει περίπου 750.000 φιάλες ετησίως και είχε τον σωστό συνδυασμό κλίμακας, μάρκας, προσφορών προϊόντων και ποιότητας για να προστεθεί στο χαρτοφυλάκιο της Moet Hennessy, είπε ο Schaus.
«Είναι ένα εμβληματικό όνομα και ένα εμβληματικό οινοποιείο», είπε. «Είναι σημαντικό για εμάς να αποκτήσουμε μια οικογενειακή επιχείρηση με κληρονομιά. Είναι πολύ σημαντικό να διατηρήσουμε αυτή την κληρονομιά».
Ο Phelps έχει γίνει βασικό στοιχείο ιδιωτικών κελαριών κρασιού και steakhouses. Το Insignia, ένα Bordeaux-style μείγμα, πωλείται συνήθως για τουλάχιστον 250 $ το μπουκάλι, ανάλογα με το vintage.
Η συμφωνία έρχεται καθώς η Moet Hennessy – της οποίας οι δεκάδες μπράντες περιλαμβάνουν τις Dom Perignon, Moet & Chandon, Hennessy, Cloudy Bay και Belvedere – συνεχίζει να οδηγεί το κύμα σε σαμπάνιες, κρασί και αλκοολούχα ποτά υψηλής ποιότητας παρά τους φόβους για ύφεση και πληθωρισμό.
Ο Schaus είπε ότι η Moet Hennessy στοχεύει να σερβίρει «όλες τις διαφορετικές στιγμές κατανάλωσης» – από απεριτίφ, σαμπάνια και εκλεκτά κρασιά για φαγητό μέχρι μπαρ, κλαμπ και κοκτέιλ. Η μπράντα Cloudy Bay της εταιρείας καλύπτει τα λευκά κρασιά και η σειρά Whispering Angel προσφέρει τριαντάφυλλα, αλλά ο Schaus είπε, «μας έλειπε ένα δυνατό κόκκινο κρασί».
Η Moet Hennessy ανέφερε έσοδα 1,64 δισεκατομμυρίων ευρώ για το πρώτο τρίμηνο, αυξημένα κατά 8% σε σχέση με το 2021. Ο Schaus είπε ότι η ζήτηση στην Ευρώπη είναι «on fire» εν μέρει χάρη στην επιστροφή του ευρωπαϊκού τουρισμού.
«Βλέπουμε τεράστια ζήτηση στην Ευρώπη», είπε, «ιδιαίτερα στις παραθεριστικές πόλεις και τη νυχτερινή ζωή».
Στις ΗΠΑ, ο Schaus είπε ότι η εταιρεία έχει δει μια μικρή πτώση της ζήτησης σε χαμηλότερες τιμές. Ωστόσο, οι high-endκαταναλωτές —που αναζητούν προϊόντα υψηλής τιμής— συνεχίζουν να αγοράζουν προς το παρόν. «Το καλοκαίρι θα είναι δυνατό, ο κόσμος ταξιδεύει και καταναλώνει», είπε. «Μετά το καλοκαίρι, μπορούσαμε να δούμε μια διαφορετική κατάσταση. Είναι δύσκολο να προβλέψεις τον πληθωρισμό και τις τιμές».
Ενώ η Moet Hennessy περιοριζόταν από προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα το πρώτο τρίμηνο, ο Schaus είπε ότι η εταιρεία ήταν σε θέση να «καλύψει τη διαφορά» σε πολλά από αυτά τα ζητήματα. «Πιστεύουμε ότι αυτό το τρίμηνο θα είναι πολύ δυνατό», είπε. Η έλλειψη high-end σαμπάνιας, ωστόσο, είναι απίθανο να τελειώσει σύντομα, είπε ο Schaus.
Οι Dom Perignon, Krug και άλλες ακριβές μάρκες είναι όλο και πιο δύσκολο να βρεθούν σε ορισμένα καταστήματα λιανικής και εστιατόρια, καθώς οι προμήθειες παραμένουν περιορισμένες. Η Dom Perignon, για παράδειγμα, ωριμάζει για 10 χρόνια προτού πουληθεί στο κοινό, καθιστώντας δύσκολη την ευελιξία της προσφοράς για την κάλυψη της εκρηκτικής ζήτησης, είπε ο Schaus.
«Κάθε μπουκάλι που θα πουλήσω τα επόμενα 10 χρόνια είναι ήδη στο κελάρι», είπε. «Και η Dom Perignon χρησιμοποιεί μόνο το υψηλότερο επίπεδο σταφυλιών, επομένως έχουμε απλώς περισσότερη ζήτηση από ό,τι μπορεί να προσφέρει η φύση».
Ο Schaus τόνισε επίσης την Armand de Brignac, τη μάρκα σαμπάνιας που ανήκει στον συνιδιοκτήτη Jay-Z, τα χρυσά μπουκάλια της οποίας έχουν γίνει φανταχτερά σε φανταχτερά πάρτι και κλαμπ. Η μάρκα. είπε, πιάνει γρήγορα τα νυχτερινά κέντρα στην Ιαπωνία και τη Γαλλική Ριβιέρα και «έχει ξεπεράσει ξεκάθαρα τις προσδοκίες μας. Με την Armand de Brignac επίσης, υπάρχει περιορισμένη προσφορά», είπε.
Πηγή: cnbc.com