Η καμπάνια έχει ήδη συγκεντρώσει το ενδιαφέρον σημαντικών εκπροσώπων του χώρου του οίνου όπως ο γενετιστής κρασιών δρ Jose Vouillamoz, που μαζί με την Master of Wine Jancis Robinson είναι συγγραφέας του βιβλίου Wine Grapes. Η καμπάνια επικεντρώνεται κατά κύριο λόγο στη Laja Valley της Χιλής, η οποία αποτελεί μέρος της περιοχής Bio Bio, όπου συναντώνται μερικοί από τους τελευταίους ανέγγιχτους κλώνους του Cabernet Sauvignon, όπως ήταν πριν από την επιδρομή της φυλλοξήρας που αποδεκάτισε τους αμπελώνες παγκοσμίως κατά τον 19ο αιώνα. Μερικά από τα αμπέλια χρονολογούνται, μάλιστα, τουλάχιστον 140 χρόνια πίσω.
Μέχρι στιγμής, οι συγκεκριμένοι αμπελώνες έχουν καταφέρει να αποφύγουν την επιδρομή της φυλλοξήρας χάρη στις φυσικές «άμυνες», διατηρώντας αμετάβλητη τη γονιδιακή δομή τους. Όπως αναφέρει ο Morales «Αυτό το γενετικό υλικό, όχι μόνο θα αναλυθεί εις βάθος, αλλά ήδη ετοιμάζεται να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η καλλιέργεια του Cabernet Sauvignon παγκοσμίως». Η καμπάνια εστιάζει πρωτίστως σε απόπειρες διατήρησης μιας ανθεκτικότητας και αναβίωσης ιστορικών αμπελιών. Κατά τον Morales, στόχος της καμπάνιας είναι να σωθεί η εμβληματική ποικιλία και για της μελλοντικές γενιές.
Αν το crowdfunding επιτύχει τον στόχο του, τότε όπως προαναφέρθηκε θα ιδρυθεί ένα Γενετικό Κέντρο Διάσωσης, όπου θα αναπτυχθεί ένας «Χιλιανός Κλώνος» του Cabernet Sauvignon ειδικά σχεδιασμένος για να μπορεί να αντισταθεί στους περιβαλλοντικούς κινδύνους και στα ζιζάνια που ταλανίζουν τα σύγχρονα αμπέλια.
Η πρωτοβουλία για τη σωτηρία των προφυλλοξηρικών Cabernet Sauvignon δεν πρέπει, φυσικά, να προκαλεί έκπληξη αν ληφθεί υπόψη και η διεθνής αναγνώριση που χαίρει η Χιλή για τα ποιοτικά κρασιά της με βάση αυτή την ποικιλία, ειδικά από περιοχές όπως η Maipo Valley. Αν στεφθεί με επιτυχία η καμπάνια μπορεί να ωθήσει σε νέα ύψη τον ρόλο της Χιλής στην οινοπαραγωγή του μέλλοντος.
Πέρα από τις προφυλλοξηρικές ποικιλίες Cabernet Sauvignon ο Morales και η ομάδα του επιχειρούν να σώσουν και άλλα ιστορικά αμπέλια, συμπεριλαμβανομένου Malbec, Cabernet Franc και Pais και επιχειρούν να πείσουν τους λάτρεις του οίνου, αλλά και ηγέτες της βιομηχανίας να στηρίξουν την προσπάθεια τους. Τέλος, όπως χαρακτηριστικά δηλώνει ο Morales «Η Χιλή έχει όλα τα εργαλεία για να ηγηθεί μιας αμπελοοινικής επανάστασης. Η ώρα για δράση είναι τώρα».
Πληροφορίες από drinks business